Hej piger..
Vil lige høre om der er en eller to der har et råd til hvad vi kan gøre med vores 2 ellers så dejlige katte..
Vi har 2 hunkatte Basse og Mulle som begge er sterilliseret (staves?)
Vi opdagede for en måneds tid siden at en af dem havde blod i urinen.. Vi fandt så ud af at det var Basse, da jeg tog den i at skavt tisse i hjørnet i vores gang, hvilket de ellers ALDRIG har gjort før.. (vi har haft dem i 2 år)
Tog fluks til dyrlægen for at finde ud af hvad der var galt.. De havde den til observation i nogle timer og konkludere at den nok havde blærebetændelse.. Vi fik antibiotika med hjem som den så skulle have i 10 dage.. Dette hjalp IKKE.. Den blødte stadig og tissede rundt omkring.. Især på vores datters tæpper (hun bliver 5 mdr her den 12.)
Så afsted igen til dyrlæge, de lavede en ultralydscanning på den for at finde blæren så de kunne få en ren urinprøve fra den.. Det viser sig så at den har urinsten.. Så nu har den fået antibiotika igen og noget speciel mad som skulle kunne nedbryde disse urinsten..
MEN nu var Basse jo så ved dyrlægen det meste af dagen igår(9-16).. og Mulle lå og ventede på den i vores seng, om aftenen da vi skulle i seng opdager jeg så at der hvor mulle har ligget at der er TISSET 
(virkelig røv når man er træt og gerne vil sove)
Så nu tænker vi lidt.. Er den også begyndt at tisse nu???? og hvorfor??
Vi kiggede lidt på nettet om det måske kunne være noget sympati for basse eller hvorfor den måske var begyndt at tisse rundt omkring også..
Vi læste så at det kunne betyde at de måske var stresset? og at det kunne skyldes forandringer herhjemme..
Så vi tænker om det kan skyldes at vi har fået vores lille datter og at de måske er jaloux og vil gøre opmærksom på dem selv? i og med at det specielt er hendes ting der bliver tisset på??(De er meget kælende og fik rigtig MEGET opmærksomhed før hun blev født, især af min mand, men nu er han jo ikke så meget hjemme da han er igang i huset)
Nogle der ved hvad det kan skyldes og hvad vi evt kan gøre ved det?? Vi er igang med at renovere hus, som vi satser på at kunne flytte ind i til maj/juni, så der går de hen og skal være ude katte hvis de vil.. Men ihh hvor jeg synes der er lang tid til lige nu, hvis jeg skal rende og vaske kattetis op HVER dag..
Nogle gode råd???
Knus - en der snart lugter kattetis allesteder og som snart ikke vil have folk på besøg i frygt for at det vil lugte uanset hvor tit jeg gør rent