Kalk på granit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Maja_4000 skriver:

Det er bare en privat udlejer .. Han tager det ikke så seriøst :b Men det er sgu klamt .. Og billeder har vi taget mange af (;

okay... men så pas på i sidste ende ikke? den dag i flytter igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Maja_4000

Ni-ko-li-ne skriver:

okay... men så pas på i sidste ende ikke? den dag i flytter igen

Derfor de mange billeder (; Det er meningen at vi engang skal købe den , så vi passer selvfølgelig meget mere på den end de andre gjorde 

Anmeld

10. marts 2011

Maja_4000 skriver:

Smaaart ! 

Men brugte du også eddike osv. på dem så ? (:

Ja, mega smart!!  Det skal på ind  imellem, alt efter hvor tit du gør dem rene!

Ja,  jeg brugte alt muligt på dem.. De er ikke så sarte som man tror!

Stine og Lisa.

Anmeld

10. marts 2011

Mumto3

Maja_4000 skriver:

Vi er lige flyttet ind i en lejlighed med nyt badeværelse ( &nbsp Det er med sort granit som desværre er meget kalket til ! Min mor siger , at man ikke må bruge eddike , -kalk osv. .. Men hun kunne ikke huske hvorfor .. Men vi tør jo ikke forsøge :b

Nogle som ved hvordan man gør ? 

Granit kan tåle det hele!!! Det er fugerne mellem granitten der ikke kan tåle afkalker. (din mor tænker sikkert på marmor, som jeg er et materieale der består af kalk (hårdt presset sammen) og som derfor ikke kan tåle klakfjerner).

Men skrub du bare løs på granitten, det sker der intet ved! God rengøringslyst!

Anmeld

12. marts 2011

Maja_4000

Mumto3 skriver:

Granit kan tåle det hele!!! Det er fugerne mellem granitten der ikke kan tåle afkalker. (din mor tænker sikkert på marmor, som jeg er et materieale der består af kalk (hårdt presset sammen) og som derfor ikke kan tåle klakfjerner).

Men skrub du bare løs på granitten, det sker der intet ved! God rengøringslyst!

Så det vil sige , at jeg sagtens kan bruge f.eks. ajax badeværelses-halløj , som er med kalkfjerner ? 

Anmeld

12. marts 2011

Mumto3

Maja_4000 skriver:

Så det vil sige , at jeg sagtens kan bruge f.eks. ajax badeværelses-halløj , som er med kalkfjerner ? 

JA, du kan bruge det direkte på granitfilserne, og det må også gerne sidde og 'opløse' kalken, du skal bare passe på med fugerne! Fuger er lavet af kalk, og når der kommer kalkfjerne på, ja så opløses fugerene, så der må det ikke sidde på i lang tid og virke.

Granit er sten! Marmor er kalk! (men mange tror det er det samme. )

Anmeld

12. marts 2011

Maja_4000

Mumto3 skriver:

JA, du kan bruge det direkte på granitfilserne, og det må også gerne sidde og 'opløse' kalken, du skal bare passe på med fugerne! Fuger er lavet af kalk, og når der kommer kalkfjerne på, ja så opløses fugerene, så der må det ikke sidde på i lang tid og virke.

Granit er sten! Marmor er kalk! (men mange tror det er det samme. )

Årh .. Tak  Nu har vi boet her i en uge , og HADER at se på badeværelset :b Må igang når Caroline er blevet lagt ud 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.