Update fra os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.431 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

Tanja1234

Lidt inspireret af Stines tråd om aktivitetsniveauet herinde, tænkte jeg at jeg da lige vil komme med en opdatering på vores forløb, som jo uheldigvis er blevet lidt specielt.

Håber at i andre så vil fylde tråden med jeres opdateringer, uanset forløbet.

Min graviditet har egentlig været lidt for "spændende" lige fra starten. Blødte lidt i uge 5, var til kontrolscanning og fik besked på at tage den med ro - dvs. ingen sport og de vilde ture på jobbet.

Til Nf fik vi et dårligt tal og fik lavet moderkagebiopsi, hvor alt heldigvis var fuldstændigt normalt og vi venter os en pige.

Til MD får vi desværre bekræftet vores mistanke om at der siver fostervand ud (siden uge 16) og jeg bliver sygemeldt sengeliggende med det samme. Vi får besked om at vi ikke skal sætte vores forhåbninger alt for meget i vejret, da chancen for at vi får en baby ud af denne graviditet er forsvindende lille pga. infektionsfare og truende fødsel. Vi holder trods alt håbet oppe og gør alt hvad vi kan (læs: jeg bevæger mig så lidt som overhovedet muligt ) og tiden går stille og roligt med ugentlig kontrol og scanning på sygehuset.

I dag er jeg 26+3 og vores lille Lisa vokser sig stille og roligt stor. Hun følger gennemsnittet i vækstkurven og er lige pt. ved at runde det første kilo. Nu tør vi efterhånden håbe på at vi får en baby med os hjem i sidste ende - men er selvfølgelig stadig bekymrede for især den tid med en for tidligt født, der kommer efter kejsersnittet.

Det var en "kort" update fra os. Jeg glæder mig til at læse om jeres forhåbentligt helt normale graviditeter

Tanja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

SimoneL

Ja, hold da op - det har da været lige lovligt spændende! Godt at du er kommet så lagt, og for at hun bliver derinde lææænge endnu og vokser sig stor og stærk!

En lille update herfra:

Jeg er i dag 35+0 og har haft en helt normal og befriende ukompliceret graviditet. Noget kvalme i starten (jeg tror måske jeg allerede har fortrængt, hvor meget det egentlig var?) og nogle plukkeveer og behov for middagslur her til sidst, men ellers ingen gener

Jeg gik allerede på orlov i 31. uge (1. februar), da det var sådan det passede med mit studie. Så de sidste 5 uger har jeg bare gået herhjemme og hygget/kedet mig. Først nu er jeg rigtigt begyndt at gøre klar til babys ankomst - bl.a. ved at vaske en masse tøj, jeg har har lånt af min søster. Hun har tvillinger på to år, så nu har jeg dobbelt op af alt tøj i de små størrelser - så barnet kan bare komme an med gylp og andet snavs!

Børneværelset må vi vente lidt med, da vi skal flytte til en anden lejlighed til maj. Dvs. at vi kun kommer til at bo her med barn i højest en måneds tid, så der er ikke grund til at rykke om på hele lejligheden.

Ellers glæder jeg mig bare sådan til at storken kommer! Men jeg bliver ved med at sige til mig selv, at jeg kommer til at gå 14 dage over - så kan jeg jo altid blive positivt overrasket, hvis jeg ikke gør

Anmeld

7. marts 2011

Stine Raaholt

Gud, hvor vildt Tanja... hvor er det sejt at I holder til det... Det må være super hårdt for jer...

Hvor er det dejligt at det hun vokser som hun skal og jeg krydser fingre for at det fortsætter...

kort update herfra:

3. graviditet, så jeg har to små krudtugler der kræver min opmærksomhed. samtidig er min graviditet super nem og dejlig - har ikke taget så meget på og har ikke haft komplikationer, så intet at klage over på den front

Havde nok egentlig tænkt os at to børn var lige det der passede til os - vores dreng var vi tre år om at blive gravide med og fik hjælp - vores pige fik vi lige netop ikke hjælp til, men var skrevet op, fordi vi syntes der gik lidt lang tid... og da vi så overvejede en treer blev jeg gravid i første måned uden P-piller... og nu skal vi så have pige numer to

Har haft en ukompliceret graviditet denne gang. Men selvfølgelig er det lidt tungt efterhånden (27 fulde uger) når der skal trøstes og puttes og bades og så videre...

er lidt mere forsigtig end sidst, fordi jeg endte med en sygemelding pga. for mange plukkeveer og truende for tidlig fødsel... men det går bedre denne gang...

