øre termometer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. oktober 2008

Siber

Hej skønne tøser,

er der nogen der har et øre termometer?
Erfaringer søges tak!

Vi har et numse termomter. Men nu er begge pigebørn ved at panikke når de ser det, og jeg gider ikke/har ikke lyst til det overgreb det medfører når man skal tage temp. Så jeg tænkte derfor på at købe et øretermometer!

Det skal lige siges at vi ikke tage temp hele tiden, men her de sidste 4 dage har Johanna haft 40 i feber, og ja så er vi jo nødt til det!

Knus Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2008

Tikki

Ja, vi har et øretermometer og det fungerer godt. Dog er der en del kritik af det - flere har kritiseret, at det ikke måler korrekt, men vi har også et numsetermometer og der er ikke den vilde forskel, når jeg har målt med begge to - så jeg stoler på vores (Braun). Det, der kan gøre, at det måler forkert er, hvis barnet har voldsomt meget ørevoks eller har ligget på øret, så det er varmt...men renser man barnets øre og sørger for at måle, når barnet ikke har ligget på øret, så kan det sagtens måle.
Jeg måler altid i begge øre og tager gennemsnittet - en god idé er også at måle barnets temperatur, når det er rask, for så ved man hvilken temperatur barnet normalt har og har nemmere ved at spotte feber.
Vi bruger også øretermometer på mit arbejde og det har også virket upåklageligt ;)

Anmeld

7. oktober 2008

Rasmine

Det er super.
Vi har også en Braun.

Anmeld

8. oktober 2008

Anja

Vi har også et Braun. Det er hurtigt og nemt at bruge og ungerne er ikke "bange" for at få tjekket temperaturen. Vi har dog også et numsetermometer, aldrig brugt, men indkøbt for at kunne dobbelt tjekke temperaturen, hvis en af drengene skulle gå hen og få vildt høj feber.

Anmeld

8. oktober 2008

Mie A

Vi har også et braun - synes det har været en super investering.
Kan kun anbefales, da numsetermometeret ikke er et hit herhjemme!!

Anmeld

8. oktober 2008

Lene76

jah vi havde osse et braun men da Viktor havde 45 i feber..... godt nok var han syg men halloooo 45 hehe så vi har en numse de er osse mere præcise( hmmm staves???) ifl min læge og mine børn er ik blevet bange for det endnu.

Go bedring til den bette siber/Rikke:D

(H)Lene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.