Hvornår skal dit barn møde en ny kæreste (fars som mors)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår er det passende for børn at møde mors eller fars (nye) kæreste?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.013 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

Anonym trådstarter

Hvis du var alene med dit barn/dine børn, men barnet stadig ser sin far (dvs. du har mulighed for at have friaftener)

Hvornår vil du så mene at det rette tidspunkt er for barnet/børnene at møde mors (eller fars) nye kæreste?

I mine øjne afhænger det af hvor seriøst forholdet er. Men jeg vil med denne afstemning prøve at definere en tidsramme.

Uddyb gerne for din egen holdning - og evt. erfaringer.

Folk som ikke er alene, men har en holdning er selvfølgelig velkomne til at stemme og også give deres mening til kende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Vingummien

Når det rigtige tidspunkt er der, og det føles rigtigt

Anmeld

2. marts 2011

maria_wlt

Synes ihvertfald at der skal gå 6+ mdr.. Det SKAL altså bare være seriøst det med at "fremvise" kæresten til sine børn.

Synes desværre at jeg høre/ser for tit at de mødes ALT for tidligt.. 

Anmeld

2. marts 2011

betski

Jeg har stemt 3-4 mdr men det er jo meget svært at sige, da det jo kommer an på den givende situation og på barnet/børnene.

Anmeld

2. marts 2011

henh01

Altså nu har jeg haft 2 kærester på de 6 år min datter er og den første mødte hun efter en 6-8 mdr og ham var jeg sammen med i lige over 3 år, blev KORT tid efter kærester med en kollega og ham mødte min datter efter 3 mdr. Havde jo kendt manden i et års tid inden selv, men havde kun været kærester med ham i tre mdr. Det føltes rigtigt, og i dag har vi os en lille bebs også.

Mit svar må være: Når DU føler det er det rigtige at gøre.

Anmeld

2. marts 2011

millesofie

har svaret andet da jeg ikke synes man kan sætte tid på

man kan selv mærke hvornår det skal være

Anmeld

2. marts 2011

Anonym trådstarter

Som jeg skriver, så kommer det selvfølgelig an på hvornår det føles rigtigt.

Men det jeg søger med afstemningen er en ca tidsramme.

For nysgerrighedens skyld.

Anmeld

2. marts 2011

Julemusen

Har stemt andet.

Jeg er selv fra en skilsmisse-familie og vil lige forklare hvordan jeg har oplevet det at møde en forælders nye kæreste.

Mine forældre blev skilt da jeg var 1 år, så for mig har de altid været skilt, så har aldrig ønsket at de skulle "komme sammen igen" som mange skilsmisse børn håber. 

Min mor blev skit anden gang da jeg var 8 år og en uge efter at hendes x flyttede så flyttede der en ny mand ind. og kan love dig for at mine søskende og jeg hadede ham.

Så gik de fra hinanden da jeg var 11 og 3 måneder senere fik min mor en ny kæreste som også flyttede ind rimelig hurtigt. men der havde vi mødt ham inden og vidste at han var der, så vi accepterede ham.

Så gik de fra hinanden og der kom en mere og mødte ham da de havde datet i et par uger og på dette tidspunkt er jeg 18 så synes at det var helt i orden, for kunne jo se min mor var glad.

Ved min far mødte vi de forskllige daamer når de havde kendt hinanden i nogle måneder. og det synes jeg var meget passende da vi kun var ved min far hver anden weekend, så havde været for hurtigt at det var efter et par uger.

Jeg vil så sige med det her at det kommer meget an på hvorlangt tid det er siden den sidste kæreste og børnenes alder

Anmeld

2. marts 2011

Sees

Jeg synes ikke man kan sætte tid på.
Det kommer helt an på barnets personlighed, og sikkerheden og følelsen omkring forholdet til den nye partner.

Anmeld

2. marts 2011

PernilleB

Jeg har stemt over 6 mdr... Jeg mener det er en passende mængde tid for fyren/kvinden om de kan indrette sig efter at der er et barn og om de virkelig vil forholdet... Men hvis nu begge parter har børn vil jeg sige 3-4 mdr, da man har det som samle punkt, hvis man kan sammen godt i  de 3-4 mdr... og så kan man stille og rolig forelske sig og være sammen med børnen og hygge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.