Charlotte5 skriver:
Hej Diana.
Tusind tak for dit indlæg, som jo er hjerteskærende læsning, som virkelig sætter tingene i perspektiv. Ikke sært, hvis du ind imellem føler dig lidt modløs, og hvor er det godt at du griber ud og beder om hjælp. Du er massivt angrebet på rigtig mange fronter på én gang, så det er da klart, at du har det af helvede til ind imellem.- Men jeg syntes bare at du skal vide, at du klarer det super flot, i nogle sindsyge hårde omstændighedr lige nu.
Jeg ved ikke om det kan være dig til nogen hjælp, men når jeg virkelig oplevet at negative omstændigheder står i kø, benytter jeg selv en metode, som jeg kalder "Hvad er der så at være Taknemmelig over!"..
Det er bare så super vigtigt, at vi husker alle de fantastiske ting i livet, som vi hver dag oplever, og de omstændigheder som vi er velsignet med. Det lyder som om du har en fantastisk mand og familie og naturligvis nogle skønnne unger. Det kan ikke købes for penge. Sand lykke kan aldrig købes for penge. Sand lykke er aldrig afhængig af penge,- selv om jeg bestemt godt ved at midlertidig fattigdom kan æde ens livsenergi, og let komme til at overskygge ens udsyn, sådan at man til sidst ikke er i stand til at glædes over de ting, som betyder mest.
Det lyder til at der er nogle fantastiske mennesker herinde på sitet, som gerne vil hjælpe og bidrage. Sikke er overskud.
Det eneste jeg lige vil sige til dig, er at du altid må bevare troen på, at det helt sikkert snart bliver bedre, og at den kamp du nu kæmper, gør dig utrolig stærk også fremover. OG så må du aldrig tro at din værdi som mor, hustru og datter afgøres af dine nuværende vanskeligheder. Om noget, så viser dit mod og dine ønsker og daglige anstrengelser jo netop, at du har alle de indre kvaliteter, som kendetegner et sejrende menneske med fremtidsvisioner. Bevar håber og troen, og vind én dag af gangen. Gør én dag af gangen til en fantastisk dag, uafhængid af de ydre omstændigheder. Du er ganske enkelt den allerbedste mor, hustru og datter, som din familie kan ønske sig.
Det er holdninger, som afgør vores lykkefølelse,- ikke hvilke ydre omstændigheder vi midlertidig er blevet kastet ud i.
"En mor er solen i hjemmet - Ja, hun er verdens sol. Når livet er hårdt og mørkt, vil en mors tilstedeværelse gøre, at smilets lys aldrig slykkes." Daisuku Ikeda.
Nam myoho renge kio.....Et fantastisk "mantra" til at få mod og kreativitet -og ikke mindst betingelsesløs selvfølelse - frem i hjertet, når livet føles hård.
Jeg er fuld af beundring for, hvordan du takler din situation, og jeg er helt sikker på, at med din beslutning om at løse alle problemer, så bliver din sejr en kæmpe inspiration til andre kvinder her på siden, så bliv endelig ved at dele dine erfaringer, som vi alle kan lære af.
Kærlig hilsen Charlotte
Tak for dit indlæg det rammer så meget og du/i har givet mig en masse at tænke over. Og du har så ret lykke kan nemlig ikke købes for penge og det glemmer man lidt TAK