Update fra os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

SimoneL

Tanja1234 skriver:

Hej Alle sammen

Så er der gået et par uger mere i vores graviditeter og det er dejligt at høre, at de fleste heldigvis slipper uden de helt store gener.

Hos os går det heldigvis stadig fremad. Jeg er idag 28+5 hvilket bl.a. betyder at Lisa ikke mere vil være ekstremt for tidligt født, men blot meget for tidligt født

Idag har vi været til den ugentlige kontrolscanning og hun vejer nu ca. 1.243 gram og hun følger vækstkurven helt uden anmærkninger. For mit eget vedkommende så kan jeg da godt mærke at jeg nu er sengeliggende på 3. måned. Humøret er ikke altid lige muntert men det hjælper utroligt meget at tænke på hvor heldige vi har været indtil videre.

Det var en kort opdatering herfra, og håber at i alle får en god sidste tid inden der begynder at komme små vidundere til verden.

Hvor er det dejligt at høre at hun hænger i derinde!

for at hun bliver hængende meeeget længere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

HeidiGade

Hej Tanja

Kan helt klart godt sætte mig ind i din situation, for jeg var igennem præcis det samme med vores første - Benjamin, som i dag er godt 4 år.

Mit fostervand begyndte også at sive meget tidligt, de ville dog ikke høre på mig og bildte mig ind, at jeg tissede hele tiden og ikke kunne holde på vandet.

Da det endelig lykkedes mig at overbevise en læge om det, blev jeg indlagt og lå ellers på Rigshospitalet de næste 2 måneder, hvor det lykkedes mig at holde Benjamin inde i maven.

Heldigvis kom han "kun" 8 uger for tidligt med en vægt på 1756 gr. Og vi blev allerede efter 1 måned udskrevet og måtte komme hjem og begynde vores egen lille hverdag.

Denne gang er det gået over alt forventning. Jeg er i dag 39+0 og venter spændt på at der skal ske noget. Jeg er jo ikke vant til lige frem at skulle gå tiden ud, så denne tid er ny for mig, men jeg hygger mig og vi glæder os til Lille Fizen melder sin ankomst.

Men i hvert fald, stay strong, og skide godt at du kan holde Lille Lisa der inde så længe. Keep up the good work!!!!

Knus Heidi

Anmeld

25. marts 2011

Tanja1234

HeidiGade skriver:

Hej Tanja

Kan helt klart godt sætte mig ind i din situation, for jeg var igennem præcis det samme med vores første - Benjamin, som i dag er godt 4 år.

Mit fostervand begyndte også at sive meget tidligt, de ville dog ikke høre på mig og bildte mig ind, at jeg tissede hele tiden og ikke kunne holde på vandet.

Da det endelig lykkedes mig at overbevise en læge om det, blev jeg indlagt og lå ellers på Rigshospitalet de næste 2 måneder, hvor det lykkedes mig at holde Benjamin inde i maven.

Heldigvis kom han "kun" 8 uger for tidligt med en vægt på 1756 gr. Og vi blev allerede efter 1 måned udskrevet og måtte komme hjem og begynde vores egen lille hverdag.

Denne gang er det gået over alt forventning. Jeg er i dag 39+0 og venter spændt på at der skal ske noget. Jeg er jo ikke vant til lige frem at skulle gå tiden ud, så denne tid er ny for mig, men jeg hygger mig og vi glæder os til Lille Fizen melder sin ankomst.

Men i hvert fald, stay strong, og skide godt at du kan holde Lille Lisa der inde så længe. Keep up the good work!!!!

Knus Heidi

Hej Heidi

Hvor er det dejligt at høre en historie der ender så godt. Vi har haft svært ved at finde nogen der har været igennem det samme som os fordi det er så sjældent at det sker.

Jeg har heldigvis fået lov til at ligge herhjemme i stedet for på sygehuset og det er jeg rigtig glad for. Vi var også til vagtlægen da det løb første gang, men han sagde også at jeg bare havde tisset selvom jeg var helt sikker på at det havde jeg ikke. Derfor blev det først "opdaget" til MD scanningen 3 uger senere.

Har i haft nogle problemer med Benjamins lunger efterfølgende?

Det er det vores læger snakker mest om, at hendes lunger nok ikke vil nå samme kapacitet som andres, men de kan ikke sige hvor meget betydning det får eller om det får nogen betydning overhovedet..

Og pøj pøj med din videre graviditet - nu er det jo lige ved at være så...

Tanja

Anmeld

25. marts 2011

HeidiGade

Hej Tanja

Benjamin og jeg lå indlagt en måned efter fødslen.

Godt nok var lungerne ikke helt færdigudviklet, men det var hans sutteteknik, der voldede de største problemer, så da de var klar efter en måned og han selv kunne sutte og var nået op på en vægt på 2200 gram, så blev vi sendt hjem 

Og han har været i tip top stand lige siden.

Du må endelig sige til, hvis du har nogle spørgsmål. 

Knus Heidi

Anmeld

25. marts 2011

Tanja1234

HeidiGade skriver:

Hej Tanja

Benjamin og jeg lå indlagt en måned efter fødslen.

Godt nok var lungerne ikke helt færdigudviklet, men det var hans sutteteknik, der voldede de største problemer, så da de var klar efter en måned og han selv kunne sutte og var nået op på en vægt på 2200 gram, så blev vi sendt hjem 

Og han har været i tip top stand lige siden.

Du må endelig sige til, hvis du har nogle spørgsmål. 

Knus Heidi

Det var skønt at høre.

Og ja vi er også lidt spændte på hvor lang indlæggelsestiden bliiver, men man må jo bare tage tingene som de kommer.

Tusind tak for hjælpen.

Anmeld

21. april 2011

Tanja1234

Så er der kun 1 uge til dagen hvor Lisa kommer ud til os - altså medmindre hun beslutter sig for at komme inden

Tænkte at det lige var tid til en sidste opdatering fra os. Igår var vi til den allersidste kontrol i Næstved inden kejsersnittet og lægen skyder hende til at veje ca. 2.273 gram, hvilket bare er rigtig skønt for os. Nu bliver det bare spændende at se hvor meget hun egentlig vejer når tiden kommer...

Ellers så er vi bare så klar som vi kan blive. Skal lige have pakket det sidste ting og så er vi klar til at køre

Jeg kan se at der er mange fra gruppen der allerede har fået deres guldklumper til verden og det er lige skønt at læse hver gang.

Og held og lykke til alle jer andre med de forestående fødsler...

Tanja

Anmeld

21. april 2011

HeidiGade

Hvor fedt, at de allerede skyder hende til at veje godt 2200 gram, så langt så godt 

Pøj Pøj med Lisa, jeg glæder mig til at høre nærmere 

Knus Heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.