Jeg føler mig som jordens dårligste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

Diana...

Mor, kone, datter og søster  

Ja undskyld for et rigtig ØV indlæg og i behøver absolut ikke læse det jeg har bare lige brug for at komme ud med det og skrive det ned og råbe det ud i håb om det måske bare hjælper en smule. 

Jeg har så MANGE tanker i mit hoved som bare køre rundt og som gør mig skrup forvirret, bange og nervøs. Jeg tør ikke være alene hjemme med børnene osv. 

Jeg har altid været en meget stærk person, meget rolig og altid glad det er sjældent nogen ser mig sur eller ked af det. Så det er bare mega svært at stå og føle man ikke ved hvad man skal gøre af sig selv 

De sidste 10 måneder ca har ikke været andet end sygdom, først mig under hele graviditeten hvor jeg mere eller mindre har har været senge liggende hele tiden, ikke kunne være der for min søn eller mand. efter jeg har født har vi alle været syge på skift tror ikke der er gået mere end en til to dage hvor vi har været raske og så bliver den næste syg.

Nadia er næsten altid ked af det og det er bare mega hård jeg hader når jeg ikke kan hjælpe hende mere end jeg gør nu. Hun har jo lidt med ryggen men hun kæmper absolut også med maven hun er sjældent glad mere end 10 min af gangen. Hun er stadig mega spæd hun er først lige blevet super god til øjenkontakt og kan give et til to smil til mig om dagen hun løftet hoved selv med i går for første gang under arm løft. for ellers kan hun ikke rigtig noget endnu og jeg føler bare det er min skyld, fordi JEG giver hende mælk hun får ond i maven af, fordi JEG fødte hende 3 uger fortideligt, fordi JEG fødte hende som en kanonkugle som gjorde hun har av i ryggen  Min mand har endnu ikke prøvet at opleve hende glad 

Vores økonomi STINKER den stinker så meget at vi ikke har kunne give min søn en fødselsdags gave, jeg går og taber mine bukser, jeg har ikke råd til at blive klippet, vi må låne penge af vores familie hver måned til overlevelse + vi får så meget af dem ved siden af også. Jeg er jo på kontanthjælp og er gift så det er jo manden der skal forsøge mig men han tjener så ikke nok det noget med hvis han får under 26000 før skat så bliver jeg supleret op til der. Men da han så blev vinterfyret gik han 3000 ned efter skat og sørme og jeg ikk også gik 2000 ned efter skat så pludselig 5000 mindre efter skat vi havde mindre det giver bare ingen mening men der er så kun lige til månedens udgifter og ikke noget til os selv så derfor får vi jo mere og mere minus på kontoen da vi jo bliver nød til at have noget at leve for så der jo nogen regninger vil bliver nød til at lade vær med at betale  + vi fik en meget uventet varmeregning på 13000 de 10000 af dem er hvad der er betalt for lidt sidste år  og den kan vi på ingen måde betale så de kommer og lukker for varmen snart 

Min selvtilid stinker så meget jeg har altid haft dårlig selvtilid men det er bare 30 gange være nu jeg hader mit udsende og har ikk råd til at gøre noget ved det nogen dage har jeg slet ikke lyst til at spise andre dage vil jeg æde og det ikke de sunde ting og så der også nogen dage jeg bare har lyst til at kaste op. 

Jeg har så svært ved at give mig fuld ud til min man og være sød ved ham jeg er så bange for at han vil forlade mig og så tænker jeg at det så er nemmere hvis jeg ikke giver mig fuld ud og er sur hele tiden 

Jeg går hele tiden med de dumme tanker at tænk nu hvis jeg kom til at gøre min børn ond og jeg tænker sådan fordi jeg tit synes man høre at nu har faren drabt børnene og moren rystet sit barn osv og jeg ved godt det jo er fordi de er syge men tænk nu hvis jeg bliver så syg og ingen opdager det og det så er mig der gør mine børn ond. Og de tanker køre 24:7 med at hvad jeg gør tænk nu hvis jeg taber dem, tænk nu hvis jeg skubber barnevognen ud foran toget eller bilen osv. det er så mega hård og jeg er så bange for at være alene med dem.

