Hvornår skal dit barn møde en ny kæreste (fars som mors)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

Lisbeth85

Faren til min søn gik fra mig i 7. måned, og da vores søn var 1 måned gammel begyndte jeg at se en ny fyr. Han har med det samme været en del af min søns liv, da det ikke er sådan at 'date' ude med en baby på 1 måned. Så for mig var det helt naturligt, at han mødte min søn med det samme. Det var rart at se hans reaktion for min søn, og han har taget ham 100% til sig, og føler han er hans Mit hjerte smelter når jeg ser dem sammen, så for mig var det den helt rigtige beslutning. Men min søn var jo også så lille, at han ikke rigtig ville opfatte noget, hvis min nye kæreste lige pludselig ikke var der efter 3-4 uger. Men han er her stadig, og vi er meget glade for hinanden. Er glad for, at kunne give min søn en 'far', som er her mere, end hans rigtige far. Dog kommer hans far og besøger os her, og han skal også være hos ham hver 2. weekend når den tid kommer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Ryberg

Jeg har det sådan lidt... at det kommer også an på hvor gammel barnet/børnene er... nogen forstår det, andre gør jo slet ikke..

hvis vi nu siger det er et lille barn, så synes jeg ikke der er noget galt i at personen møder barnet hurtigt, men man behøver jo ikke at sige "kæreste" eller lign. og man kan jo godt være sammen uden at skulle kysse osv. ligesom for at vise hensyn til barnet... så lærer barnet ligeså langsomt personen at kende, og hvis det så ikke bliver til noget, jamen så føler barnet ikke at det har mistet en "forælder/papfar eller lign"... og hvis det så viser sig at være seriøst, så er det jo kun fedt at barn og den nye kæreste allerede har kendskab til hinanden

Håber i forstår hvad jeg mener

Anmeld

2. marts 2011

JustAnotherName

Børn er nogle sensitive størrelser med laaange "følehorn" .....De opfatter tit meget mere end vi voksne tror og aner.

Så jeg menr det afhænger af flere ting...
Blandt andet hvilken alder ens barn/børn har!
Og hvordan forholdet er indledt - Føles det bindende/seriøst og føles tiden rigtig, eller har man oplevet at præsentere en "ny ven" før, hvor det ikke blev, så man måske skal vælge at være lidt mere varsom og tålmodig, før man præsenterer endnu en "ny ven"....!?!

Anmeld

2. marts 2011

Anonym trådstarter

Lisbeth85 skriver:

Faren til min søn gik fra mig i 7. måned, og da vores søn var 1 måned gammel begyndte jeg at se en ny fyr. Han har med det samme været en del af min søns liv, da det ikke er sådan at 'date' ude med en baby på 1 måned. Så for mig var det helt naturligt, at han mødte min søn med det samme. Det var rart at se hans reaktion for min søn, og han har taget ham 100% til sig, og føler han er hans Mit hjerte smelter når jeg ser dem sammen, så for mig var det den helt rigtige beslutning. Men min søn var jo også så lille, at han ikke rigtig ville opfatte noget, hvis min nye kæreste lige pludselig ikke var der efter 3-4 uger. Men han er her stadig, og vi er meget glade for hinanden. Er glad for, at kunne give min søn en 'far', som er her mere, end hans rigtige far. Dog kommer hans far og besøger os her, og han skal også være hos ham hver 2. weekend når den tid kommer.

Jeg kan sagtens forstå det i dit tilfælde, og synes kun det er fantastisk at der findes mænd som vil tage sig af så lille et barn.. for ingen tvivl om at dit barn kommer til at se ham som en faderfigur. 

Jeg kan også godt forstå hvis den forælder, som har barnet hele tiden vælger at lade en ny kæreste møde barnet hurtigt. Der er jo ingen andre muligheder og man har jo også brug for et liv som forælder. 

Anmeld

2. marts 2011

Mormilla

Har svaret andet. Fordi jeg vil mene at man gør det når man er sikker på at blive sammen. Altså at det er seriøst...

Anmeld

2. marts 2011

Anonym trådstarter

Mormilla skriver:

Har svaret andet. Fordi jeg vil mene at man gør det når man er sikker på at blive sammen. Altså at det er seriøst...

men hvornår vil man typisk vide det? 

Anmeld

2. marts 2011

Mormilla

Anonym skriver:

men hvornår vil man typisk vide det? 

Hmm der er nogen som ved det efter en mån og nogen der først ved det efter et år. Tror ikke det er noget man kan sætte tid på. Men hvad føler du selv? Hvis man føler sig sikker på det forhold man er i og man elsker hinanden så kan man ta børn med. Men hvis det stadig er u-sikkert og lidt for sjov så ville jeg ikke ta børn ind i det i nu...

Anmeld

2. marts 2011

Anonym trådstarter

Mormilla skriver:

Hmm der er nogen som ved det efter en mån og nogen der først ved det efter et år. Tror ikke det er noget man kan sætte tid på. Men hvad føler du selv? Hvis man føler sig sikker på det forhold man er i og man elsker hinanden så kan man ta børn med. Men hvis det stadig er u-sikkert og lidt for sjov så ville jeg ikke ta børn ind i det i nu...

Det er ikke aktuelt for mig nu, så det er ikke fordi jeg har brug for et præcist svar. 

Det er en undren jeg har haft over hvordan jeg har set andre gøre det, og jeg vil i den forbindelse se hvordan de fleste gør på dette punkt.

Men jo, det bliver aktuelt på et tidspunkt. Håber jeg da.  

Anmeld

2. marts 2011

Sof

Silje mødte Daniel efter 1 uge som kærester og hun mødte ham som min ven og hvor min veninde og hendes søn også var her.

Daniel og jeg var ikke i tvivl om at vi gerne ville være sammen resten af livet og det er vi stadig ikke, så jeg synes hun skulle møde ham uden forpligtelser for at se hvordan de to svingede sammen, for hvis hun ikke kunne lide ham og det slet ikke fungerede med de to sammen, så ville jeg ikke et sekundt så meget som overveje at gå videre med forholdet. Silje kommer før alt andet i mit liv.

Da hun så sad på køkkenbordet og hjalp mig med at vaske op og han lige var smuttet i bad, der sagde at hun ud af det blå at hun rigtig godt kunne lide ham og spurgte om vi var kærester,for han måtte altså gerne være min kæreste og da han så kom ud af badet spurgte hun ham direkte om ikke han ville være min kæreste og der offentliggjorde vi det så for hende og hun blev så glad 

Synes det var en helt fantastisk måde det blev gjort på og jeg er så glad for at det var hende der valgte ham og at det ikke blev presset ned over hovedet på hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.