Blir vist svært med Nicolaj og dagplejer ?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

Bondepigen

Jeg ville høre DP'er om ikke både du og din søn kunne få lov at være der sammen i et par timer hver dag i tre dage, hvis der altså går noget tid inden du slutter med barsel.

Måske vil det være godt for ham, at se dig sammen med DP'er. Høre hvordan du og hende sidder og snakker og leger med både ham og de andre børn... Det vil måske signalere til din søn, at mor har det fint med hende, så har jeg osse... Måske det kun er nødvendigt med to dage på den måde. Jeg synes bare det er vigtigt for din søn, hvis det er en mulighed...? Ellers som Ni-ko-li-ne siger, MEGET korte dage...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Sesse89

Kan desværre ikk komme med nogen gode råd men en stor kram kan du få

Naja er selv startet i dagpleje sidste Tirsdag og det gik rigtig fint fra dag 1 men hun er meget menneske nem og har været van til at blive passet af og til.

Idag er hendes første dag i gæste dagpleje og det er kun idag hun skal være der.

Men jeg er sikker på at det nok skal blive bedre med tiden.

Anmeld

8. marts 2011

Brams

Snuffler25 skriver:

Hej piger,

Søger noget erfaring mht. indkøring i dagpleje? Nicolaj er så småt startet og ja, synes ikke det går vildt godt.. dagplejeren siger, at vi må "tage det stille og roligt med ham"...

- Onsdag i sidste uge var vi der en time sammen, det gik godt!
- Torsdag i sidste uge gik jeg en times tid - der var han rigtig ked da jeg gik  og havde været ret pjevset mens jeg var væk og nærmest kravlede over til mig af glæde, da jeg kom tilbage (han kravler ellers ik endnu)
- fredag var DP syg

Idag kom vi så kl. 8 og jeg gik så og skulle komme tilbage kl. 11. Men DP skrev kl. 10.20 og sagde, at hvis det var ville det være fint hvis jeg ku komme nu, for Nicolaj var rigtig ked af det
Han havde sovet uden problemer mellem 8-9 og så havde de handlet, men da de kom tilbage var han meget ked/pjevset.. ville ikk sidde selv og lege, ville kun være i armene på majbritt..

Nogle af jeres børn som har været "langsomme" til at vænne sig til det? Jeg håber bare sådan det snart bliver bedre. Jeg skal starte job d. 18 marts.. og desværre ska vores DP på ferie fra onsdag i næste uge, så ska Nicolaj i gæstedagpleje.. han når da at blive helt forvirret

Håber nogen vil dele deres erfaring..

På forhånd tak

Uhh det kender jeg alt for godt. Lærke har aldrig været meget for fremmede, så vi var godt klar over at det ville tage sin tid at få hende kørt ind.

Jeg havde 2½ uge til at køre hende ind og hele den første uge var jeg der sammen med hende i længere og længere tid og i uge 2 begyndte jeg at gå fra hende, først 1 time så 2 timer, så skulle hun prøve at sove dernede osv.

Vi har desværre været ude for en masse sygdom både DP og Lærke selv, samt at DP har haft en masse ferie og der har været lukket over julen. Det har resulteret i, at Lærke har haft rigtig svært ved at falde til.

Vi tog med det samme den beslutning, at hun ikke skulle kastes ud i en gæstedagpleje med det samme, for det ville blive for meget for hende (har heldigvis haft en Bedste der har kunne træde til). Så når DP har været syg eller haft ferie har hun været hos Bedste.

Jeg synes klart at det er alt alt for tidligt, når din søn ikke engang er rigtig kørt ind endnu, at prøve i en gæstedagpleje også, håber I har en anden mulighed.

Lærke er først nu her for et par uger siden blevet introduceret for hendes gæstedagplejer (Lærke startede i DP i sep. 2010) og det er faktisk gået godt, så jeg tror at det var godt vi ventede til hun var klar til et nyt ansigt.

Anmeld

9. marts 2011

Lone Jakobsen

Snuffler25 skriver:

Jeg overvejer faktisk om jeg skal få mine forældre til at passe Nicolaj de dage, hvor han skulle ha været i gæstedagpleje hvor jeg skal arbejde.. Så han er helt fri for gæstedagpleje i denne omgang. Synes det er lige tidligt nok, når han lige er startet i dagpleje  Men ved ikk om det er fornuftigt af mig..

det synes jeg er en rigtig fornuftig ide.

Anmeld

9. marts 2011

Snuffler25

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg tror de fleste har det lidt svært med at aflevere deres børn i pasning i begyndelsen... men det gør det da ikke lettere når han så er ked...

hvor store er de andre børn?

Tak for jeres svar, det er rigtig sødt af jer

Jeg bliver nødt til at komme med en status på det - og det er en GOD status! For underligt nok, så vendte det igår!? - vi havde aftalt at han skulle være der til ved 11.30-12 tiden, men ved 10.30 tiden ringede dagplejen og fortalte, at det simpelthen bare gik så godt med Nicolaj - og hun ville høre hvad jeg sagde til at han blev og spiste frokost + fik lur bagefter?

Jeg var målløs og jublende glad!

Hun fortalte, at de havde haft en time sammen alene om morgenen efter jeg var gået, da de øvrige børn sov - og der havde hun lagt ham på dyne i legeværelset, spillet noget afslappende musik i baggrunden og bare ligget på gulvet og pludret med ham og han havde HYGGET sig  Tror det fik ham til at bløde op, for fra da af var han mere rolig og smilede og legede med legetøjet og virkede bare til at hygge

Idag gentog vi succesen! Han var der idag fra 9-15! Jeg var selvfølgelig stand by herhjemme hvis hun sku ringe efter mig, men skete ikke.. og jeg fik en sms ved 11 tiden om at han hyggede og legede med de andre - "ham kan du godt være stolt af" skrev hun..

Er bare sååååååååååååååååå glad  Vidste ik det betød SÅ meget, men hold da op -det gør det virkelig

Der er 2 børn på lidt over et år og en på halvandet.. Nicolaj er næsten 11 mdr, så han er den yngste.. men nu er han begyndt at møve / næsten kravle, så han ska nok lære at følge med

Kærligst fra en totalt glad og stolt mor... (som dårligt ved hvad hun skal lave i alle de timer alene imorgen!?  hehe.. underligt med alene-tid, når man er vant til han er hjemme &nbsp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.