Blir vist svært med Nicolaj og dagplejer ?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.191 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

Snuffler25

Hej piger,

Søger noget erfaring mht. indkøring i dagpleje? Nicolaj er så småt startet og ja, synes ikke det går vildt godt.. dagplejeren siger, at vi må "tage det stille og roligt med ham"...

- Onsdag i sidste uge var vi der en time sammen, det gik godt!
- Torsdag i sidste uge gik jeg en times tid - der var han rigtig ked da jeg gik  og havde været ret pjevset mens jeg var væk og nærmest kravlede over til mig af glæde, da jeg kom tilbage (han kravler ellers ik endnu)
- fredag var DP syg

Idag kom vi så kl. 8 og jeg gik så og skulle komme tilbage kl. 11. Men DP skrev kl. 10.20 og sagde, at hvis det var ville det være fint hvis jeg ku komme nu, for Nicolaj var rigtig ked af det
Han havde sovet uden problemer mellem 8-9 og så havde de handlet, men da de kom tilbage var han meget ked/pjevset.. ville ikk sidde selv og lege, ville kun være i armene på majbritt..

Nogle af jeres børn som har været "langsomme" til at vænne sig til det? Jeg håber bare sådan det snart bliver bedre. Jeg skal starte job d. 18 marts.. og desværre ska vores DP på ferie fra onsdag i næste uge, så ska Nicolaj i gæstedagpleje.. han når da at blive helt forvirret

Håber nogen vil dele deres erfaring..

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Lone Jakobsen

æv æv en træls opstart. og hvor er det super ærgeligt at dp. så har ferie.

jeg er sikker på at det nok skal blive bedre, i skal bare give ham tid.

Anmeld

7. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Hvis ikke du skal på job... Så ville jeg give ham en god start med det han har behov for... Så giv ham 1 time den første tid, altså en god langsom indkøring... Det er trods alt også et vildt fremmed menneske for ham

Anmeld

8. marts 2011

Snuffler25

Ni-ko-li-ne skriver:

Hvis ikke du skal på job... Så ville jeg give ham en god start med det han har behov for... Så giv ham 1 time den første tid, altså en god langsom indkøring... Det er trods alt også et vildt fremmed menneske for ham

Ja, forstår hvad du mener. Jeg starter job fredag i næste uge (ja underlig dag at starte, i know..) så jeg er fleksibel til at gøre lige præcis som dagplejer foreslår

Idag kom vi kl. 8 og de andre børn sov så hun sagde, at hun ville bruge den næste times tid med Nicolaj bare hende og ham, så de kunne tage det stille og roligt.. og så ville hun idag, prøve at lade ham spise med.. så hvis ikke jeg hørte noget fra hende, sku jeg bare komme 11.45.. og hun ville kun kontakte mig før, hvis hun synes det gik helt skævt.

Så nu sidder jeg bare og håååååber, at jeg IKKE bliver kontaktet før og at jeg bare kan komme ved 12 tiden og forhåbentligt få at vide, at det har været nogle gode timer

Syns det er svært for mig, troede ikke jeg ville have det sådan.. men man bliver jo virkelig ked, når ens børn er kede

Anmeld

8. marts 2011

Snuffler25

nutche skriver:

æv æv en træls opstart. og hvor er det super ærgeligt at dp. så har ferie.

jeg er sikker på at det nok skal blive bedre, i skal bare give ham tid.

Jeg overvejer faktisk om jeg skal få mine forældre til at passe Nicolaj de dage, hvor han skulle ha været i gæstedagpleje hvor jeg skal arbejde.. Så han er helt fri for gæstedagpleje i denne omgang. Synes det er lige tidligt nok, når han lige er startet i dagpleje  Men ved ikk om det er fornuftigt af mig..

Anmeld

8. marts 2011

tinasmor

Snuffler25 skriver:

Jeg overvejer faktisk om jeg skal få mine forældre til at passe Nicolaj de dage, hvor han skulle ha været i gæstedagpleje hvor jeg skal arbejde.. Så han er helt fri for gæstedagpleje i denne omgang. Synes det er lige tidligt nok, når han lige er startet i dagpleje  Men ved ikk om det er fornuftigt af mig..

Jeg tror faktisk at jeg havde valgt den løsning. Ellers bliver han måske endnu mere ked af det. Ih hvor uheldigt også med dps ferie.

