Min kæreste, som nu er min ekskæreste, har jo besluttet at han ikke vil være en del af vores lille familie mere. På mange måder er jeg i chok, er rystet over den måde han lige pludselig smider sådan en bombe, og er rigtig rigtig angst for at jeg nu ikke kan slå til som alenemor for Vilma.
Jeg må indrømme, at nu jeg har tænkt og tænkt og tænkt og gravet dybt nede, så er det nok for det bedste at vi er gået fra hinanden - det var nok sket før eller siden desværre, men man drømmer og håber jo... virkeligheden var bare en anden - helt afgørende er det dog at han ikke ville kæmpe for at løse det, og det karektertræk er ikke noget nyt, og det vil han sikkert aldrig ændre på.
Men hvad nu?
Hvordan finder jeg min indre styrke midt i al denne sorg og vrede?
Jeg kan allerede mærke nu at Vilma er påvirket, og det vil jeg jo gerne skåne hende for. Hun er 11 mdr, og jeg ved ikke helt om hun savner ham.. om hun er klar over at hun mangler hendes far... Han har arbejdet meget, så det er desværre ikke mange vågne timer de har haft sammen på det seneste, men stadig... der må da mangle noget ik?
Hvordan får I jeres hverdag til at hænge sammen?
Jeg stresser og panikker nærmest over hvordan jeg skal klare det. Bor i en lille lejlighed på 3 sal, ingen elevator, ingen mulighed for at sætte klapvogn i opgang - hvornår skal man vaske tøj nede i vaske kælederen? og hvornår skal jeg få skrald ned? Lyder trivielt, men hun skal i den grad stadig bæres, og hun er jo en lille sylfide på 10-11 kg. Har ingen familie i nærheden. Har venner, men de har nærmest alle mænd og små børn selv... Hvornår får jeg luft? kan cykle mig en tur? Gå til zumba igen (som jeg nu måtte droppe)?
Er ved at blive lettere sindssyg af alle de tanker... så hjælp mig lige med at få det i system :-(
Laura
Anmeld