Jeg skal til andet jordemoderbesøg på torsdag - forventer ikke de store overraskelser Jeg har jo årøvet det før, så jeg har ikke så mange spørgsmål. Skal føde på Herlev denne gang, de sidste to gange fødte jeg på Gentofte, men det er lukket nu - øv, for det var jeg glad for... men begge fødsler har været gode og naturlige uden hjælp, så det er vel lige meget hvor jeg føder...

Glæder mig til at føde og glæder mig til at få endnu et lille mirakel i armene...

men forventer også at det bliver DAMN hårdt at få en mere det der nateroderi er jeg nemlig ikke så god til...

Det var vidst nogenlunde update herfra... håber ikke det ser for lyserødt ud.. jeg kan også sagtens brokke mig over alle mulige småting undervejs men i det store hele så går det rigtig fint og jeg føler mig heldig

kram

Stine

Anmeld

8. marts 2011

MyLove E

Vil også lige smide en update

Min mand og jeg venter vores første barn, med termin den 11 maj.

Vi blev gift sidste år den 4 sept, der var jeg lige blevet gravid, men de test jeg havde taget var meget usikker, men jeg var selv ret sikker. Det var meget mærkeligt at sidde og høre taler og sange hvor der i dem alle blev nævnt at de håber at der snart kom flere i familien og så vide at der var ret stor chance for at der var en på vej Vi tog en test mere da vi kom hjem om søndagen, og der var ingen tvivl mere Det var en dejlig første dag som ægtefolk

Fredagen efter så var der ingen tvivl om at jeg var gravid, der startede jeg med at havde kvalme og kaste op. Det forsatte så hen til omkring nov - dec Havde det bare rigtig skidt, kom bag ud med skolen og lå bare i min seng eller ude ved toilettet Tabte mig ca 5 kg. Jeg fik nåle i ørene og det hjælp faktisk.. Da det så begyndte at gå over fik jeg hovedepine konstant, havde migræne ca 2-3 gange om ugen.

Men i jan - feb begyndte jeg at få det bedre, heldigvis Men stadig kvalme og op kaste en gang i mellem.

Vi fik en trygheds scanning i uge 7, pga. 2 tidlige SA i foråret.

Nf og MD scanning gik også helt fint, men vi skal til scanning igen her i uge 34, da moderkagen lå lidt for. (håber den er væk) 

Det gik op for mig forleden at der faktisk kun er ca 9uger til og jeg har selt ikke rigtig nydt min gravidtitet. Syntes det er helt vildt at det er snart, men glæder mig RIGTIG meget

Tanja 30+6

Anmeld

10. marts 2011

Tanja1234

Hvor er det godt at høre nogle positive historier og jeg kan se at mange fra gruppen nu er ved at gå på barsel og gøre klar til ankomst af vores små h*n'er.

Herhjemme er børneværelset så småt ved at tage form, takket være min svigerfar og evigt hårdtarbejdende kæreste. I dag kom min mutti så lige forbi med lidt indkøb til den lille, bl.a.  lidt præmaturtøj og en stribet lilla puslepude der bare passer perfekt til det tapet vi har valgt. Ja man må tage de små glæder med - og som de fleste kvinder er jeg fan af at strege ting på listen over hvad vi mangler  

Tanja

Anmeld

11. marts 2011

Stine Raaholt

Uhhh, ja - det er dejligt med lister over... ja, alting til baby

Første gang vi ventede os havde jeg et stort excel-ark med lister over ting vi skulle købe, hvad det kostede, om vi havde købt det eller om vi havde fået det af familie,a rvet det, osv... viste det engang til min mand, og hans skræmte blik sagde bare alt... så jeg holdt det for mig selv og tog det i små bidder, når han spurgte til, hvad jeg synes vi manglede til pusleplads eller andet...

Sådan er man jo så forskellig... jeg kan slet ikke overskue det uden lister og han blvier helt stresset over at se så lang en liste med alle mulige tegn og farver og en masse priser...

Kram Stine

Anmeld

11. marts 2011

Line Højdal

Min graviditet har alt i alt også været temmelig ukompliceret...

Jeg startede med en 16 uger hvor jeg døjede med en del kvalme - heldigvis uden opkast. Det hjalp dog rigtig rigtig at spise små måltider med jævne mellemrum i løbet af dagen.

