Min ryg og mit ribben// Store smerter , kender i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.010 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

Mor1012

Hjælp.. av... er ked af det 24år gammel

For 2 mdr siden, bar jeg emilie på skulderen på venstre arm, samtidig skulle jeg løfte en elkeddel Fyldt med vand i højre arm... MIN RYG KNÆKKEDE SAMMEN!!! jeg måtte ligge mig ned på gulvet, for ikke at tabe elkedel og emilie, jeg var GRÆDENDE af smerter og råbe på manden...

I 14 dage havde jeg så ondt jeg Intet kunne løfte.. Så var jeg til kiropraktor * han flyttede bare smerterne rundt i stedet for* og massøren ku ikke hjælpe, for når hun trykkede, følte jeg hun trykkede alt luften ud af mine lunger. Lægen kunne ikke hjælpe * han mente min ryg skulle trænes op* og fysioterapeuten holdte med lægen.

Nu 2 mdr efter, har jeg stadig ondt, jeg kan ikke løfte om natten eller om morgenen, hen af dagenen går det godt , men nogle dage har jeg Ikke ondt i ryggen, men i højre side ved ribbenen ( som om et ribben er tryggen ) og andre dage har jeg Ikke ondt der,men i ryggen i stedet for..

// Jeg Træner , men det har ikke hjulpen så meget som det burde, lægen mente jo det er musklerne som bare skal styrkes.

Jeg kan IKKE Hoppe.. og hvis jeg laver en forkert bevægelse, Ligge mig ned på maven f.eks, så kan jeg ik få luft i 2 sek. ( jeg holder vejret, pga smerte )

Hjælp. hva er der galt med mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Mor1012

slet ikk nogle som kan hjælpe mig

// Rebecca

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

måske du skulle sige til din læge du vil have taget et røngent, for det lyder lidt mærkeligt.

kan jo også være der er sket noget med dit ribben

Anmeld

8. marts 2011

Mor1012

mor-til-vanessa skriver:

måske du skulle sige til din læge du vil have taget et røngent, for det lyder lidt mærkeligt.

kan jo også være der er sket noget med dit ribben

ja det er meget underligt

kan lægen godt bare sende mig til røngen, hvis jeg ber om det

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Emilie2010 skriver:

ja det er meget underligt

kan lægen godt bare sende mig til røngen, hvis jeg ber om det

jamen jeg synes du skal insistere på det. sige at det kan simpelhen ikke være rigtig det ikke går væk. at du har gjort at hvad der er blevet sagt. 

så ja det synes jeg han er nød til.

Anmeld

8. marts 2011

LRJ

Emilie2010 skriver:

For 2 mdr siden, bar jeg emilie på skulderen på venstre arm, samtidig skulle jeg løfte en elkeddel Fyldt med vand i højre arm... MIN RYG KNÆKKEDE SAMMEN!!! jeg måtte ligge mig ned på gulvet, for ikke at tabe elkedel og emilie, jeg var GRÆDENDE af smerter og råbe på manden...

I 14 dage havde jeg så ondt jeg Intet kunne løfte.. Så var jeg til kiropraktor * han flyttede bare smerterne rundt i stedet for* og massøren ku ikke hjælpe, for når hun trykkede, følte jeg hun trykkede alt luften ud af mine lunger. Lægen kunne ikke hjælpe * han mente min ryg skulle trænes op* og fysioterapeuten holdte med lægen.

Nu 2 mdr efter, har jeg stadig ondt, jeg kan ikke løfte om natten eller om morgenen, hen af dagenen går det godt , men nogle dage har jeg Ikke ondt i ryggen, men i højre side ved ribbenen ( som om et ribben er tryggen ) og andre dage har jeg Ikke ondt der,men i ryggen i stedet for..

// Jeg Træner , men det har ikke hjulpen så meget som det burde, lægen mente jo det er musklerne som bare skal styrkes.

Jeg kan IKKE Hoppe.. og hvis jeg laver en forkert bevægelse, Ligge mig ned på maven f.eks, så kan jeg ik få luft i 2 sek. ( jeg holder vejret, pga smerte )

Jeg har haft ondt i ryggen siden jeg fødte, men for tre uger siden skete det, du beskriver bare MEGET MEGET værre, det er så slemt at da jeg tog kontakt til læge tøvede de ikke et sekund med at give mig morfin og jeg blev sendt til røgten, jeg tager lige nu smertestillende og morfin lign piller, mens jeg venter på Røgten, Så forlang at blive røgten fotograferes ! På kolding sygehus er der åben ambulatorium på røgten mellem 9.00-14.00 som lægen bare kan sende dig til, Ved ikk om der er andre steder det er sådan, men mon ikk der er ??
din ryg bliver bedre snart

Anmeld

8. marts 2011

sweet

Emilie2010 skriver:

tror du ikke at en af din nerver sidder i klemme... det kunne d godt lyde sådan....

hvis en af dine ribben er trykket er du ikke itvivl... nu er det snart et år siden jeg tog den ned af trapperne her hjemme og der trykkede jeg 3-4 ribben og det gør sindsyg ondt... den ene har ikke rettet sig ud så den gør stadigvæk ondt ved bestemte bevægelser... men tror du vil blive ved med at have ondt det samme sted hele tiden hvis det er ved ribbenet... men syntes da lægen skulle kigge på det igen...

Anmeld

8. marts 2011

Mor1012

Lone H. skriver:

Jeg har haft ondt i ryggen siden jeg fødte, men for tre uger siden skete det, du beskriver bare MEGET MEGET værre, det er så slemt at da jeg tog kontakt til læge tøvede de ikke et sekund med at give mig morfin og jeg blev sendt til røgten, jeg tager lige nu smertestillende og morfin lign piller, mens jeg venter på Røgten, Så forlang at blive røgten fotograferes ! På kolding sygehus er der åben ambulatorium på røgten mellem 9.00-14.00 som lægen bare kan sende dig til, Ved ikk om der er andre steder det er sådan, men mon ikk der er ??

hejsa

det er jeg sååå ked af at hører... mit har os været MEGET SLEMT, men kunne ikk tage morfin da jg ammede på daværende tidspunkt *2 mdr siden* jeg er lige kommet hjem fra zumba, og nu gør det bare ondt, i ribben og ryg... jeg skla til læge kl 09.10 imorgen

Anmeld

9. marts 2011

Mor1012

Lone H. skriver:

FACET-LED SYNDROM... DET ER JEG HAR HAR, SAGDE LÆGEN IDAG. OG FÅR NU MORFIN OG IBUPROFEN

eg var ved lægen idag, efter tiltagende smerter i ryg og brystkasse i 2mdr.
Det er FACET-LED SYNDROM jeg har, sagde han
Nu skal jeg tage tradolol smertestillende og ibuprofen, det skal få musklerne omkring ledet til at skappe af, og løsne sig, og så skulle jeg få det bedre.

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/rygproblemer/generelt-om-rygproblemer-og-rygsygdomme/facet-syndrom-i-brystryggen/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.