kontaktlinser :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.999 visninger
20 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

mor-til-en-dejlig-baby

farvede kontaklinser til sjovs brug! har ikke mere rense væske.. kan jeg da lave hjemmelavet saltvand og komme linserne i ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

DLM

det tror jeg ikke men man kan købe noget hos optikeren mener jeg

Anmeld

1. marts 2011

mor-til-en-dejlig-baby

DLM skriver:

det tror jeg ikke men man kan købe noget hos optikeren mener jeg

okey. må jeg så gøre i morgen.

Anmeld

1. marts 2011

Noneother

Det må du ALDRIG gøre. Sådan noget skal være 100% i orden...

Prøv at tænke på at det er dine øjne det ellers går ud over! De er svære at undvære.

Du redder dig som minimum en grim øjenbetændelse hvis du bruger forkert væske eller fx. kommer 1 dags linser i væske for at genbruge osv.

Anmeld

1. marts 2011

oerbaek

nej du må ikke selv lave saltvand selv... der er nogle parasitter i vores almindelige vand der kan ødelægge dine øjne så det vil jeg kraftigt fraråde dig, så hellere gå til optikkeren og få det rigtige rensevæske...

det er ikke for at skræmme dig, men jeg har arbejdet hos en optikker og set nogle rigtig grimme billeder af folk der ikke har behandlet sine linser med den rigtige væske og nogle er faktisk blevet blinde af det

Anmeld

1. marts 2011

Cris

Nej, men hvis det er at du er nu kommet hjem og er løbet tør for væsken, bliver du nød til at tage dem af alligevel, du kan ikke sove med dem. Jeg har gjord et par gange (for jeg havde glemt at købe væsken) er at du putter dem i alm. vand, så de ikke tørrer (de bliver i løbet af et par timer så hårde som plastik) I morgen køber du den rigtige væske og så tager du dem ud af vandet og uden at tage dem på, putter du dem så i den rigtige væske i flere timer. Så skulle det være ok...

Anmeld

1. marts 2011

mor-til-en-dejlig-baby

oerbaek skriver:

nej du må ikke selv lave saltvand selv... der er nogle parasitter i vores almindelige vand der kan ødelægge dine øjne så det vil jeg kraftigt fraråde dig, så hellere gå til optikkeren og få det rigtige rensevæske...

det er ikke for at skræmme dig, men jeg har arbejdet hos en optikker og set nogle rigtig grimme billeder af folk der ikke har behandlet sine linser med den rigtige væske og nogle er faktisk blevet blinde af det

! hold da op! jeg har nemlig selv været meget bange for om de skulle gå hen og gøre mig blind trods forkert anvendelse.. men min veninde råede mig til at bruge saltvand hvilklet jeg lige ville ha bekræftet ! jeg har kun prøver dem i få min. og mine øjne har det IKKE godt med dem i, hvor jeg får afvide det ik skader og det tager nogle min. så gener de ikke mere. Men jeg er selv meget bekymret og overvejer smide dem af H til!

selvom hun går med linser er det jo pga hendes syn!

Anmeld

1. marts 2011

oerbaek

Cris skriver:

Nej, men hvis det er at du er nu kommet hjem og er løbet tør for væsken, bliver du nød til at tage dem af alligevel, du kan ikke sove med dem. Jeg har gjord et par gange (for jeg havde glemt at købe væsken) er at du putter dem i alm. vand, så de ikke tørrer (de bliver i løbet af et par timer så hårde som plastik) I morgen køber du den rigtige væske og så tager du dem ud af vandet og uden at tage dem på, putter du dem så i den rigtige væske i flere timer. Så skulle det være ok...

det må man aldrig gøre, kontaktlinser må ikke komme i kontakt med alm vand...

Anmeld

1. marts 2011

oerbaek

den-lykkeligste skriver:

! hold da op! jeg har nemlig selv været meget bange for om de skulle gå hen og gøre mig blind trods forkert anvendelse.. men min veninde råede mig til at bruge saltvand hvilklet jeg lige ville ha bekræftet ! jeg har kun prøver dem i få min. og mine øjne har det IKKE godt med dem i, hvor jeg får afvide det ik skader og det tager nogle min. så gener de ikke mere. Men jeg er selv meget bekymret og overvejer smide dem af H til!

selvom hun går med linser er det jo pga hendes syn!

du skal bruge den rigtige rensevæske hvis du vil undgå nogle gener og andre ubehageligheder... så vent med at bruge dem før de er blevet renset ordentligt.

Anmeld

1. marts 2011

Cris

oerbaek skriver:

det må man aldrig gøre, kontaktlinser må ikke komme i kontakt med alm vand...

Nej, men hvis de bare ligger, så kan er det slut, de gør i stykker. Jeg har gjord det kun de to gange (og jeg bruger kontakt linser siden jeg var 19) og det var ok. Jeg bruger ikke den løsning til hver dag! Det er ikke noget jeg rådgiver bare sådan! Men når man sidder men et nyt sæt linser og man har været så dumt at ikke købe væske, så vil man gerne prøve at redde dem. Jeg puttede dem bare i lidt vand, så de ikke skulle blive tørre og så næste dag har jeg puttet dem igen i det rigtige væske. Nu sker der ikke mere for jeg køber 5 flasker af gangen   Og når jeg åbner den sidste, så køber jeg 5 igen. Det er aldrig sket igen at jeg løber tør

Cris, som burde opereres for at smike alle de dumme kontakt linser lang væk, men er skide bange for operation

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.