Her gik det gnidningsløst så har desværre ingen råd bare et knus

Anmeld

8. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Snuffler25 skriver:

Ja, forstår hvad du mener. Jeg starter job fredag i næste uge (ja underlig dag at starte, i know..) så jeg er fleksibel til at gøre lige præcis som dagplejer foreslår

Idag kom vi kl. 8 og de andre børn sov så hun sagde, at hun ville bruge den næste times tid med Nicolaj bare hende og ham, så de kunne tage det stille og roligt.. og så ville hun idag, prøve at lade ham spise med.. så hvis ikke jeg hørte noget fra hende, sku jeg bare komme 11.45.. og hun ville kun kontakte mig før, hvis hun synes det gik helt skævt.

Så nu sidder jeg bare og håååååber, at jeg IKKE bliver kontaktet før og at jeg bare kan komme ved 12 tiden og forhåbentligt få at vide, at det har været nogle gode timer

Syns det er svært for mig, troede ikke jeg ville have det sådan.. men man bliver jo virkelig ked, når ens børn er kede

jeg tror de fleste har det lidt svært med at aflevere deres børn i pasning i begyndelsen... men det gør det da ikke lettere når han så er ked...

hvor store er de andre børn?

Anmeld

8. marts 2011

Ciss

Hvis dine forældrer har mulighed for at passe ham, så han undgår gæstedp i denne omgang, tror jeg, det kunne være en bedre løsning for jer begge to. Når han har det så vanskeligt med at finde sig til rette hos sin rigtige dp, så bliver det vel rigtigt hårdt for ham at skulle til endnu en ny person/nyt sted. Og det bliver vel heller ikke let for dig at skulle være på arbejde og så hele tiden at være urolig og tænke på, hvordan han har det?

Anmeld

8. marts 2011

Aves.

Hej piger,

Søger noget erfaring mht. indkøring i dagpleje? Nicolaj er så småt startet og ja, synes ikke det går vildt godt.. dagplejeren siger, at vi må "tage det stille og roligt med ham"...

- Onsdag i sidste uge var vi der en time sammen, det gik godt!
- Torsdag i sidste uge gik jeg en times tid - der var han rigtig ked da jeg gik  og havde været ret pjevset mens jeg var væk og nærmest kravlede over til mig af glæde, da jeg kom tilbage (han kravler ellers ik endnu)
- fredag var DP syg

Idag kom vi så kl. 8 og jeg gik så og skulle komme tilbage kl. 11. Men DP skrev kl. 10.20 og sagde, at hvis det var ville det være fint hvis jeg ku komme nu, for Nicolaj var rigtig ked af det
Han havde sovet uden problemer mellem 8-9 og så havde de handlet, men da de kom tilbage var han meget ked/pjevset.. ville ikk sidde selv og lege, ville kun være i armene på majbritt..

Nogle af jeres børn som har været "langsomme" til at vænne sig til det? Jeg håber bare sådan det snart bliver bedre. Jeg skal starte job d. 18 marts.. og desværre ska vores DP på ferie fra onsdag i næste uge, så ska Nicolaj i gæstedagpleje.. han når da at blive helt forvirret

Håber nogen vil dele deres erfaring..

På forhånd tak

Ja, mine er og bliver bare sensitive børn og de egner sig ikke til det liv som er i dp og bh og sfo.

Vi brugte med den yngste en hel uge hvor vi var med...det det ahndler om for ham er at være tryg og føle der er en forudsigelighed...at han ved hvad der skal ske og hvornår...da vi havde været der 5-8 dage, der var han tryg ved rutiner og dp/pæd og så kunne jeg aflevere en tryg dreng og vide at jeg havde gjort alt jeg kunne.

Men de mine kommer aldrig til at elske det liv der leves i institutioner....så derfor er tiden der tilpasses dem og deres behov.

Hvad og hvordan føler du det er rigtigt for dit barn?

Jeg vil lige tilføje at mine aldrig har været i gæstedagpleje og meget meget få gange i legestue...

Anmeld

8. marts 2011

Dittemor26

Synes det lyder som om du kører en meget stille og rolig indkøring med ham, det er rigtig fint! Alt skal nok lykkes, selv om det er hårdt lige nu!

Jeg tror også jeg ville have valgt hjælp fra "mor og far" i stedet for gæstedagpleje allerede. Tror det vil være bedre for både dig og ham :-)

Men al held og lykke fra en der godt kender til den lidt svære indkøring!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.