Ja, undskyld !! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2011

TineA

Ih, hvor er det altså sødt af dig! 1000 tak!

Ja gerne opskrifter på disse

• Havregørd
  • Æble-abrikosgrød
  • Ovn-kartoffelmos
  • Pastinak-blomkål-gulerodsmos
  • Kold porresovn(velegnet til kartofler, ris eller pasta)
  • Okse/kalvekød med grøntsager
  • Ovndampet pureret fisk
  • Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

Senia

Sry. så den først nu, da du ikke havde citeret..

Okay, du får dem nok lige i små portioner ( hehe)

HAVREGRØD

3/4 Havregryn

1 1/2 dl vand

1 tsk. fedtstof

1/2 dl. mm, mme eller sødmælk

Blend havregrynene med stavblender. Kog havren med vandet i gryde ved svag varme i 1-2 min.Tag gryden af varmen. Rør fedtstoffet i, og tilsæt mælken under omrøring.

Tip: Havren kan blendes bagefter, man får derved en grovere grød.

Alle slags grød kan serveres med lidt frugtmos. Det giver en god smag og farve til grødretten. Prøv med Æble-abrikos. (Har hørt flere anbefale svesker )

Anmeld

4. marts 2011

Senia

ÆBLE-ABRIKOSMOS (kom vist til at skrive grød )

Ca. 100 g. øbler med skræl i både, uden kernerhus.

4 tørrede usvovlede abrikoser, klippet i små stykker

1/2 dl. vand

Kog æbler og abrikoser i gryde (18 cm i diameter) med låg ved svag varme i ca 15-20 min. til det hele er mørt. Blend med stavblender, og purer herefter igennem en sigte. Server et par ekstra skefulde af mosen til grød eller sammen med lidt mme eller mm efter et måltid.

Anmeld

4. marts 2011

Senia

OVN-KARTOFFELMOS

1 Bagekartoffel,ca. 200 g.

1/2 dl. vand

1/2 dl. mm eller mme

1 tsk. fedtstof

Rænd ovnen på 200 grader. Skræl kartoflen, og skær den i tern. Tag et stykke bagepapir, og læg kartoflerne midt på papiret. Hæld vandet over kartoflerne. Pak nu kartoflerne ind, så luft ikke kan trænge ind og væsken ikke løber ud. Læg pakken med kartofler i et ildfast fad, og bag kartoflerne i ca. 40 min. til de er mørre. Purér de ovnbagte kartofler igennem en finmasket sigte. Rør mælk og fedtstof i.

TIP:

Ønskes en mere flydende mos, tilsæt da lidt mere mm eller mme. Pakken med kartofler kan fx. tilsættes presset hvidløg og lidt timian, før den bages. Det giver en god smag.

Anmeld

4. marts 2011

Senia

Har spurgt Caroline om ikke hun vil oprette er fast tråd til opskrifter til børn, så der smider jeg dem alle ind

Anmeld

4. marts 2011

TineA

Lille-Nivs.Mor skriver:

Har spurgt Caroline om ikke hun vil oprette er fast tråd til opskrifter til børn, så der smider jeg dem alle ind

Perfekt !!

Anmeld

4. marts 2011

Senia

W.. skriver:

Perfekt !!

Anmeld

5. marts 2011

NoName

Lille-Nivs.Mor skriver:

Jeg har bare skrevet nogle få sider med opskrifter ud, da man jo ikke bruger resten af bogen når man laver mad til den lille.

Men ellers kan du købe den på apoteket til mellem 40 og 60 kr. Det er nemlig forskelligt fra apotek til apotek

super, det vil jeg nu gerne give for den... mange tak. tror jeg skal derned her i formiddag så...

Anmeld

5. marts 2011

Senia

noname skriver:

super, det vil jeg nu gerne give for den... mange tak. tror jeg skal derned her i formiddag så...

Er en super god bog syntes jeg

Anmeld

5. marts 2011

lucas<3

W.. skriver:

Jeg bruger altså søgefunktionen herinde, men jeg har virkelig brug for I lige hjælper mig og JA jeg ved, at der med sikkerhed er 1000 millioner tråde om det i forvejen, men jeg håååber sådan I gider hjælpe..

Jeg skal til at lave grøntsagsmos til mandse, men hvad dælen skal jeg lave det af? Kartoffel er ikke så godt, maven står helt af!

Så hvad skal jeg lave i stedet for, som mætter lige så godt som kartoffel? Og kan man komme grøntsagmos i majs/boghvede/ris-grød eller er det noget snask?

Jeg har brug for opskrifter, bare for at være rigtig besværlig.

Synes ikke Sundhedsstyrelsens "Mad til småbørn (eller hvad den hedder)" har det vilde at byde på

Jeg har tænkt mig at kokkerere her senere og så smide det i nogle fryseegnede bøtter. 1 måneds tid, må det stå, ikke?

Jeg ved at grød skal laves frisk, men stik mig gerne nogle opskrifter på fryseegnet frugt-og grøntmos.

Gerne med bønner, ærter og andet spændende!!

På forhånd 1000 tak!!

Tine

altså jeg laver mos med brocolli og gullerrod og kartoffeler.  men du kan jo prøve og lave det uden kartoffel.

lucas kan ihvertfald godt li de 3 ting sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.