Mødre eller kommende mødre fra Albertslund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.319 visninger
17 svar
0 synes godt om
6. marts 2011

Tennamor

Jeg har boet i Albertslund i 4,5 år, men har ikke rigtig fået nogen omgangskreds her. Så tænkte, at det kunne være man kunne møde nogle kommende mødre herinde. Barslen kan blive lidt sjovere, hvis der er nogle man kan ses med engang imellem uden man skal ud på en længere rejse.. Og så kunne det da være sjovt, hvis man også kom i mødregruppe sammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Jose og emils mor

Hej Tenna,

Jeg bor i Albertslund, og har termin den 3. maj. Jeg har boet her i 2 år nu, men har boet her hele min barndom.

Jeg blev tilbudt at komme i barselsgruppe hos jordemoderen, så vi er 4 piger fra Albetslund som mødes - indtil videre kun hos JM. Men vi skal fortsætte i mødregruppe sammen efterfølgende.

Blev du slet ikke tilbudt det?

Mvh Kristine

Anmeld

8. marts 2011

Tennamor

Hej Kristine

Der er åbenbart stor forskel på hvordan jordmødrene gør det. Har en bekendt der går til jordmoder i Taastrup. Hun er også i en barselsgruppe og fortsætter herefter med de samme i mødregruppen.

Jeg går hos jordmoder på Glostrup Hospital. Skal for 2. gang imorgen, men det er kun hende og mig. Skal have hørt hende ad, da det da er meget rart at møde andre i lignende situation.

Anmeld

8. marts 2011

Jose og emils mor

Ja, og det er netop noget de er "kendte" for i Albertslund kommune. Men jeg går i en gruppe hvor det kun er 2. og 3. gangs fødende, så der ville du nok ikke "passe" ind- men der må da også være grupper for 1. gangs fødende. Men hvis du mangler noget selskab eller en motionspartner, kan vi sagtens mødes. Jeg har overvejet hele min graviditet at starte op med at svømme eller starte i Fin Form. De har rigtig meget for gravide og efter du har født. Jeg er begyndt at få bækkenløsning, så kunne rigtig godt tænke mig at starte på noget som kunne styrke min krop. Går du til noget?

Anmeld

8. marts 2011

Jose og emils mor

Det hedder ikke fin form, men fin fitness  og lige ved jem og fix på roholmsvej

Anmeld

8. marts 2011

Tennamor

Jeg har delvis bækkenløsning (kun foran) og har mega ondt i lænden og nederst i maven , så går ikke til nogen form for træning. Jeg har været i svømmeren en enkelt gang, men er bare så kedeligt at gøre alene, så har ikke fået gjort det igen.

Jeg vil også rigtig gerne starte til træning efter fødslen og Roholmsvej er et fint sted for mig. Er lige flyttet i rækkehus i Godthåbsparken, så er dejlig tæt på

Hvor i Albertslund bor du?

Tenna

Anmeld

8. marts 2011

Jose og emils mor

Jeg har også mest problemer i lænden, og så indersiden af lårene. Jeg bor på Robinievej - det ligger henne ved Herstedvestervej. 2 af dem jeg er i mødregruppe med bor også i Godthåbsparken.

Det kunne være vi skulle mødes og svømme?. Hvor plejer du at svømme?

Jeg snakkede med min JM (Signe), og hun sagde at det faktisk ville være godt at styrke kroppen med træning. Og i Fin Fitness er det vist kun fysioterapauter som hjælper til. Dvs. de kan guide os hvordan vi styrker lænd og bækken, uden at gøre mere skade på os selv.

Anmeld

8. marts 2011

Tennamor

Jeg må jo erkende, at jeg ikke kan svømme.. JA kæmpe fejl i min opdragelse  Jeg plejer at tage i Greve svømmehal, men er fordi det plejer at være sammen med min søster, som kommer nede fra Køgeegnen..

Jeg har ikke været i nogle af svømmehallerne i Albertslund, så har ingen præferencer. På nuværende tidspunkt arbejder jeg kun 3 dage om ugen, da jeg er deltidssygemeldt indtil min barsel starter d. 12. april.

Anmeld

8. marts 2011

Jose og emils mor

Jeg plejer at tage i Glostrup svømmehal, men det er mest pga. sauna og dampbadet bagefter.

Hvad gør du så når du ikke kan svømme?

Anmeld

8. marts 2011

Tennamor

Plasker lidt rundt og forsøger at svømme  Sidst lykkedes det næsten ved hjælp af sådan et kæmpe korkbælte.. Så du skal ikke følges med mig, hvis du nemt bliver pinligt berørt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.