Mor er slået ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.176 visninger
18 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

Rosa

Her kommer så et rigtig tude-indlæg i dag. For i dag har jeg bare en af de dage hvor jeg har fået nok. Jeg har stort set rendt rundt og snøftet fra jg stod op, og jeg er bare på alle måder udslidt idag.
Jonte havde igen en rigtig dårlig nat (den 5. i træk) hvor han pylrede og småtudede fra han kom i seng kl 19 og il jeg måtte aflevere ham til Niklas kl 5 fordi jeg bare ikke kunne mere. Selvom han er supertapper om dagen og hygger og leger, så er han også samtidig bare enormt utilpas og der skal ingenting til før han bliver ked af det. Det kunne man nok overkomme hvis ikke det var fordi at både Niklas og jeg har fået hans virus og har ondt i halsen, snotter og hoster, katten miaver og der står stadig flyttekasser over det hele.

Og jeg har ellers taget det i stiv arm, og folk har været fantastiske til at komme og hjælpe både med pasning og de praktiske ting, men nu er det bare blevet for meget og jeg føler mig total mørbanket og modløs. Jeg er udslidt og trist, og drømmer om en uges ferie fra det hele.

Jeg skulle have været i gang med specialet og tiden er KNAP, men det kan ikke lade sig gøre, fordi vi ikke kan sende den lille i vuggestue og selvom Niklas har taget ferie denne uge, så har vi stadig ikke hænder nok til at få styr på tingene så jeg kunne stikke afsted og komme i gang. Dt er så stressende, for jeg SKAL være færdig om 3 måneder, og det er nok ikke sidste gang vuggestuepesten rammer os.

Jeg er ellers sjældendt slået ud på denne måde, men i dag har jeg ikke lyst til andet end at gemme mig langt væk under dynen og lade nogle andre tage over mens jeg slikker mine sår og kommer til kræfter igen.

I dag er der fastelavnsfest ii vuggeren, og Jonte skulle have været klædt ud som elefant, men det blev ikke til noget. Han er pt. hos Mormor g kommer hjem om 2 timer, men jeg har så ondt i hele kroppen a bare tanken om at skulle fise rundt og være praktisk får mig til at snøfte igen.

ÆV!!! PISOGLORTOGFUKINGRØV!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

Senia

Aww søde Rosa.. Det lyder da virkelig heller ikke sjovt

Der er ikke noget at sige til at du får stress, over at skulle være færdig med speciale om 3 mdr., med sygdom i huset, der resultere i ingen søvn, pylret Jonte og flyttekasser der kalder på en.

Er der ikke mulighed for at komme lidt ud for hjemmet og skrive lidt? Og så lade farmand og evt. din mor tage sig lidt af Jonte? Ind imellem er det bedst bare at komme væk. Når du så er kommet lidt i gang med dit speciale, vil du med stor sansynlighed få lidt mere overskud, da du så er kommet i gang.

Ang. flyttekasserne, så stresser de jo bare yderligere. Er det ikke muligt at få stillet dem et sted i hjemmet, så du ikke går og ser på dem og bliver mindet om at du også burde tage hul på dem?

Uanset hvad, får du lige en stor krammer Du skal nok nå at får skrevet specialet og inden du får set dig om er I alle raske igen og Jonte kan komme tilbage i vuggestuen. Selvom det hele selvfølgelig virker dybt uoverskueligt lige nu... 

Anmeld

4. marts 2011

Mi

Der er bare dage, hvor man skal blive under dynen

Du kan måske ikke få en uges ferie, men kan du måske snige dig væk en aften, for at tage i svømmehallen og sidde i spabad og ligge i sauna en hel aften? Eller en lørdag med frokost med en veninde? Nogle gange skal vi huske at forkæle os selv og ikke kun give til alle andre

Du skal da lige have et  og et  og så forhåbentlig en hel nats søvn

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

4. marts 2011

dorthemus

det er synd for dig, Rosa

Kan mormor ikke beholde ham til i morgen?

Anmeld

4. marts 2011

anna-jonas

Arrhhhhh...............ja, VUGGESTUEPESTEN, kan tage pippet fra de fleste forældre. Især når man selv er blevet syg, og man har deadlines og ting der SKAL ordnes. Men altså søde................sygdom kommer altid ubelejligt, og der er ikke andet at gøre end at lægge sig på langs, og tage en alvorlig slapper...........indtil man får det bedre. Ved godt at i skal passe Jonte og alt det der, men så er det også DET. Glem speciale, glem flyttekasser, glem aftensmad (bestil take away), lej en god film til i aften.....................og prøv at være SYG. Få det bedste ud af den situation der er nu..............for det bliver bedre, det kan jeg love.

