hvordan pokker sikre i jer at de små får nok væske...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

726 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. oktober 2008

Loggidut

pludselig synes jeg slet ikke tif drikker ret meget...og bleen er heller ikke så våd som den plejer!

det er efter hun er kommet af med den flaske...og jeg har seriøst overvejet at måle op hvor meget det er hun drikker!

hvor meget bør de drikke?
og hvad gør i andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2008

Mikkelmusen

Vi giver vand ofte, men Filuca siger selv til hvis hun er tørstig. Altså hun siger ikke: Jeg er tørstig... hehe men hun giver udtryk for der er noget hun vil og så får hun noget at drikke. Vi giver jo også vand eller mælk ved samtlige måltider, også bare hvis hun får en banan eller en bolle, så jeg er ret sikker på hun får det væske hun skal have.

Anmeld

9. oktober 2008

Tikki

Iza bruger babytegn for drikke, så jeg er ikke i tvivl. Hvis hun er træt og er tørstig, glemmer hun tegnet, men hun kan blive enormt pylret...så her er jeg ikke så meget i tvivl. I øjeblikket er hun vildt tørstig, men hun har også perioder, hvor hun nærmest ikke drikker....men der er jo også væske i maden...så jeg er ikke bekymret.

Iza har sådan en drypfri flaske med vand som ligger i hendes seng -den drikker hun af hvis hun vågner, og er tørstig om natten. Den står fremme om dagen, så hun kan bede om den eller tage den selv i løbet af dagen..måske det var en mulighed? den kan jo også komme med i dp ;)

Anmeld

9. oktober 2008

Anja

Vi har altid en drikkedunk (drypfri) stående fremme som han selv kan nå, han tømmer den ca 3 gange om dagen (250 ml). Han får vand, saft eller fortyndet juice i den. Der ud over drikker han mælk til alle måltiderne, det bliver nok til 200 - 300 ml om dagen.

Hvis drikkedunken er tom kommer han selv med den for at få mere i. Synes det er nemt og vi er altid sikre på, at han får masser af væske :)

Anmeld

9. oktober 2008

Plysbjørnen

Nu hvor laura er blevet stabil til både at stå og styre en kop, ja så står der bare en kop vand på bordet og så tager hun selv hvad hun vil have...
Og hvis jeg ikke lige får den flydt op, ja så forsøger hun at drikke af den når den er tom, så ved jeg hun er tørstig...

Det eneste tidspunkt vi er lidt på passelig med drikkeriet er når hun skal spise, men det er fordi hun gerne vil drikke sig mæt...

Betina

Anmeld

9. oktober 2008

Louise mortil4

her hjemme har Lærke og Liv 2 stk tudkopper som de selv drikker af, de står så de altid kan nå dem og når de er tomme, ja så bliver de bare fyldt op igen.

Knus Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.