Jeg elsker mine børn så ubeskriveligt højt og ved godt jeg aldrig ville kunne gøre dem ond jeg er ikke en ond person og har aldrig så meget som lagt en lille finger på en. Jeg ville gå i gennem ild og vand for dem og det derfor jeg bliver så bange for mig selv. 

Jeg har idag ringet til min sp og bed hende komme og snakke med mig og jeg ved jo godt hvor det nok bære hen og jeg er bange for de stempler mig som uegnet mor eller noget for det er jeg bare ikke.

Undskyld det lige skulle gå ud over jer jeg havde bare lige brug for at komme ud med det og jeg forstår godt hvis i ikke har ville læse det færdigt for det er da et noget så negativt indlæg  

Mange knus til jer alle 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Kit

Puha...jeg har ingen råd eller store tanker, men vil ikke gå ud af tråden uden

Rigtig godt at du har kontaktet SP, så du kan få noget hjælp og støtte.

Kit

Anmeld

2. marts 2011

CA

Åh altså Diana! 

Først: ud fra dine tidligere indlæg kan jeg bare sige: Du er absolut ikke nogen dårlig mor! Du er den bedste or til dine børn. Du elsker dem - det er tydeligt! Du er utrolig opmærksom på deres behov, og du møder dem der hvor de er! Jeg tror aldrig du kommer til at gøre dem noget!

Jeg kan godt forstå du er kørt ned! Sygdom, grædende barn, dårlig økonomi og træls selvtillid er lige til at køre en i sænk! Jeg forstår dig udemærket godt! Men du må ikke dømme dig selv så hårdt! Du er hverken en dårlig mor eller kone - du er et menneske!!! 

Godt du har ringet til sp! Jeg tror bestemt heller ikke hun dømmer dig som en dårlig mor, men nærmere som en god mor der kan finde ud af at bede om hjælp! 

Har du delt dine tanker med din mand? Og ikke mindst din frygt fot at miste ham? Jeg synes det har hjulpet at dele mit indre kaos med Martin. Og få fjernet noget af frygten for ikke at være god nok.

Træls med økonomien! Har I snakket med banken eller kommunen om det?

Hvis jeg kunne klippe, så kom jeg gerne og klippede dit hår, men jeg aner ikke hvordan man gør. Kan du ikke evt. melde dig som hårmodel hos en frisør? 

Hvad angår tøj, så har jeg lidt til enhver størrelse i mit skab efter den her graviditet. Noget kommer jeg aldrig nogensinde I igen - og gir det gerne væk! Da jeg ikke har set billeder af dig, ved jeg jo ikke hvad størrelse du er, men det ku jo være du ku passe noget af det? 

Jeg håber snart du får det bedre og indser at du er en fantastisk mor!!

Stort kram og mange tanker - Carina

Anmeld

2. marts 2011

AnneBJ

Hej Diana,

Du må IKKE undskylde at du skriver herinde! Vi vil gerne læse det, trøste og lægge skuldre til og hjælpe i hvad omfang vi ellers kan!!

Jeg synes det er rigtig godt du har ringet til SP, og msåke skulle du også få en tid hos lægen? Det glæder mig, at du har skrevet alle de her tanker til os, for de er bl.a. hvad der skiller dig fra dem som rent faktisk skubber barnevognen ud foran en bil, eller ryster deres babyer - du tænker det, men ved godt, at du har brug for noget hjælp!

Det håber jeg rigtig meget du får, så du får troen tilbage på, at du er den aller, allerbedste mor for dine børn!!

Brug os!! Og undskyld ikke for det! 

Anmeld

2. marts 2011

Lene76

DU er helt sikkert IKKE en dårlig mor....... Syntes du er enormt sej fordi du tør skrive herinde og fortælle alle os det.

Tror det er en go ide at du har taget kontakt til sp, hun kan helt sikkert hjælpe dig lidt med nogen af tingene.....

