De der avocado'er igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.695 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

Kloster

Hej.

Hvordan er det lige med de der avocado'er....

"Må" jeg spise uhæmmet ell er der en begrænsning? Bliver de usunde, hvis jeg spiser dem hver dag ell ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Ka+Ma=Be

Hej.

Hvordan er det lige med de der avocado'er....

"Må" jeg spise uhæmmet ell er der en begrænsning? Bliver de usunde, hvis jeg spiser dem hver dag ell ??

Både og - de er sunde, men meget fede  Så ikke for mange.

I en periode spiste jeg avokado hver dag til morgen mad, men kun en halv. Spiste det på groft knækbrød m. light cremecheese mmm!

Anmeld

7. marts 2011

Kloster

Katte87 skriver:

Både og - de er sunde, men meget fede  Så ikke for mange.

I en periode spiste jeg avokado hver dag til morgen mad, men kun en halv. Spiste det på groft knækbrød m. light cremecheese mmm!

Tak, men er det ikke det gode fedt, som i fx nødder?

Jeg spiser det også på knækbrød og troede faktisk knækbrødet var mere usundt end avocado'en

Anmeld

7. marts 2011

Zeus

Jeg tillader mig lige at stille et spørgsmål  Jeg skal lave noget med avocado her i løbet af ugen, og har aldrig lavet noget med den før.. Skal den være mørk i farven, før man bruger den  Den jeg har er nemlig grøn, men kunne se, at de havde nogen formodnede nogen, og de var mørke

Anmeld

7. marts 2011

Ka+Ma=Be

Kloster skriver:

Tak, men er det ikke det gode fedt, som i fx nødder?

Jeg spiser det også på knækbrød og troede faktisk knækbrødet var mere usundt end avocado'en

Jo det er det sunde umættede fedt der er i avocado Men i sidste ende er det stadig fedt, så man skal passe på med ikke at få for meget, ligesom med nødder

Anmeld

7. marts 2011

Ka+Ma=Be

Zeus skriver:

Jeg tillader mig lige at stille et spørgsmål  Jeg skal lave noget med avocado her i løbet af ugen, og har aldrig lavet noget med den før.. Skal den være mørk i farven, før man bruger den  Den jeg har er nemlig grøn, men kunne se, at de havde nogen formodnede nogen, og de var mørke

Tror det er en smagssag hvor mørke man vil have dem Synes dog, at er de for mørke smager de underligt og så tænker jeg, at de er overmodne

Personligt kan jeg bedst lide, når de er lysegrønne/grønne, men ikke alt for hårde og umodne eller for bløde og mørkegrønne  hvis det gav mening hehe

Anmeld

7. marts 2011

-Sigrid-

Zeus skriver:

De skal være meget mørkt grønne, de må også godt være brune... De skal være bløde som en appelsin udenpå, men ikke som en banan agtig-konsistens

Anmeld

7. marts 2011

Zeus

tak

Anmeld

7. marts 2011

mor-til-vanessa

Zeus skriver:

de kan godt være modne selvom de er grønne.

jo mørkere de er jo mere modne er de.

et lille fif er at den der brune knop (stilken) hvis du kan trykken den ind i avocadoen så er den spise klar

Anmeld

7. marts 2011

Kloster

Mange tak for svar alle sammen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.