kontaktlinser :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

mor-til-en-dejlig-baby

oerbaek skriver:

du skal bruge den rigtige rensevæske hvis du vil undgå nogle gener og andre ubehageligheder... så vent med at bruge dem før de er blevet renset ordentligt.

okey tak for din opdate

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

oerbaek

Cris skriver:

Nej, men hvis de bare ligger, så kan er det slut, de gør i stykker. Jeg har gjord det kun de to gange (og jeg bruger kontakt linser siden jeg var 19) og det var ok. Jeg bruger ikke den løsning til hver dag! Det er ikke noget jeg rådgiver bare sådan! Men når man sidder men et nyt sæt linser og man har været så dumt at ikke købe væske, så vil man gerne prøve at redde dem. Jeg puttede dem bare i lidt vand, så de ikke skulle blive tørre og så næste dag har jeg puttet dem igen i det rigtige væske. Nu sker der ikke mere for jeg køber 5 flasker af gangen   Og når jeg åbner den sidste, så køber jeg 5 igen. Det er aldrig sket igen at jeg løber tør

Cris, som burde opereres for at smike alle de dumme kontakt linser lang væk, men er skide bange for operation

jeg har også selv brugt linser siden jeg var 15 og har arbejdet ved en optikker og har set hvad det kan gøre ved øjnene så jeg vil overhovedet ikke tage linser i hvis de havde været i kontakt med vand... så er det bare ærgleligt med det sæt ja det er jo bare min mening

Anmeld

1. marts 2011

mor-til-en-dejlig-baby

tak for jeres opdate.. jeg køber væsken i morgen hos en optikker.

Anmeld

1. marts 2011

oerbaek

den-lykkeligste skriver:

okey tak for din opdate

det var så lidt

Anmeld

1. marts 2011

mor-til-en-dejlig-baby

oerbaek skriver:

jeg har også selv brugt linser siden jeg var 15 og har arbejdet ved en optikker og har set hvad det kan gøre ved øjnene så jeg vil overhovedet ikke tage linser i hvis de havde været i kontakt med vand... så er det bare ærgleligt med det sæt ja det er jo bare min mening

hvad så hvis vandet har kogt? køler det af? og tager salt i?

Anmeld

1. marts 2011

Cris

oerbaek skriver:

Som sagt, kan jeg kun give dig ret. Men jeg har gjord det med netop kogte vand fra kogekande. Der skete ikke noget, heldighvis. Jeg siger ikke, at det er korrekt, jeg siger bare, at jeg gjord det 2 gange. Jeg har også set mange dumme ting som folk laver med linserne og make-up og jeg kan slet ikke forstå, hvordan det kan være at der ikke er flere med øjnebetændelse...

Anmeld

1. marts 2011

Ni-ko-li-ne

oerbaek skriver:

det var så lidt

men, hvis der var parasitter der kunne gå i øjnene, så er der da en ret stor risiko når man går i bad?

jeg vil give dig ret i, at vand ikke er korrekt opbevaring af linser... og saltvand renser jo ikke, så det kan man ikke bruge i stedet for rensevæsken...

Anmeld

2. marts 2011

oerbaek

Ni-ko-li-ne skriver:

men, hvis der var parasitter der kunne gå i øjnene, så er der da en ret stor risiko når man går i bad?

jeg vil give dig ret i, at vand ikke er korrekt opbevaring af linser... og saltvand renser jo ikke, så det kan man ikke bruge i stedet for rensevæsken...

nej de parasitter der er i vandet er først farlige når de bliver lukket inde under en linse og derved sidder meget tæt på øjet i længere tid så der er overhovedet ingen fare ved at gå i bad

Anmeld

2. marts 2011

oerbaek

den-lykkeligste skriver:

hvad så hvis vandet har kogt? køler det af? og tager salt i?

det ville jeg heller ikke turde at gøre

Anmeld

2. marts 2011

mor-til-en-dejlig-baby

oerbaek skriver:

det ville jeg heller ikke turde at gøre

okey. jeg har nu fået rigtig væske hjem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.