Lidt i vildrede brug for råd - børnehavevalg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.631 visninger
26 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

h_bernie

Vi flyttede lidt udenfor Århus i december måned og måtte derfor lave om i vores valg af børnehaver. Vi havde ellers valgt nogle rigtig gode nogen og fik faktisk også tilbudt en rigtig god børnehave, som vi måtte takke nej til, pga. flytning.

For en måneds tid siden var jeg så ude og se på institutioner her hvor vi bor. Så en som jeg var ret vild med og en som jeg var mindre begejstret for. Synes det hele var for styrende - børn skal have lov til at lege også lidt vildt af og til, bare min mening.

Vælger så selvfølgelig at søge den, jeg synes virkede bedst. Her til morgen har vi så modtaget brev om, at August er tilbudt plads i en del af den børnehave (der ligger to op af hinanden som deler legeplads, køkkendame osv.) som jeg ikke var så vild med.

Har en helt forkert mavefornemmelse, men jeg har jo egentlig ikke set den, vi får tilbudt, men de har samme principper. Jeg har jo mulighed for at holde August hjemme pga. barsel, men det vil han være træt af - og det vil jeg egentlig også selv. Så nu ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Mary

Hej Helle.

Kan du ikke nå ud og se den bhv I har fået tilbudt inden I skal takke ja eller nej? -hvis så den ikke lever op til jeres idealer, så kan du ringe til pladsanvisningen og høre hvad udsigterne er til den gode bhv....og hvis det er overskueligt, så hold ham hjemme indtil I kan få plads. 

Anmeld

8. marts 2011

h_bernie

Mary skriver:

Hej Helle.

Kan du ikke nå ud og se den bhv I har fået tilbudt inden I skal takke ja eller nej? -hvis så den ikke lever op til jeres idealer, så kan du ringe til pladsanvisningen og høre hvad udsigterne er til den gode bhv....og hvis det er overskueligt, så hold ham hjemme indtil I kan få plads. 

Hej Maria

Jo jeg tror også det ender med den løsning. Havde sådan håbet på den anden. Men hvis de siger han kan få plads 1. juni, jamen så må jeg bide i det sure æble og holde ham hjemme, selvom det bliver dødkedelig for ham.

Anmeld

8. marts 2011

Sara.

hvad hedder børnehaven? måske nogen der kender den? jeg er selv pæd. stud. i århus så kender et par stk...

Anmeld

8. marts 2011

h_bernie

lærkes_mor skriver:

hvad hedder børnehaven? måske nogen der kender den? jeg er selv pæd. stud. i århus så kender et par stk...

Den hedder Æsken i Tilst. Vi var tilbudt Dr. Alexandrines i Århus og ville rigtig gerne have haft den, men så flyttede vi til Tilst og måtte takke nej.

Anmeld

8. marts 2011

LinLin

h_bernie skriver:

Den hedder Æsken i Tilst. Vi var tilbudt Dr. Alexandrines i Århus og ville rigtig gerne have haft den, men så flyttede vi til Tilst og måtte takke nej.

Jeg bor i Tilst

Er Æsken den hvor der var skimmelsvamp???  Der er en af dem i den ende af Tilst der har måttet flytte ud i hvert fald...

Min søn går i Snurretoppen oppe ved skolen - den er vi rigtigt glade for! Ellers har jeg engang været til samtale i Søhøjen (er pædagog) - og det så ud til at være et rigtigt fedt sted

Anmeld

8. marts 2011

h_bernie

DAs mor skriver:

Jeg bor i Tilst

Er Æsken den hvor der var skimmelsvamp???  Der er en af dem i den ende af Tilst der har måttet flytte ud i hvert fald...

Min søn går i Snurretoppen oppe ved skolen - den er vi rigtigt glade for! Ellers har jeg engang været til samtale i Søhøjen (er pædagog) - og det så ud til at være et rigtigt fedt sted

Spiloppen er dne med svamp.

Jeg besøgte også Søhøjen og synes virkelig den var fed. Det er den jeg gerne vil have ham i. Er Snurretoppen integreret? Ved virkelig ikke om jeg skal ringe til pladsanvisningen og høre hvor lang tids venteliste der er til Søhøjen.

Anmeld

8. marts 2011

h_bernie

DAs mor skriver:

Jeg bor i Tilst

Havde godt spottet i en anden tråd du boede i Tilst

Anmeld

8. marts 2011

LinLin

h_bernie skriver:

Havde godt spottet i en anden tråd du boede i Tilst

Hvor bor I?

Vi bor oppe bag McD/Harald Nyborg

Anmeld

8. marts 2011

LinLin

h_bernie skriver:

Spiloppen er dne med svamp.

Jeg besøgte også Søhøjen og synes virkelig den var fed. Det er den jeg gerne vil have ham i. Er Snurretoppen integreret? Ved virkelig ikke om jeg skal ringe til pladsanvisningen og høre hvor lang tids venteliste der er til Søhøjen.

Er det den Æsken deler legeplads med eller er det den der bare har et nummer...?

Jeg havde også søgt Søhøjen - men David gik i dagpleje og de var i dagtilbud med bl.a. Snurretoppen, så det var der han fik plads. Hele Tilst er ét dagtilbud nu...

Men ja - det er en integreret, så regner med at lillebror Adam kan få en plads til september

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.