2. trimester var klart bedre og eneste gener har egentlig været nattetisserriet og den voksende mave, der gør det besværligt at finde gode behagelige stillinger at sove i.

I takt med at maven er vokset og vægten er steget har jeg haft noget ondt i bækkenet - specielt efter en 8 timers arbejdsdag... Jeg har nu haft barsel i lidt over en uge og det har VIRKELIG gjort underværker!! Bare det at kunne sove lidt længere, tage en halv time på sofaen midt på dagen og i det hele taget tage alt i mit egent tempo -SKØNT

Alle lægebesøg er overstået og da jeg skal føde hjemme, bliver jeg jo fulgt nøje af jordemoderen på hjemmebesøg. Jeg har allerede haft 4 gange jordemoder-kontrol og har 3 gange endnu inden termin d. 21. april! Mit blodtryk har været fint alle gangene, intet i urinen og ikke noget vand i kroppen

Med lillemanden har alt været i skønneste orden hele vejen igennem. Fine til til NF, begejstrede jordemødre til MD der bare synes alt var så fint og ja alt har været perfekt. Lillemanden vokser som han skal, der er god aktivitet og han ligger allerede fint med hovedet nedad (dog ikke fast endnu)... Så jeg satser på at få en sund og rask lille dreng i armene inden alt for længe

Det var vist status herfra... Håber de sidste 6 uger kommer til at gå hurtigt og let

Line 

Anmeld

23. marts 2011

Tanja1234

Hej Alle sammen

Så er der gået et par uger mere i vores graviditeter og det er dejligt at høre, at de fleste heldigvis slipper uden de helt store gener.

Hos os går det heldigvis stadig fremad. Jeg er idag 28+5 hvilket bl.a. betyder at Lisa ikke mere vil være ekstremt for tidligt født, men blot meget for tidligt født

Idag har vi været til den ugentlige kontrolscanning og hun vejer nu ca. 1.243 gram og hun følger vækstkurven helt uden anmærkninger. For mit eget vedkommende så kan jeg da godt mærke at jeg nu er sengeliggende på 3. måned. Humøret er ikke altid lige muntert men det hjælper utroligt meget at tænke på hvor heldige vi har været indtil videre.

Det var en kort opdatering herfra, og håber at i alle får en god sidste tid inden der begynder at komme små vidundere til verden.

Anmeld

23. marts 2011

Stine Raaholt

Hvor er det dejligt at tiden arbejde for dig og baby... håber da bestemt at der kan gå et par uger endnu..

Sikke en sej omgang I har været igennem...

Jeg føler mig ret heldig på den konto, for jeg bliver mindet om at jeg er gravid et par gange om dagen, når hun sparker, hvis jeg går ind i noget og så ud på eftermiddagen, når jeg begynder at blive træt i kroppen... så er jeg selvfølgelig totalt brugt om aftenen, men det er bestemt i den lettere ende

ikke som sidst, hvor jeg var meget mere besværet og frygtede for tidlig fødsel, som første gang...

så dejligt at høre at du er ved godt mod - kan virkelig godt forstå, hvis humøret ikke altid er i top hos dig... det er en super sej omgang... men jo heldig vis med den mest fantastiske præmie i enden...

krydser virkelig alt hvad krydsen kan, for at du klarer mindst et par uger endnu...

kram Stine

Anmeld

23. marts 2011

Tanja1234

Stine Raaholt skriver:

Hvor er det dejligt at tiden arbejde for dig og baby... håber da bestemt at der kan gå et par uger endnu..

Sikke en sej omgang I har været igennem...

Jeg føler mig ret heldig på den konto, for jeg bliver mindet om at jeg er gravid et par gange om dagen, når hun sparker, hvis jeg går ind i noget og så ud på eftermiddagen, når jeg begynder at blive træt i kroppen... så er jeg selvfølgelig totalt brugt om aftenen, men det er bestemt i den lettere ende

ikke som sidst, hvor jeg var meget mere besværet og frygtede for tidlig fødsel, som første gang...

så dejligt at høre at du er ved godt mod - kan virkelig godt forstå, hvis humøret ikke altid er i top hos dig... det er en super sej omgang... men jo heldig vis med den mest fantastiske præmie i enden...

krydser virkelig alt hvad krydsen kan, for at du klarer mindst et par uger endnu...

kram Stine

Mange tak Stine...

Og så er det jo historier som dine der gør det lidt nemmere at tænke på næste gang jeg skal være gravid - hvor det forhåbentlig kommer til at gå helt anderledes end denne gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.