Alt det med økonomien er bare pisse træls, tænke på når du nu er på kontanthjælp får man så ik en økonomiskrådgiver..... tænker på sådan noget som hjæp til betaling af fx dagpleje/vuggestue af storebror, boligsikring hvis i bor til leje..... ekstra børnepenge osv men kender ik alle reglerne..... men jeg vil ossa ta kontakt til din sagsbehander og fortælle ham om sitiuationen, tænker bare at ( uden og træde nogen over tæerne) mange af dem der bor i fx gellerup parken får i hovede og røv med hjælp til det ene og det andet...... der må da osse være en mulighed for dig/jer.

Sidst med ik mindst en Stort  til dig fra mig..... og klap så lige dig selv på skuldren for du er sku sej og en super mor

Anmeld

2. marts 2011

Maria-s

Hej Diana, jeg har endnu ikke lige fået på plads hvad jeg vil skrive til dig, men ville ikke lige gå ud af tråden uden at gi dig en STOR virituel krammer!  og sige at du rører mit hjerte med dit indlæg, både med dit mod fordi du vil dele med os, og fordi du tør indrømme overfor dig selv at du har de tanker du har.

Knus, Maria

Anmeld

2. marts 2011

DK

Smukke sjove dejlige dig!

Det skal nok gå! Læs de andres svar igen, for jeg er helt enig med dem! Hvis ikke det var fordi jeg havde en sur Bimmer hængende i armen ville jeg selv skrive det hele igen!

Vis SP hvad du har skrevet her!!! Naturligvis fjerner de ikke ungerne!!! Men måske kan du få råd og hjælp til at det hele bliver lidt bedre!

KNUS

Anmeld

2. marts 2011

Marco2

Hey søtte.

Har sendt dig en pb. 

AG

Anmeld

2. marts 2011

Charlotte5

Hej Diana.

Tusind tak for dit indlæg, som jo er hjerteskærende læsning, som virkelig sætter tingene i perspektiv. Ikke sært, hvis du ind imellem føler dig lidt modløs, og hvor er det godt at du griber ud og beder om hjælp. Du er massivt angrebet på rigtig mange fronter på én gang, så det er da klart, at du har det af helvede til ind imellem.- Men jeg syntes bare at du skal vide, at du klarer det super flot, i nogle sindsyge hårde omstændighedr lige nu.

Jeg ved ikke om det kan være dig til nogen hjælp, men når jeg virkelig oplevet at negative omstændigheder står i kø, benytter jeg selv en metode, som jeg kalder "Hvad er der så at være Taknemmelig over!"..

Det er bare så super vigtigt, at vi husker alle de fantastiske ting i livet, som vi hver dag oplever, og de omstændigheder som vi er velsignet med. Det lyder som om du har en fantastisk mand og familie og naturligvis nogle skønnne unger. Det kan ikke købes for penge. Sand lykke kan aldrig købes for penge. Sand lykke er aldrig afhængig af penge,- selv om jeg bestemt godt ved at midlertidig fattigdom kan æde ens livsenergi, og let komme til at overskygge ens udsyn, sådan at man til sidst ikke er i stand til at glædes over de ting, som betyder mest.

Det lyder til at der er nogle fantastiske mennesker herinde på sitet, som gerne vil hjælpe og bidrage. Sikke er overskud.

Det eneste jeg lige vil sige til dig, er at du altid må bevare troen på, at det helt sikkert snart bliver bedre, og at den kamp du nu kæmper, gør dig utrolig stærk også fremover. OG så må du aldrig tro at din værdi som mor, hustru og datter afgøres af dine nuværende vanskeligheder. Om noget, så viser dit mod og dine ønsker og daglige anstrengelser jo netop, at du har alle de indre kvaliteter, som kendetegner et sejrende menneske med fremtidsvisioner. Bevar håber og troen, og vind én dag af gangen. Gør én dag af gangen til en fantastisk dag, uafhængid af de ydre omstændigheder. Du er ganske enkelt den allerbedste mor, hustru og datter, som din familie kan ønske sig.

