Jeg står og lægger tøj sammen (havde hele sofaen fyldt) men ungerne leger med tumledyrene på stuegulvet og lillepigen sidder i skråstolen og kigger på imens.
Mikkel på snart 4 år falder baglæns og slår hovede ned i gulvet, jeg løber hen for at trøste men regner jo ikke med der er sket noget andet end en bule.....men ak han har ramt 1 ud af 3 legoklodser der som det eneste lå på gulvet.
Da jeg kommer hen til ham kan jeg se det pipler ud af hans baghovede med blod så jeg hiver ham op i mine arme og løber ud i køkkenet hvor jeg flår det nyophægte rene viskestykke ned at knagen og skynder mig hen til køkkenbordet og får tændt det kolde vand på fuld drøn mens jeg prøver at trøste. Jeg får gennemvædet viskestykket med koldt vand mens jeg trøster og skriger til min store søn at han skal ringe efter Mikkels far der er til arbejdsdag i VG/BH. Han kan ikke komme igennem og jeg råber han må hente min tlf. i stuen for jeg kan jo ikke efterlade de andre børn.....
Jeg får fat i farmand, der desværre er punkteret så han smider sin cykel på nakken og LØBER hjem til mig.
Jeg får kørt på skadestuen og syntes ALLE biler snegler sig frem og bliver pisse gal hver gang de ikke flytter sig fra min bane.....vi når dog hurtigt frem til skadestuen selvom jeg hele tiden må tage og hive let i Mikkel fordi han hele tiden falder i søvn.
På skadestuen finder jeg ud af jeg har glemt hans sygesikringskort og kan også dårligt huske hans fødselsdag hihi...det tager de nu pænt og får hurtigt fundet ham i systemet.
Vi kommer ind med det samme og han får lokalbedøvende creme på og da han slet slet ikke vil lade sig undersøge kommer de med en stak bøger i kan sidde i sengen og læse....
Efter 3 børges tid kommer der en ny læge og kigger på ham, han er heldigvis ok men har fået en stor flænge som SKAL sys, vi får 15 min. i fred så jeg har mulighed for at tale stille og roligt med Mikkel om hvad der nu skal ske. Mikkel tager det i stiv arm og er helt med på det er ok lægen syer ham og vi aftaler at han når det er veloverstået må vælge noget slik vi kan hygge med sammen når vi kommer hjem.
Ja lægen kommer igen er Mikkel desværre helt panikslagen hver gang lægen rører ved ham og uanset hvad lægen prøver vil Mikkel slet ikke være med til det :-( til sidst er der desværre ingen anden udvej end at tilkalde hjælp og 4 voksne må holde ham mens han bliver bedøvet og får syet flængen *gys*
Jeg sidder og holder begge hans hænder og taler med ham hele vejen igennem og han panikker hver gang han ikke kan se mig lige ind i øjene, tilsidst kan de slippe ham mens det sidste bliver syet og såret bliver vasket....han er helt udmattet.
Han fik 4 sting og en stooor kompressforbinding på da det havde meget svært ved at stoppe med at bløde.
Han ville IKKE tale med lægen og IKKE sige farvel......selvom lægen nu var rigtig sød.
På vej hjem var vi i Netto for at handle ind til aftensmad og Mikkel fik som aftalt lov til at vælge lidt guf vi kunne hygge med.
Men sikke en omgang :-( og jeg ser bare hele tiden billedet af min søn med blodet piblende ud af hovedet for mig! puuhaaa....
Jeg har lagt et billede af ham på vores hjemmeside hvis i vil se hvor fin han blev:
http://www.123hjemmeside.dk/zuzet/6164689?i=230938 45Hilsen
Lotte