Snuffler25 skriver:
Hej piger,
Søger noget erfaring mht. indkøring i dagpleje? Nicolaj er så småt startet og ja, synes ikke det går vildt godt.. dagplejeren siger, at vi må "tage det stille og roligt med ham"...
- Onsdag i sidste uge var vi der en time sammen, det gik godt!
- Torsdag i sidste uge gik jeg en times tid - der var han rigtig ked da jeg gik
og havde været ret pjevset mens jeg var væk og nærmest kravlede over til mig af glæde, da jeg kom tilbage (han kravler ellers ik endnu)
- fredag var DP syg
Idag kom vi så kl. 8 og jeg gik så og skulle komme tilbage kl. 11. Men DP skrev kl. 10.20 og sagde, at hvis det var ville det være fint hvis jeg ku komme nu, for Nicolaj var rigtig ked af det 
Han havde sovet uden problemer mellem 8-9 og så havde de handlet, men da de kom tilbage var han meget ked/pjevset.. ville ikk sidde selv og lege, ville kun være i armene på majbritt..
Nogle af jeres børn som har været "langsomme" til at vænne sig til det? Jeg håber bare sådan det snart bliver bedre. Jeg skal starte job d. 18 marts.. og desværre ska vores DP på ferie fra onsdag i næste uge, så ska Nicolaj i gæstedagpleje.. han når da at blive helt forvirret 
Håber nogen vil dele deres erfaring..
På forhånd tak
Uhh det kender jeg alt for godt. Lærke har aldrig været meget for fremmede, så vi var godt klar over at det ville tage sin tid at få hende kørt ind.
Jeg havde 2½ uge til at køre hende ind og hele den første uge var jeg der sammen med hende i længere og længere tid og i uge 2 begyndte jeg at gå fra hende, først 1 time så 2 timer, så skulle hun prøve at sove dernede osv.
Vi har desværre været ude for en masse sygdom både DP og Lærke selv, samt at DP har haft en masse ferie og der har været lukket over julen. Det har resulteret i, at Lærke har haft rigtig svært ved at falde til.
Vi tog med det samme den beslutning, at hun ikke skulle kastes ud i en gæstedagpleje med det samme, for det ville blive for meget for hende (har heldigvis haft en Bedste der har kunne træde til). Så når DP har været syg eller haft ferie har hun været hos Bedste.
Jeg synes klart at det er alt alt for tidligt, når din søn ikke engang er rigtig kørt ind endnu, at prøve i en gæstedagpleje også, håber I har en anden mulighed. 
Lærke er først nu her for et par uger siden blevet introduceret for hendes gæstedagplejer (Lærke startede i DP i sep. 2010) og det er faktisk gået godt, så jeg tror at det var godt vi ventede til hun var klar til et nyt ansigt.