Epi ved anden fødsel ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

Aves.

Majeha skriver:

Inspireret af den anden tråd om epiduralblokade. Til dem, der har fået epi:

Synes tit jeg ser, at folk vælger epien fra ved 2. fødsel.

Men hvordan kan det være, når man fik ved den 1. fødsel?

-Fødslen gik så hurtigt, at man ikke nåede det?

-Man vidste, hvad man skulle igennem og var derfor mere forberedt på, hvordan man skulle tackle smerterne?

-Dårlige erfaringer fra første fødsel?

Jeg fik den desværre ikke ved første fødsel...men ville da ønske jeg havde, det var en skrækkelig oplevelse...anden gang og tredje gang fik jeg, det var ks, så ville nok ikke have været rart uden bedøvelse...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Majeha

Stumpen skriver:

Jeg mangler en mulighed.. Jeg har født to gange og har ikke fået det nogen af gangene.. Første gang var de dog ved at gøre klar til det, men vupti, jeg åbnede mig 6 cm  på ½ time, så det nåede aldrig at blive til noget..

se mit svar tilk sne190810  

Anmeld

2. marts 2011

oerbaek

Jeg fik den ved første fødsel da den varede 32 timer så havde simpelthen brug for den, eller hvad man nu siger den var guld værd ved første fødsel. 

2 gang fik jeg ikke noget som helst, da fødslen kun tog 6 timer fra første ve, og fra vi kom på sygehuset hvor jeg kun var åben 2 cm og til han er født gik der kun 1 time så det gik simpelthen for stærkt til noget som helst

3 gang (helst lige om lidt ) regner jeg ikke med at jeg vil have noget da jeg syns jeg klarede fødsel 2 fint uden noget, men vi må jo se hvad tid brínger...

Anmeld

2. marts 2011

oo

sne190810 skriver:

Hvad med dem som ikke fik ved første fødsel, og heller ikke har i sinde at få den ved næste fødsel? Hvis der vel og mærke kommer en nr. 2 fødsel ..

Jeg vil for alt i verden undgå det, og nogen andre former for smertelindrin, er måske lidt meget hippie på det område.  En masse yoga, meditation og god gennemtrænet vejrtræknigsøvelser hjalp mig igennem uden de store problemer. Og gu fanden gjorde det ondt, mega vold fucker meget!! Men ikke så meget at jeg ville springe til den 'nemme løsning'  (sagt med et glimt i øjet!) 

Selvfølgelig ville jeg overveje det, hvis lægen anbefalede det, ved KS eller andre omstændigheder, men eller nej tak

-

jaaaaa! jeg har det på præcis samme måde!!

Anmeld

2. marts 2011

sne190810

Tjuhl skriver:

jaaaaa! jeg har det på præcis samme måde!!

Anmeld

2. marts 2011

millesofie

du har glemt NEJ

jeg fik ingen bedøvelse af nogen slags, det ville jeg aldrig gøre

Anmeld

2. marts 2011

Muffinmus

Fik den første gang fordi den varede 45 timer

fik den anden gang fordi der ikke så ud til at ske noget i mange timer, men og havde den i øh..kan knap huske det, men ca 3-4 timer.

Hvis der bliver en 3 gang ville det da være fedt at undvære, men det kræver for mig at de slemme veer kun er der 3-4 timer, ikke 15:-)

Og ja, mange føder jo altså meget hurtigere anden gang og har knap så vilde smerter fordi kroppen har været udeviddet alle steder før:-)

Anmeld

2. marts 2011

tinasmor

Stumpen skriver:

men vupti, jeg åbnede mig 6 cm  på ½ time, så det nåede aldrig at blive til noget..

Åh bare det må blive mig

Anmeld

2. marts 2011

JustAnotherName

1 GANG = NEJ
2 GANG = NEJ

Anmeld

2. marts 2011

JustAnotherName

tinasmor skriver:

Åh bare det må blive mig

Det er ikke udelukkende at ønske sig en hurtig fødsel, for det gør eddermuggeme NAS, år man udvidder sig så meget på så ekstremt kort tid.

Begge mine fødsler var korte/hurtige. Og gode!
Men havde de gået hurtigere, så havde jeg nok næsten slet ikke selv nået at "være med" ......Smerterne er lidt mere konstante, når det sker så hurtigt. Jeg NÅEDE ikke at få noget smertelindring!

Så hurtige fødsler er da selvfølgelig at fortrække, fremfor time-laaaange fødsler. Men det kan også næsten gå FOR hurtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.