Hjælp til navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.040 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

deline

Hej Tøser

Ja så er der ikke så lang tid igen ca 5 uger til termin og vi glæder os helt vildt til den lille prinsesse kommer til verden især storesøster glæder sig helt vildt....

Men nu er vi stødt på et lille navneproblem og kunne godt bruge lidt input og hjælp fra jer.

Vi havde egentlig bestemt os for at hun skulle hedde Lucca men er nu kommet frem til at det muligvis også kunne være Filuca da vi synes det lyder lidt mere piget MEN......... HVAD SYNES I ???????

Knus Line

PS jeg giver Stine ret i at der ikke sker så meget herinde så det må vi ændre lidt på  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

SimoneL

Hm, jeg synes (og ved godt at det ikke er sådan), at Luca/Luka/Lucca er et drengenavn - og bliver helt forvirret, når småpiger hedder det

Filuca er fint og piget

Hvad hedder storesøster?

Anmeld

7. marts 2011

Tanja1234

Nu er det nok bare mig, men jeg synes at Filuca lyder som noget man selv har fundet på - og så lidt for tæt på filur, efter min smag

Synes meget bedre om Lucca, selvom jeg godt kan se problematikken med at nogle nok vil tro det er et drengenavn...

Anmeld

7. marts 2011

deline

Dejligt med lidt input

Storesøster hedder Naya

Anmeld

7. marts 2011

Rødhætte

Søde navne begge 2 men personligt er jeg mest til Lucca..

Vi ved ikke hvad vi venter os og vi bliver selvfølgelig lykkelige ligemeget hvad, men hvis det bliver en pige er jeg bange for det må gå uden navn længe, da manden og jeg slet ikke kan blive enig  

Anmeld

7. marts 2011

Stine Raaholt

Naya og lucca passer godt sammen - der er flere og flere piger der hedder det... så jeg tænker på en pige, når jeg hører det...

Giver lidt Tanja ret i at Filuca lyder lidt som noget I selv har fundet på - er det det??

mvh Stine

Anmeld

7. marts 2011

MyLove E

Filuca er ved at blive et meget poplulær navn, så det er ikke et selv opfundet navn :-) Men skulle jeg vælge ville jeg tage Lucca, det passer bedst sammen Naya. 

Så fik jeg også skrevet lidt i den her gruppe :-)

Knus Tanja

30+5

Anmeld

7. marts 2011

maria_wlt

SimoneL skriver:

Hm, jeg synes (og ved godt at det ikke er sådan), at Luca/Luka/Lucca er et drengenavn - og bliver helt forvirret, når småpiger hedder det

Filuca er fint og piget

Hvad hedder storesøster?

Jeg har samme mening... Så heller et navn der ikke kan misforståes

Anmeld

7. marts 2011

maria_wlt

SimoneL skriver:

Filuca er fint og piget

Hvad hedder storesøster?

Jeg har samme mening... Så heller et navn der ikke kan misforståes

Anmeld

7. marts 2011

Stine Raaholt

Slog det lige op på danmarks statistik - og der er faktisk en del drenge der bliver døbt Lucca hvert år...

Og Filuca er som I også siger stigende i popularitet... et rigtig sødt og originalt navn

tror også ved nærmere eftertanke at jeg er mere til Filuca - det er rigtig rigtig sødt...

men I skal nok regne med at mange ser underlige ud i hovedet, når I fortæller det, fordi de ikke har hørt det før... og sjovt, nok, så mener rigtig mange mennesker at det er helt ok at udtale sig om hvor hvad de synes om ens børns navne - selvom de ikkebliver spurgt

Har en veninde hvis datter hedder Fia og søn Joah, og hun bliver altid spurgt om det er kælenavne, hvad de rigtig hedder og hvorfor de har valgt 'halve' navne... Jeg synes da det er super fedt, hvis man kan finde originale navne, som ikke alle hedder...

mvh Stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.