Fuck !! Hvad gør vi lige !!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

318 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. oktober 2008

Anja

Er lige blevet ringet op af kommunen at Elias gæstedp er sygmeldt på ubestemt tid. Han skulle have været der i denne uge - har aldrig været der før, men jeg havde tænkt, at han skulle der hen nogle timer hver dag for at lære det at kende, hvis nu jeg går i fødsel og han bliver nødt til at være der hele dagen. Hvad pokker gør vi nu ?? Den eneste vi kender, som går hjemme er min mands kammerats kone, der har meldt ud, at hun ikke gider passe andres børn ! Jeg har EN gang i en nødsitutation i forbindelse med denne graviditet spurgt hende ad, om hun gad tage Elias et par timer. Først sagde hun ja, og så aflyste hun per sms uden begrundelse og jeg endte med at have Elias med på sygehuset og sidde i et venteværelse i over 2 timer .... Har det ikke godt med at spørge hende igen, for vi kan jo som sådan ikke regne med hende, når det kommer til stykket. Det er jo min mands eks, der skal passe Elias, når det er, men hun skal jo kunne passe sit job ! Aner simpelthen ikke hvad vi gør ! Den utålmodighed jeg har haft efter at få den fødsel overstået er lig nul nu. Nu MÅ jeg bare ikke gå i fødsel før tidligst fredag eftermiddag .... :'( Er lidt ked af det - og der kom også en frustrations tåre - og jeg tuder ellers aldrig ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2008

Plysbjørnen

Har du ikke fået en anden gæstedp tilbudt???? Det fik jeg i sidste uge hvor Laura's var sygemeldt, jeg takkede så godt nok nej... Men med hensyn til fødslen er du vel næsten nød til bare at holde ham hjemme, i til der sker noget hvis det er, og så ringe efter hans eks hvis den skulle gå i gang, kan du ikke prøve at snakke med hende om det... For jeg må godt nok ærligt tilstå at jeg ville heller ikke så meget som overveje at spørge kammeratens kone, når hun en gang har gjort sådan... Bliver så gal når folk bryder en aftale på den måde... Betina

Anmeld

6. oktober 2008

Anja

Nej, de kunne ikke umiddelbart tilbyde en anden gæstedp. Der var ingen ledige i gruppen. Men hvis det var akut - kunne jeg ringe en hverdag mellem 13.30 og 14.00 så kunne de måske finde en uden for gruppen. Så nej, ikke meget hjælp at hente der .....

Og ja, jeg har også tænkt på om jeg lige skal høre eksen ad om hun i yderste tilfælde ville kunne tage fri - om ikke andet må vi jo bare tilbyde at betale hendes fridag, hvis det er den eneste løsning.

Anmeld

6. oktober 2008

Plysbjørnen

Det er da ikke genialt, kan lige se fødslen (veerne) starter om natten og du skal bruge en DP om morgen og du først kan ringe kl 13:30 genialt system... Kan sådan set godt forstå du er meget frustreret... Skulle de nok have fundet en plads, men vi har så også en DP som er ansat kun som gæstedp, og så har vi et DPhus som tager over når der er for mange syge DP'er... Betina

Anmeld

6. oktober 2008

Astrid P

Sikke da en lortesituation... Er der slet ikke nogen bedsteforældre der kan træde til? Eller nogle veninder der har mulighed for at holde fri - det må jo da siges at være et nødstilfælde!

Hvis jeg havde boet i nærheden havde jeg med glæde passet den lille fyr, men det gør jeg desværre ikke :(

Jeg håber I finder en løsning på det.
KH Astrid

Anmeld

6. oktober 2008

Mie A

Hold da op en skod situation...
Men SKAL de ikke tilbyde ham en anden plads?? - Du betaler jo for at få ham passet - synes det virker meget mystisk.
Håber at det hele løser sig i sidste ende.

Knus Mie 36+0

Anmeld

6. oktober 2008

Anja

Mie Albrecht skriver:

Hold da op en skod situation...
Men SKAL de ikke tilbyde ham en anden plads?? - Du betaler jo for at få ham passet - synes det virker meget mystisk.
Håber at det hele løser sig i sidste ende.

Knus Mie 36+0

Jo, de SKAL tilbyde en plads, men det er jo det de synes de har gjort ved at sige, at jeg kan ringe i mellem 13.30 og 14.00 for at bede om en plads efterfølgende dag .... det kan man jo ikke rigtigt bruge til noget i vores situation. OG det vil så blive hos en dp der ikke er i "vores" gruppe så hun vil være helt fremmed.

Mærkeligt system ! Men sådan er det lidt i vores kommune. Kender en fra min mødregruppe, hvis dp sagde op per 1. august. De kunne ikke få en ny dagplejer før 1. september !! De måtte selv sørge for pasning en hel mdr - og det var jo lige som ikke deres skyld at dp havde sagt op !!

Anmeld

6. oktober 2008

Mary

Søde Anja! Nu kender Elias os jo godt nok ikke, eftersom det er meget længe siden vi har set hinanden med børn ;) MEN, jeg er HJEMME, og jeg vil gerne hjælpe jer hvis det bliver nødvendigt! Jeg sidder jo hjemme og læser, og kan sagtens sætte det til side hvis du går i fødsel. Det er en hæslig situation du er i :'( og vi havde også problemer med pasning af Juliane da Annika skulle til verden da vores familier jo også er langt væk. Heldigvis trådte vores søde nabo til, og det var en lettelse. Så jeg vil meget gerne hjælpe, så RING for Guds skyld hvis du går i fødsel. Så finder jeg til Høng med det samme (H) Kan altså virkelig ikke forstå de ikke kan tilbyde jer en dp, det er da helt hul i hovedet!

Anmeld

6. oktober 2008

Anja

[citat][f][småt]Mary skriver:[/småt][/f] Søde Anja! Nu kender Elias os jo godt nok ikke, eftersom det er meget længe siden vi har set hinanden med børn ;) MEN, jeg er HJEMME, og jeg vil gerne hjælpe jer hvis det bliver nødvendigt! Jeg sidder jo hjemme og læser, og kan sagtens sætte det til side hvis du går i fødsel. Det er en hæslig situation du er i :'( og vi havde også problemer med pasning af Juliane da Annika skulle til verden da vores familier jo også er langt væk. Heldigvis trådte vores søde nabo til, og det var en lettelse. Så jeg vil meget gerne hjælpe, så RING for Guds skyld hvis du går i fødsel. Så finder jeg til Høng med det samme (H) Kan altså virkelig ikke forstå de ikke kan tilbyde jer en dp, det er da helt hul i hovedet![/citat] Mange tak, søde Maria :) Har lige haft kontakt til eksen som mener, at det godt kan lade sig gøre at hun eller hendes mor (som Elias også kender og er glad for) kan tage fri, hvis det bliver nødvendigt. Hun har fri både i dag og på fredag, så der er kun 3 usikre dage .... Synes det er utroligt, at hun altid er så positiv og villig til at stille op, når det drejer sig om Elias - men omvendt tager jeg mig jo også af hendes barn halvdelen af tiden ;)

Anmeld

6. oktober 2008

Mary

Ja, det er da bare dejligt hun så gerne vil hjælpe! Men ellers så mener jeg det virkelig, du ringer hvis det brænder på ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.