tvangs fjernelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.654 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

Anonym trådstarter

mit barns far, har fået tvangsfjernet hans andet barn..

og jeg må ærligt indrømme at selvom det ikke ser ud som om at mit barn lider nogen last, er jeg blevet meget ked af at skulle sende det hjem til sin far.

da jeg jo ikke ved hva der forgår hjemme ved ham i weekenderne..

er der nogen andre der har stået i den situation.?

eller nogen der evt. har et godt råd til hvordan jeg "takkel" det. for er jo ikke int. i at mit barn skal miste sit samvær med sin far.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

sophiemy

Øhhh det kan jeg da godt forstå bekymrer dig...

Kender du begrundelsen bag tvangsfjernelsen. Jeg tænker, at det er kun i ekstreme situationer at tvangsfjernelse kommer på tale - så det må da være noget som statsforvaltningen tager hensyn til når der skal fastsættes samvær med andre børn.

Har I samvær gennem statsforvaltningen? I så fald ville jeg ringe og høre dem.

Hvis I ikke har samvære gennem statsforvaltningen ville jeg ALDRIG sende mit barn derhjem, men bede faderen søge gennem statsforvaltningen og dermed lade dem tage stilling til hvad der er i barnets tarv.

Anmeld

4. marts 2011

Mi

Hold da op, det forstår jeg godt du er bekymret for. Men du kan jo tage en samtale med din socialrådgiver og høre hende ad om der er taget stilling til hans forældreevne overfor dit barn. Hvis man ikke har vurderet på det så kan det jo være at du skal bede om at de overvejer det. Men selvom han har fået fjernet sit barn, så betyder det jo ikke at han ikke har samværd med dette barn også. Det er sådan, at børnene typisk er hos deres forældre fx hver anden weekend selvom de er fjernet fra hjemmet. Hvis man vurdere at det er for farligt for barnet, så vil man lave overvåget samværd et par timer hvor de kan se hinanden.

Anmeld

4. marts 2011

Fru Nielsen

Hej med dig

Jeg kan dælme godt forstå du har det skidt med at afl dit barn hos dets far. Kan du ikke kontakte amtet og få en snak med dem. For hvis det er noget helt vild slemt hans andet barn er blevet fjernet pga så skal du jo under ingen omstændigheder afl jeres barn hos dets far....

Knus

Anmeld

4. marts 2011

frk Jensen

Tror da nok liiige at jeg ville nægte at udlevere mit barn, før jeg havde fundet ud af hvorfor det andet barn er tvangsfjernelse..
Det er jo ikke bare lige noget børn bliver idag..

Anmeld

4. marts 2011

Anonym trådstarter

madagaskar skriver:

Øhhh det kan jeg da godt forstå bekymrer dig...

Kender du begrundelsen bag tvangsfjernelsen. Jeg tænker, at det er kun i ekstreme situationer at tvangsfjernelse kommer på tale - så det må da være noget som statsforvaltningen tager hensyn til når der skal fastsættes samvær med andre børn.

Har I samvær gennem statsforvaltningen? I så fald ville jeg ringe og høre dem.

Hvis I ikke har samvære gennem statsforvaltningen ville jeg ALDRIG sende mit barn derhjem, men bede faderen søge gennem statsforvaltningen og dermed lade dem tage stilling til hvad der er i barnets tarv.

vi har samvære fast sat gennem retten, da vi har kæmpet forældermyndigheds sag.

jeg har muligvis en ide om hvorfor at barnet er blevet fjernet men er slet ikke 100% sikker på grunden..

har snakket med min advokat, om det juridiske i det. og så længe at jeg ikke mener at mit barn lider last er der ingen grund til ophøring af samvær.

regner med at mit barns far og hans kæreste da skal ha en eller anden form for samvær med ders barn.

Anmeld

4. marts 2011

Anonym trådstarter

jeg tror bare ikke at jeg sådan uden vider kan få oplyst grunden til tvangsfjernelsen...?

og til dem der skriver at jeg kan nægte udlevering, det er jeg ikke int. i da den eneste det går ud over er mit barn.

mit barn er først begyndt at ha samvær med sin far igen for 2 mdr. siden efter et samværs stop på 6 mdr. så vil slet ikke byde det at skulle igennem et stop og en opstart igen. før jeg ved hva der ligger til grunde

Anmeld

4. marts 2011

sophiemy

Anonym skriver:

vi har samvære fast sat gennem retten, da vi har kæmpet forældermyndigheds sag.

jeg har muligvis en ide om hvorfor at barnet er blevet fjernet men er slet ikke 100% sikker på grunden..

har snakket med min advokat, om det juridiske i det. og så længe at jeg ikke mener at mit barn lider last er der ingen grund til ophøring af samvær.

regner med at mit barns far og hans kæreste da skal ha en eller anden form for samvær med ders barn.

Jeg ville personligt kræve at få indsigt i begrundelsen for tvangsfjernelsen, hvis du ikke er 100% klar over hvad begrundelsen er. Det kan jo eventuelt være noget der også kan påvirke dit barn når der er samvær.Hvis jeg ikke kunne få indsigt, ville jeg kræve at sagsbehandleren på jeres sag fik indsigt i begrundelsen og på baggrund af den vurderede om det kunne påvirke jeres fælles barns tarv.

Kan godt forstå, at du synes der skal være samvær mellem far og barn - men da vel ikke for enhver pris??

Som andre nævner kan det jo være at det slet ikke er noget der vil påvirke jeres barn - men der er vel ingen skade sket ved at undersøge det.

Anmeld

4. marts 2011

frk Jensen

Anonym skriver:

jeg tror bare ikke at jeg sådan uden vider kan få oplyst grunden til tvangsfjernelsen...?

og til dem der skriver at jeg kan nægte udlevering, det er jeg ikke int. i da den eneste det går ud over er mit barn.

mit barn er først begyndt at ha samvær med sin far igen for 2 mdr. siden efter et samværs stop på 6 mdr. så vil slet ikke byde det at skulle igennem et stop og en opstart igen. før jeg ved hva der ligger til grunde

Altså.. Du skal tænke på dit barns ve og vel!

Der er en grund til at deres barn er blevet fjernet.. det har lidt overlast af en art... Hvad vil du gøre hvis det var dit barn der led overlast...?

Jeg ville absolut IKKE udlevere mit barn til en far, hvis han havde fået tvangs fjernet et barn! Det har jeg mit barns liv for kært til....

Anmeld

4. marts 2011

sophiemy

Anonym skriver:

Undskyld lige et spørgsmål mere. Ved du om faren har samvær med det tvangsfjernede barn?

Det er bare SÅ voldsomme ting der skal gøre at en kommune bruger de millioner det på sigt koster at tvangsfjerne børn, der gør at jeg ville kræve at vide besked før jeg ville udlevere.

Jeg forstår, at du synes det kan skade jeres barn - men så længe du ikke kender grunden, så ved du jo ikke om det kan skade mere at udlevere barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.