Epi ved anden fødsel ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Fik du epiduralblokade?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.793 visninger
23 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

Majeha

Inspireret af den anden tråd om epiduralblokade. Til dem, der har fået epi:

Synes tit jeg ser, at folk vælger epien fra ved 2. fødsel.

Men hvordan kan det være, når man fik ved den 1. fødsel?

-Fødslen gik så hurtigt, at man ikke nåede det?

-Man vidste, hvad man skulle igennem og var derfor mere forberedt på, hvordan man skulle tackle smerterne?

-Dårlige erfaringer fra første fødsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

XXSS

Jeg havde rigtig god erfaring med epiduralen første gang - den tog vitterligt ALLE mine smerter, og hvis jeg havde haft muligheden og skulle føde vaginalt havde jeg også taget den anden gang. Jeg fik dog kejsersnit så fik rygmarvsbedøvelse i stedet for epidural.

Anmeld

2. marts 2011

sne190810

Hvad med dem som ikke fik ved første fødsel, og heller ikke har i sinde at få den ved næste fødsel? Hvis der vel og mærke kommer en nr. 2 fødsel ..

Jeg vil for alt i verden undgå det, og nogen andre former for smertelindrin, er måske lidt meget hippie på det område.  En masse yoga, meditation og god gennemtrænet vejrtræknigsøvelser hjalp mig igennem uden de store problemer. Og gu fanden gjorde det ondt, mega vold fucker meget!! Men ikke så meget at jeg ville springe til den 'nemme løsning'  (sagt med et glimt i øjet!) 

Selvfølgelig ville jeg overveje det, hvis lægen anbefalede det, ved KS eller andre omstændigheder, men eller nej tak

-

Anmeld

2. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg fik den 1. gang og den var guld værd - jeg havde en fantastisk fødsel der kun varede 12 timer fra første ve.

Da jeg skulle føde 2. gang frarådede min jm mig den, da jeg havde født så hurtigt første gang. Men gud hvor jeg fortrød det og endte også med, at få den. Jeg havde så mange smerter og min fødsel varede i 22 timer. Jeg ville ønske, at jeg havde lyttet til mig selv og havde valgt den med det samme.

Anmeld

2. marts 2011

Majeha

sne190810 skriver:

Hvad med dem som ikke fik ved første fødsel, og heller ikke har i sinde at få den ved næste fødsel? Hvis der vel og mærke kommer en nr. 2 fødsel ..

Jeg vil for alt i verden undgå det, og nogen andre former for smertelindrin, er måske lidt meget hippie på det område.  En masse yoga, meditation og god gennemtrænet vejrtræknigsøvelser hjalp mig igennem uden de store problemer. Og gu fanden gjorde det ondt, mega vold fucker meget!! Men ikke så meget at jeg ville springe til den 'nemme løsning'  (sagt med et glimt i øjet!) 

Selvfølgelig ville jeg overveje det, hvis lægen anbefalede det, ved KS eller andre omstændigheder, men eller nej tak

-

Ved der er rigtig mange, der klarer det uden nogle af gangene, men denne tråd var mest henvendt til dem, der havde fået en epi ved en eller flere fødsler Fik nemlig selv første gang på anbefaling af jm. Så ville høre, hvad grunden til folks fravalg af den, når de havde prøvet og oplevet virkningen af den.

Anmeld

2. marts 2011

misspippi

Jeg fik epiduralblokade både under første og anden fødsel.

Desværre var det ikke selvvalgt, da man bruger den som blodtrykssænkende hvis blodtrykket er for højt og der er fare for at stresse barnet.

Jeg havde meget højt blodtryk under første fødsel og svangerskabsforgiftning.

Ved 2. fødsel var de bange for at jeg også havde svangerskanbsforgiftning og rådede mig til at få epiduralblokaden igen. Så jeg gjorde jo som de sagde.

Det er rigtig at den smertelindre rigtig meget, MEN eftersom det tog en time og 12 forsøg på at stikke i mig sidste gang, håber jeg virkelig at jeg kan undgå det denne gang......

Anmeld

2. marts 2011

sne190810

Majeha skriver:

Ved der er rigtig mange, der klarer det uden nogle af gangene, men denne tråd var mest henvendt til dem, der havde fået en epi ved en eller flere fødsler Fik nemlig selv første gang på anbefaling af jm. Så ville høre, hvad grunden til folks fravalg af den, når de havde prøvet og oplevet virkningen af den.

Ahh på den avis ..

Ja, godmorgen! Jeg er vidst ikke helt vågen endnu ..

Anmeld

2. marts 2011

Majeha

sne190810 skriver:

Ahh på den avis ..

Ja, godmorgen! Jeg er vidst ikke helt vågen endnu ..

Hehe, bare helt i orden...  

Anmeld

2. marts 2011

Camilla_a

Jeg fik ved min første fødsel, den tog 5 timer. Anden gang fik jeg ikke, men den tog også kun 2 timer fra første ve  så kunne slet ikke nå det.

Anmeld

2. marts 2011

Stumpen

Jeg mangler en mulighed.. Jeg har født to gange og har ikke fået det nogen af gangene.. Første gang var de dog ved at gøre klar til det, men vupti, jeg åbnede mig 6 cm  på ½ time, så det nåede aldrig at blive til noget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.