Rigtig god bedring. Hvis jeg ikke skulle på aftenvagt hele weekenden, skulle jeg nok komme og give en hånd med............jeg er nemlig ret god til at passe syge mennesker.

Anmeld

4. marts 2011

Nemesis

åhh ja det er bare pisse hamrende hårdt!

Kan mormor ikke tage jonte lidt mere end de 2 timer eller tage ham i morgen eller noget så du også kan kravle ned under dynen og være syyyyg?!

Du får lige en kæmpe krammer.

Sisse

Anmeld

4. marts 2011

Rosa

Lille-Nivs.Mor skriver:

Aww søde Rosa.. Det lyder da virkelig heller ikke sjovt

Der er ikke noget at sige til at du får stress, over at skulle være færdig med speciale om 3 mdr., med sygdom i huset, der resultere i ingen søvn, pylret Jonte og flyttekasser der kalder på en.

Er der ikke mulighed for at komme lidt ud for hjemmet og skrive lidt? Og så lade farmand og evt. din mor tage sig lidt af Jonte? Ind imellem er det bedst bare at komme væk. Når du så er kommet lidt i gang med dit speciale, vil du med stor sansynlighed få lidt mere overskud, da du så er kommet i gang.

Ang. flyttekasserne, så stresser de jo bare yderligere. Er det ikke muligt at få stillet dem et sted i hjemmet, så du ikke går og ser på dem og bliver mindet om at du også burde tage hul på dem?

Uanset hvad, får du lige en stor krammer Du skal nok nå at får skrevet specialet og inden du får set dig om er I alle raske igen og Jonte kan komme tilbage i vuggestuen. Selvom det hele selvfølgelig virker dybt uoverskueligt lige nu... 

Tusind tak, jeg har fået samlet kasserne nogenlunde, så der er luft i rummene, og har fået grønt lys til at liste af og sætte mig ud og læse på en cafe i eftermiddag - så langt så godt... 

Anmeld

4. marts 2011

Rosa

MarianneSonne skriver:

Der er bare dage, hvor man skal blive under dynen

Du kan måske ikke få en uges ferie, men kan du måske snige dig væk en aften, for at tage i svømmehallen og sidde i spabad og ligge i sauna en hel aften? Eller en lørdag med frokost med en veninde? Nogle gange skal vi huske at forkæle os selv og ikke kun give til alle andre

Du skal da lige have et  og et  og så forhåbentlig en hel nats søvn

Marianne

www.stjerneleg.dk

I morgen skal jeg jo stå i Børnebazaren her i Århus med Henrik hele dagen, så mon ikke det bliver det break med en "god veninde" jeg har brug for? 

Og tusind tak for dit svar!!! 

Anmeld

4. marts 2011

Rosa

anna-jonas skriver:

Arrhhhhh...............ja, VUGGESTUEPESTEN, kan tage pippet fra de fleste forældre. Især når man selv er blevet syg, og man har deadlines og ting der SKAL ordnes. Men altså søde................sygdom kommer altid ubelejligt, og der er ikke andet at gøre end at lægge sig på langs, og tage en alvorlig slapper...........indtil man får det bedre. Ved godt at i skal passe Jonte og alt det der, men så er det også DET. Glem speciale, glem flyttekasser, glem aftensmad (bestil take away), lej en god film til i aften.....................og prøv at være SYG. Få det bedste ud af den situation der er nu..............for det bliver bedre, det kan jeg love.

Rigtig god bedring. Hvis jeg ikke skulle på aftenvagt hele weekenden, skulle jeg nok komme og give en hånd med............jeg er nemlig ret god til at passe syge mennesker.

Jeg skal prøve  Og du har ret, jeg skal nok blive bedre til lige at slippe det en gang imellem så jeg ikke bliver kørt ned som i dag 

Hvornår har du fri næste gag, for så lægger jeg mig syg der 

Knuuus!!!!

Anmeld

4. marts 2011

Rosa

ladydan1 skriver:

åhh ja det er bare pisse hamrende hårdt!

Kan mormor ikke tage jonte lidt mere end de 2 timer eller tage ham i morgen eller noget så du også kan kravle ned under dynen og være syyyyg?!

Du får lige en kæmpe krammer.

Sisse

Hun skal på arbejde i eftermiddag og til middag/fest med sine venner i aften, og hun havde ham oppe og sove i lørdags, så den går desværre ikke... 

Jeg tror også at en lille del af hans natteroderi er en reaktion på flytning+vuggestuestart, så det er nok bedre at han bliver hjemme og vænner sig til det nye "hus" 

Jeg regner med at rejse mig op om ca. 30 minutter og tage rigtigt mennesketøj på og gå ud i verden og finde en stor latte og en blød stol med gratis wifi on the side  Så bliver det hele nok bedre... 

Tak for dit svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.