Dåb: Ingen gudmor/far ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

musse1

i nogle kirker er det nok hvis man er døbt, i andre skal man både være døbt og konfirmeret, er lidt op til kirkens holdning.

igen er der forskel fra kirkir til kirke for nogle siger, at den der bærer er gudmor/far, og andre siger i princippet er der ik noget der hedder gudmor/far alle er faktisk "kun" faddere, men man kan vælge selv at bærer eller lade en af fadderne til det. som man så selv måske kalder for gudmor/far

i skal ha mindst 3 og højst 5. fadder og det er inklusiv gudmor/Far

Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

LinLin

hold da op jeg ville være fovirret hvis jeg oprettet denne tråd!

kender ikke reglerne men det med om et ikke-medlem af folkekirken kan bære har jeg da set er muligt i "tvillinger" (den ældste par - der bar faderen selv og han var ikk e medlem sagde de på et tidspunkt...)

Man skal bare have min. 2 faddere - det har/får begge mine. Jeg blev ikke spurgt om alder, om de var konfirmeret eller om de er medlem af folkekirken!

Anmeld

3. marts 2011

LinLin

musse1 skriver:

i nogle kirker er det nok hvis man er døbt, i andre skal man både være døbt og konfirmeret, er lidt op til kirkens holdning.

igen er der forskel fra kirkir til kirke for nogle siger, at den der bærer er gudmor/far, og andre siger i princippet er der ik noget der hedder gudmor/far alle er faktisk "kun" faddere, men man kan vælge selv at bærer eller lade en af fadderne til det. som man så selv måske kalder for gudmor/far

i skal ha mindst 3 og højst 5. fadder og det er inklusiv gudmor/Far

Tina

mine har kun 2!

Anmeld

3. marts 2011

Mor-til-asta-09

Anonym skriver:

Når et barn skal døbes skal der være en gudmor/far og fadder ?
Vores omgangskreds af kristne er lille, de er alle sammen ateister ?

Kan man hvis min bror på 17 bliver døbt, stå gudfar for barnet?
Har læst nogen steder på nettet at man også SKAL være konfirmeret?

Man skal have 2 gudforældre/faddere til sit barn.. det køre fra 2-7 mener jeg det er... Mener ikke man kan være gudforældre hvis man er under 18, kun hvis der er 2 faddere over 18 samtidig... Dvs så skal du have 3.. Og faddere skal være konfirmeret, ikke yngre. Forstår du

Anmeld

3. marts 2011

musse1

DAs mor skriver:

mine har kun 2!

har de 2 faddere eller var det med gudmor/gudfar? det hedder sig ellers det andet, med mindre en af jer selv har båret eller stået fadder.

det har vi altid fået at vide i de kirke vores børn er døbt i, men der er måske igen forskel så

Anmeld

3. marts 2011

liwsmor

Anonym skriver:

jeg tror det forskellligt til kirke til kirke. min kæreste skal bære vores datter og han er også atiris(kan stave det) og hos os skal man bare være døbt men man behøver ikke være i den danske folkekrike

Anmeld

3. marts 2011

DLM

TS; synes du skal forhøre dig ad hos den præst der skal døbe dit barn. For det er åbenbart helt forskelligt fra præst til præst hvem der kan bære og hvor mange faddere der skal være, om de skal være medlem af folkekirken eller ej, om de kun skal være døbt eller om de også skal være konfirmeret. spørg præsten

Anmeld

3. marts 2011

DLM

musse1 skriver:

har de 2 faddere eller var det med gudmor/gudfar? det hedder sig ellers det andet, med mindre en af jer selv har båret eller stået fadder.

det har vi altid fået at vide i de kirke vores børn er døbt i, men der er måske igen forskel så

det tror jeg der er, for vores præst sagde mindst 2 faddere til os

Anmeld

3. marts 2011

musse1

DLM skriver:

TS; synes du skal forhøre dig ad hos den præst der skal døbe dit barn. For det er åbenbart helt forskelligt fra præst til præst hvem der kan bære og hvor mange faddere der skal være, om de skal være medlem af folkekirken eller ej, om de kun skal være døbt eller om de også skal være konfirmeret. spørg præsten

Anmeld

3. marts 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

tror ikke at det er nødvendigt for en dreng på 17 at have gudforældre. det er jo til for at hvis mor og far dør at der er nogen der skal opdrage barnet hvis det blev forældreløs...

og han er 17.. stor nok til at flytte hjemmefra næsten,..

---

men nej man SKAL ikke være konfirmeret eller døbt selv for at stå hverken fadder eller gudforældre til et barn... tror ikke det er et krav...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.