Kalk på granit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.236 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

Maja_4000

Vi er lige flyttet ind i en lejlighed med nyt badeværelse ( &nbsp Det er med sort granit som desværre er meget kalket til ! Min mor siger , at man ikke må bruge eddike , -kalk osv. .. Men hun kunne ikke huske hvorfor .. Men vi tør jo ikke forsøge :b

Nogle som ved hvordan man gør ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Maja_4000 skriver:

Vi er lige flyttet ind i en lejlighed med nyt badeværelse ( &nbsp Det er med sort granit som desværre er meget kalket til ! Min mor siger , at man ikke må bruge eddike , -kalk osv. .. Men hun kunne ikke huske hvorfor .. Men vi tør jo ikke forsøge :b

sakset fra idenyt.dk:

Fjern Kalken
Kalk kan kun fjernes med syre, fx husholdningseddike eller kalkfjerningsmidler. Her kan du afkalke:
• Fliser og klinker – men pas på fugerne
• Porcelæn, granit og glas
• Nogle vandhaner/armaturer, spørg producenten
• Badekar og håndvaske af akryl og Quaryl (akryl/kvarts)
• Brusekabiner af styren (polystyren)

Anmeld

9. marts 2011

Maja_4000

Ni-ko-li-ne skriver:

sakset fra idenyt.dk:

Fjern Kalken
Kalk kan kun fjernes med syre, fx husholdningseddike eller kalkfjerningsmidler. Her kan du afkalke:
• Fliser og klinker – men pas på fugerne
• Porcelæn, granit og glas
• Nogle vandhaner/armaturer, spørg producenten
• Badekar og håndvaske af akryl og Quaryl (akryl/kvarts)
• Brusekabiner af styren (polystyren)

Jah .. Så burde man jo kunne bruge det 

Anmeld

9. marts 2011

Oh got, held og lykke med de klinker! Dem havde jeg i hele huset hvor vi boede før! Jeg vil anbefale dig at smørre dem ind i en gang bilvoks når du har fået dem rene.. Så holder de sig pænere længere!

Anmeld

9. marts 2011

Maja_4000

Tilmeldt skriver:

Oh got, held og lykke med de klinker! Dem havde jeg i hele huset hvor vi boede før! Jeg vil anbefale dig at smørre dem ind i en gang bilvoks når du har fået dem rene.. Så holder de sig pænere længere!

Smaaart ! 

Men brugte du også eddike osv. på dem så ? (:

Anmeld

9. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Maja_4000 skriver:

men ellers ring til udlejeren og hør ad hvad i må bruge... egentlig burde det være gjort inden i flyttede ind jo

Anmeld

9. marts 2011

Maja_4000

Ni-ko-li-ne skriver:

men ellers ring til udlejeren og hør ad hvad i må bruge... egentlig burde det være gjort inden i flyttede ind jo

Ja , men det var to unge drenge , som SLET ikke havde gjort rent .. Du skulle have set ovn og køleskab 

Anmeld

9. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Maja_4000 skriver:

Ja , men det var to unge drenge , som SLET ikke havde gjort rent .. Du skulle have set ovn og køleskab 

men det er da udlejers ansvar! han har garanteret sendt de knægte en regning for rengøring... som så ikke er blevet gjort

Anmeld

9. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Maja_4000 skriver:

har i ikke fået en dato for indflytningssyn? for så skal i nævne det der... evt tage billeder som bevis

Anmeld

9. marts 2011

Maja_4000

Ni-ko-li-ne skriver:

har i ikke fået en dato for indflytningssyn? for så skal i nævne det der... evt tage billeder som bevis

Det er bare en privat udlejer .. Han tager det ikke så seriøst :b Men det er sgu klamt .. Og billeder har vi taget mange af (;

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.