vægt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

619 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. oktober 2008

heaven

hvad vejer jeres poder sådan ca???

Jeg synes godt nok det går laaaangsomt nu. til 1-års undersøgelsen vejede Lasse 10,3 kg - så røg han ind i noget sygdom og der tabte han sig, hvor meget vides ikke - og nu vejer han 10,5...

er det ikke lidt???

Jeg synes det er SÅ SVÆRT det her med vægten, - min dreng er sund og rask og trives osv osv... men jeg ville sådan ønske han var lidt rundere i det, også fordi han er så lang - til 1 år var han 87 cm, ved ikke med nu...

Med han er så småtspisende og derfor har jeg svært ved det, når han så taber sig ved f.eks sygdom, da jeg ikke føler han har noget at tære af

er jeg pyller, og findes der andre med "tynde" børn??

Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2008

Juniors mor

Julie vejer 10,5 og er 80 cm. Tror ikke du må hænge dig for meget i Lasses vægt - nogle børn har meget at gi' af og andre har ikke. Så længe han trives og er glad er alt jo ligesom det skal være :)

Anmeld

8. oktober 2008

heaven

[citat][f][småt]Juniors mor skriver:[/småt][/f] Julie vejer 10,5 og er 80 cm. Tror ikke du må hænge dig for meget i Lasses vægt - nogle børn har meget at gi' af og andre har ikke. Så længe han trives og er glad er alt jo ligesom det skal være :)[/citat] 1000 tak fordi du gad at svare;) Ved det godt, og han trives fint og er dygtig osv... så ved godt der ikk er noget.. Men jeg bliver altså lidt underlig til mode når f.eks mange af mine veninders børn - der er 4 til 7 mdr yngre end Lasse - vejer stort set det samme, og nogle af dem mere end ham... men en anden ting er også at han ligner sin far for vildt - og han er også lang og ranglet, så der er nok også noget "gen-halløj" over det.... Jannie

Anmeld

8. oktober 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
C vejer ml. 11,5 og 11,7, men er også en ædedolk - selv når hun er syg8(
. I følge nedenstående link er et pige-middelbarn 11,5 kg tung ved de 18 mdr., og en dreng 12,3 - men det helt normale spænd ved de 18 mdr. for drenge ligger ml. 10 og 14,9 kg (95 % ligger indenfor disse rammer)- og der er jo et par måneder til de er 18 måneder endnu - så han lyder helt fin i mine øre.

Link: http://www.sygeborn.dk/frame.cfm/cms/id=618/sprog= 1/grp=9/menu=1/

Anmeld

8. oktober 2008

Mary

Annika har stadig de 9 kg til gode..... Hun vejer lige under, 8,8 el lign :S og det er bestemt heller ikke meget. Men hun har aldrig taget ret meget på, altså jeg mener, hun har altid været lille. Folk siger hun er kær og yndig, og sådan lillebitte :) og det er hun da bestemt også :D Men kunne nu godt bruge at hun snart tog noget mere på. Hun har stort set ikke taget på i mange måneder.

Juliane (2 år 9 mdr) er heller ikke så stor, men havde en rigtig vom da hun var på Annikas alder. Hun vejer nu knap 12 kg. Så vi får nok bare små børn. Men derfor vil jeg stadig ha lov til at synes det er lidt hun vejer, mange siger at jaaa, hun er jo som hun skal være.....og det er hun da, men bekymret det bliver man vel altid lidt når tingene er anderledes ?

En anden ting, Annika har tit dårlig mave, så jeg kan da heller ikke lade være med at tænke at hun ikke får det hun skal bruge, men hun spiser nu så godt (L) Så mon ikke det går...

Anmeld

8. oktober 2008

BellaT

For en måneds tid siden vejede Phillip 10,6 kg og var 80 cm lang. 80 cm har han faktisk været længe nu. Han er en tynd en, men det har han faktisk været siden 6 mdr.'s alderen, mener jeg. Farmand var også en lang bønnestage, sååå... Han er ellers glad og helt gennemsnitlig i udviklingen, så sådan er han bare. Har ellers været bekymret mange gange. Også fordi han ikke er specielt madglad. Kan lide næsten alt. Spiser bare ikke så meget af det. Men altså, de er jo små individer. Vi er jo alle forskellige i tykkelse og højde. Vi har bare nogle små skønne pindemænd(L);) Knus fra Helle...

Anmeld

8. oktober 2008

Tynen

Stella vejede sidst (For 1½ mdr. siden mener jeg) 9,3 kg.

Hun spiser ikke særlig meget generelt og specielt ikke til aften.
Hun ser ikke ud til at mangle noget (Altså ud fra lårene og kinderne at bedømme ;) ) men derfor har jeg stadig lidt betænkeligheder ved at tage flasken fra hende, selvom det er på høje tid.

Øhm, jeg fik vist ikke svaret konkret på dit indlæg - Ville bare sige at du ikke er den eneste med et småtspisende barn :)

Anmeld

8. oktober 2008

heaven

Mary skriver:

Annika har stadig de 9 kg til gode..... Hun vejer lige under, 8,8 el lign :S og det er bestemt heller ikke meget. Men hun har aldrig taget ret meget på, altså jeg mener, hun har altid været lille. Folk siger hun er kær og yndig, og sådan lillebitte :) og det er hun da bestemt også :D Men kunne nu godt bruge at hun snart tog noget mere på. Hun har stort set ikke taget på i mange måneder.

Juliane (2 år 9 mdr) er heller ikke så stor, men havde en rigtig vom da hun var på Annikas alder. Hun vejer nu knap 12 kg. Så vi får nok bare små børn. Men derfor vil jeg stadig ha lov til at synes det er lidt hun vejer, mange siger at jaaa, hun er jo som hun skal være.....og det er hun da, men bekymret det bliver man vel altid lidt når tingene er anderledes ?

En anden ting, Annika har tit dårlig mave, så jeg kan da heller ikke lade være med at tænke at hun ikke får det hun skal bruge, men hun spiser nu så godt (L) Så mon ikke det går...

liiige præcis sådan har jeg det også..... tak fordi du svarede, så er jeg ikke den eneste med disse tanker;)

Jannie - der så fuldt ud forstår dig

Anmeld

8. oktober 2008

BellaT

Tynen skriver:

Hun ser ikke ud til at mangle noget (Altså ud fra lårene og kinderne at bedømme ;) ) men derfor har jeg stadig lidt betænkeligheder ved at tage flasken fra hende, selvom det er på høje tid.

Øhm, jeg fik vist ikke svaret konkret på dit indlæg - Ville bare sige at du ikke er den eneste med et småtspisende barn :)

Ja, det er nemlig også en af grundene til at Phillips godnatflaske med 200 ml sødmælk stadig ikke er droppet..
Ved godt at han så måske ville spise mere om dagen. Men hvad så hvis han ikke gør....:S Han spiser jo aldrig nogensinde op. Næsten. Han har ligesom ikke ro i kroppen til at sidde stille så længe det tager at skovle maden ind.:-o

Anmeld

8. oktober 2008

heaven

Tynen skriver:

jeg bliver også skør af, at Lasse ikke spiser mere end han gør, men "man" kan jo ikke tvinge dem... det spor har vi været på vej ud af førhen, så det mad-halløj har altid været en issue her - desværre. Heldigvis kan jeg bedre accepterer det nu, når han ikke spiser, men jeg har stadig svært ved det inderst inde... men jeg har fået mig selv overbevist om, at han spiser når han er sulten... og hans dp, der har mange års erfaring, siger han spiser helt normalt, såååå.... problemet er vist mere ved mig, end Lasse:$

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.