sen abort eller adoption?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.651 visninger
36 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

Isabella_mor

nu blev jeg sgu lidt inspireret af den tråd omkring det med at fostre skal begraves osv....

mange får jo foretaget en sen abort.. hvor man rent faktisk føder et levende barn.. og forholdsvist stort... men ved jo at små babyer er i stand til at kunne overleve fra 24 graviditetsuge hvis de bliver født for tidligt... 

hvorfor tager man ikke sig den overvejelse at få adopteret det barn man venter sig, til nogen som måske ikke selv kan få børn... der er mange tanker bag dette oplæg.. fordi...

jeg mener at:

spreder man ben er man også voksen nok til at tage ansvar for sine handlinger..!!  ønsker man ikke barnet kan man få det fjernet inden for 12 graviditetsuge, det ser jeg også som en fin mulighed da det på det tidspunkt er inden for abortionsgrænsen... efter den periode er man jo forholdsvist safe med ikke at gå hen og miste det... jeg skal se om jeg kan formulere mig rigtigt da det er et svært emne... og jeg vil meget nødigt træde enkeltstående tilfælde over tæerne... det er ikke min ønske med dette oplæg.

hvorfor så ikke gøre nogle andre mennesker den glæde, at give sit barn til adoption.. For der er ikke så mange der gør det. og der er mange barnløse der ville kunne blive FANTASTISKE forældre... og hvor godt er det for et barn at vokse op et sted hvor det måske er uønsket til fordel for at vokse op et sted hvor man rent faktisk er ønsket.. der er jo nogle der får afslag fra sen abort der så må "slå sig til tåls" med at beholde barnet og prøve at elske det og tage sig af det. men at man allerede havde angret at graviditeten havde fundet sted, måske ikke var i stand til at få den samme kærlighed for det barn som man ville hvis man havde fået et barn hvor man var glad for at man skulle have et barn i graviditeten.

dette er ikke en hets mod folk der får sene aborter... og det er ikke en løftet pegefinger... men nærmere en, hvorfor ikke vælge barnet til i stedet for at vælge det fra og behandle det som affald når man nu har skabt det i første sted... og nej jeg er ikke kristen. jeg er menneskelig og har følelser hvad den slags angår, og jeg kan godt forstå at nogle mennesker der bliver gravide får aborter... men det er ikke omkring alm aborter. det er omkring SENE ABORTER... altså hvor barnet i princippet ville kunne have overlevet... hvis det fik chancen...

dette er moralsk men man kan også tale praktisk.. mht folk der betaler dyre domme for at adoptere et barn fra kina osv....  (hvilket også er godt fordi at i kina bliver små nyfødte piger smidt på gaden NETOP som affald da man kun må få et barn i kina og flertallet vil have drenge) det er også i mine øjne FORKASTELIGT...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Noneother

Jeg har tit stået med samme tanke.
Hvorfor slå et raskt barn ihjel, når det kan få et godt liv hos nogen der virkelig ønsker det?

Det er helt absurd i mine øjne.

Anmeld

7. marts 2011

Fru Nielsen

Kunne aldrig aldrig aldrig drømme om at få en sen abort..... Nu var jeg denne gang til scanning i uge 5+ og der så jeg vores lille piges hjerte slå ganske fint, så allerede der sætter jeg min personlige grænse.....

Hvad andre gør vedkommer ikke mig, og skal jeg ikke gøre mig til dommer af.... Men jeg mener at der jo ligesom er en grund til abort grænsen hedder 12 uger. Og medmindre baby fejler noget bør det ikke være lovligt at få foretaget abort senere.

Så må man enden tage ansvar, eller som du skriver give et andet par den glæde og blive forældre til det barn man venter....

Jeg ville som sagt aldrig selv kunne drømme om at få en abort, da min grænse ligger så tidlig i graviditeten at jeg kan risikere ikke at have opdaget min graviditet inden min personlige grænse er nået. Men jeg kunne heller aldrig give mit barn til andre.... Så her ville barnet blive hvor det høre til, nemlig hos mig, sin far og søskende....

Anmeld

7. marts 2011

Benjamins'mor

Hvis det var fordi jeg opdagede at jeg var gravid efter abortionsgrænsen, ville jeg fuldføre graviditeten og adoptere det væk, hvis jeg ikke ønskede et barn.

Det skete i mit tilfælde, men jeg beholdte selv barnet. Og under graviditeten blev det også et ønskebarn.

Anmeld

7. marts 2011

Christine

isabellamor skriver:

nu blev jeg sgu lidt inspireret af den tråd omkring det med at fostre skal begraves osv....

mange får jo foretaget en sen abort.. hvor man rent faktisk føder et levende barn.. og forholdsvist stort... men ved jo at små babyer er i stand til at kunne overleve fra 24 graviditetsuge hvis de bliver født for tidligt... 

Hvorfor tror du dog at mange får en sen abort? Nu er abortgrænsen jo 12 uger i DK. Så hvis man får tilladelse til abort derefter, så er det fordi barnet alligevel ville dø kort efter fødslen og så synes jeg det er noget andet.
Eller mener du kun i andre lande? Jeg forstår ikke.

Anmeld

7. marts 2011

henh01

Det er de færreste der kan give afkald på et barn når denne bliver født levende. Står barnet overfor et uværdigt liv, jamen så kan jeg ikke se problemet i at få en sen abort (og jeg er ellers MEGET imod aborter) man må se på barnets tarv! Som sagt er det de færreste der kan forære sit barn væk efter en lang graviditet hvor man knytter ssig til hinanden, men derfor behøver det ikke betyde at moren/forældrende formår at være en god nok mor.

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

her menes der også de tilfælde hvor børn der ikke fejler noget bliver valgt fra hvor de ikke fejler noget...  fordi at forældrene ikke ønkser dem..

Anmeld

7. marts 2011

serinasmor

Personligt kan jeg ikke se problemstillingen ? ...

fostre der ikke er noget galt med må ikke fjernes i dk efter 12. uge .. love og regler i dette land  !!

er barnet ikke ønsket og moderen er for sent ude er det altså "bare æreligt"

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

Christine skriver:

Hvorfor tror du dog at mange får en sen abort? Nu er abortgrænsen jo 12 uger i DK. Så hvis man får tilladelse til abort derefter, så er det fordi barnet alligevel ville dø kort efter fødslen og så synes jeg det er noget andet.
Eller mener du kun i andre lande? Jeg forstår ikke.

ja okay der kan jeg så godt se at jeg skulle have skrevet anderledes.. mener selfølelig at mange af dem der vælger at få foretaget en abort sent ( altså et tidspunkt hvor barnet faktisk er et levedygtigt barn)  fordi de ikke ønsker barnet...

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

serinasmor skriver:

Personligt kan jeg ikke se problemstillingen ? ...

fostre der ikke er noget galt med må ikke fjernes i dk efter 12. uge .. love og regler i dette land  !!

er barnet ikke ønsket og moderen er for sent ude er det altså "bare æreligt"

der findesjo dem der søger om at få foretsaget sene aborter hvor barnet ikke er ønsket... der skal jo self grunde til den slags.. jeg skriver det også kun fordi at jeg selv har oplevet at være med til den slags hvor barnet var levende og bare blev behandlet som affald... total skrækkeligt... og det spøger stadig den dag i dag og jeg havde da ønsket for det bar at det ikkre havde haft så egoistisk en "mor" og barnet havde fået livet hos nogle andre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.