Kan han få erstatning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.375 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

mum2010

Min klodsmajor af en kæreste er i dag skvattet på en benzintank da han skulle tanke sin firmabil. Der var slet ikke saltet eller noget. Han har brækket foden og kommer til at være sygemeldt fra sit arbejde de næste 7 uger - han vil i den forbindelse miste noget af sin indtægt (bl.a. akkord og alm overarbejde, som han har hver dag). Er der nogen der ved om han kan få noget erstatning - håber der er nogen der ved noget om det. Iih det er så typisk sådan noget sker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

kiwifrugten

Hejza

Jeg arbeder selv på en tankstation, er det en station der er bemandet ???

Hvis det er det så kan han godt klage og køre en sag, for det er vores pligt som ansatte at salte forpladsen

Kan bare ikke helt forstå der skulle være glat nu??? frosten er jo væk

Anmeld

8. marts 2011

Peanut

Uden at jeg kan gøre mig klog på det, vil jeg lige sige hvad jeg tror, men du må ikke hænge mig op på det. 

Jeg tror godt han han få erstatning (det er husejere da forpligtiget til), men jeg tror ikke at erstatningen dækker akkord og overarbejde - men nok nærmere timeløn og måske svie og smerte.

Men aner det faktisk ikke  Så satser på der kommer nogen med forstand på det!

Anmeld

8. marts 2011

mum2010

kiwifrugten skriver:

Hejza

Jeg arbeder selv på en tankstation, er det en station der er bemandet ???

Hvis det er det så kan han godt klage og køre en sag, for det er vores pligt som ansatte at salte forpladsen

Kan bare ikke helt forstå der skulle være glat nu??? frosten er jo væk

Ja tankstationen er bemandet. Ja ved heller ikke lige. Men umiddelbart tror kæresten det er smeltevand fra en snedrive der har ligget som er frosset til i løbet af natten ( det skete lidt i 7 i morges)

Anmeld

8. marts 2011

kiwifrugten

Hvis det er sket der hvor man skal stå og tanke og der var glat og han er skvattet så har han rig mulighed for at sagsøge dem :-D

Så go for it

Og god bedring til ham

Anmeld

8. marts 2011

Noneother

Går ud fra at det gælder for dem som alle andre grundejere. Skvatter du på deres grund fx. på grund af manglende saltning. -Så kan du søge erstatning.

Anmeld

8. marts 2011

mum2010

kiwifrugten skriver:

Hvis det er sket der hvor man skal stå og tanke og der var glat og han er skvattet så har han rig mulighed for at sagsøge dem :-D

Så go for it

Og god bedring til ham

Tusind tak for svar  Hvordan går man lige videre med sådan en sag. Skal man kontakte den pågældende tankstation eller?

Anmeld

8. marts 2011

mum2010

Noneother skriver:

Går ud fra at det gælder for dem som alle andre grundejere. Skvatter du på deres grund fx. på grund af manglende saltning. -Så kan du søge erstatning.

Tak for svar  Ved du hvor man skal gå videre med at søge en erstatning?

Anmeld

8. marts 2011

TinaPina

under alle omstændigheder så har han vel en ulykkeforsikring som dækker det, både hans egen, ved fagforeningen og igennem hans arbejde?

Anmeld

8. marts 2011

kiwifrugten

I skal henvende jer på tanken så hurtigt som muligt gerne i morgen mens chefen er der og så sige sted og tidspunkt så kan de se det på overvågningen. Så udfylder i nogle  papire med butikschefen som så blir sendt ind og ja som hende den anden siger så har han nogle forsikringer osv som skal med ind under

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.