Det er holdninger, som afgør vores lykkefølelse,- ikke hvilke ydre omstændigheder vi midlertidig er blevet kastet ud i.

"En mor er solen i hjemmet - Ja, hun er verdens sol. Når livet er hårdt og mørkt, vil en mors tilstedeværelse gøre, at smilets lys aldrig slykkes." Daisuku Ikeda.

Nam myoho renge kio.....Et fantastisk "mantra" til at få mod og kreativitet -og ikke mindst betingelsesløs selvfølelse - frem i hjertet, når livet føles hård.

Jeg er fuld af beundring for, hvordan du takler din situation, og jeg er helt sikker på, at med din beslutning om at løse alle problemer, så bliver din sejr en kæmpe inspiration til andre kvinder her på siden, så bliv endelig ved at dele dine erfaringer, som vi alle kan lære af.

Kærlig hilsen Charlotte

Anmeld

3. marts 2011

Diana...

Hej Alle sammen 

1000 tak for alle jeres svar, i er bare guld vær. Det hjalp rigtig meget at får det skrevet ned og komme ud med det. 

Og det hjalp endnu mere at læse alle jeres søde svar. Og i har jo så ret alle sammen. Og det er bare nogen dumme tanker altså. 

Det betyder meget for mig at jeg kan læsse det af her inde og i ikke havler mig ned for mine dumme tanker og jeg ved jo godt selv at jeg aldrig ville gøre mine børn noget men jeg kan bare ikke lade være med at tænke på at det har kunne ske for andre alm familier fordi de har været syge og ville det blive opdaget hvis det var mig. 

HELDIGVIS kender jeg mig selv så godt at jeg ved når den er ved at være gal og tager så selv kontakt til lægen og denne gang SP. Så jeg når aldrig så langt ud. 

Jeg led af spiseforstyrrelse fra jeg var 12-18 og det har åbent bart lært mig en masse om mig selv og jeg ved hvornår jeg skal regere. Jeg synes bare lige det er ekstra hård denne gang fordi vi kæmper med økonomien også, det er sgu ikke sjovt at skulle bede om hjælp til at kunne få mad på bordet. Men vi ved jo også at det kun er til jeg kommer på arbejde igen så skulle det gerne vende. 

Idag har jeg en god dag og det er bare super dejligt. 

Carina Hvor er du sød altså he he det gode ved os piger er jo at det ok at være langhåret det havde været noget andet hvis det var manden. Jeg må bare acceptere at det er langt og slattent til vi har lidt ekstra. Ang tøj hvor er det bare sødt af dig  men jeg aner faktisk ikke hvad størrelse jeg bruger mere  før jeg blev gravid brugte jeg 42 og jeg har tabt mig 15 kg fra min før graviditet vægt og taber bogstaveligtalt mine bukser hvis jeg ikke har bælte på så jeg ved det faktisk ikke  Jeg har ikke været ude og prøve tøj endnu da jeg ikke har råd jo så PAS ang størrelse. 

Men min dejlige mor kom igen på banen og ringet til mig igår aftes og sagde at vi skulle på tøse tur i uge 13 og de ville betale en masse nyt tøj til mig  Jeg har bare den bedste mor 

Vi har snakket med banken men de kan af gode grunde ikke hjælpe os da der jo i forvejen ikke er nok penge til at kunne betale det vi skal og det skal altså lige siges at vi overhoved ikke sidder stramt i den og har sat os sådan så vi kan klare det hvis vi begge var arbejdsløse MEN når kommunen blive ved med at skære mig ned i penge af grunde de ikke kan forklare og nå man lige pludselig får en uventet regning så bryde det sammen. Men vi tager på kommunen på mandag med alle papirende for jeg er sikker på der er en fej jeg kan ikke gå så meget ned og slet ikke når manden også går ned og de skal suplere op til hans så jeg tror altså de har lavet en fejl det er jo ikke første gang. 

AG 1000 tak for din PB du er så sød og jeg skriver selvfølgelig lige tilbage. 

Endnu en gang KÆMPE tak for alle jeres svar i er guld vær 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.