Sædceller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.181 visninger
20 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

metski83

Jeg har et lille spørgsmål ang. sædceller. Man kan jo læse så meget.

Men hvor længe er det, at de kan "leve" indeni en ?

Lad os sige jeg har ægløsning i dag, og vi havde sex i forgårs ?

Og hvis der f.eks er ægløsning i dag, og vi har sex i over morgen ?

Lidt spørgsmål, som jeg håber nogen kan svare på :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Bavianis

metski83 skriver:

Jeg har et lille spørgsmål ang. sædceller. Man kan jo læse så meget.

Men hvor længe er det, at de kan "leve" indeni en ?

Lad os sige jeg har ægløsning i dag, og vi havde sex i forgårs ?

Og hvis der f.eks er ægløsning i dag, og vi har sex i over morgen ?

Lidt spørgsmål, som jeg håber nogen kan svare på :-)

Jeg mener at lægerne anbefaler at man har sex op til og på dagen for ægløsningen, hvis man gerne vil blive gravid. Men sædcellerne kan leve indeni dig i op til 5 dage mener jeg, men det er nok ikke noget man skal satse på, hvis I prøver at blive gravide.

Anmeld

1. marts 2011

sweet

Bavianis skriver:

Jeg mener at lægerne anbefaler at man har sex op til og på dagen for ægløsningen, hvis man gerne vil blive gravid. Men sædcellerne kan leve indeni dig i op til 5 dage mener jeg, men det er nok ikke noget man skal satse på, hvis I prøver at blive gravide.

det lyder meget rigtig... alt efter hvor god base er i skeden og der op af for sæden jo længere lever de... lige fra 2 til 5 dage... det er ihverfald det jeg har fået afvide af min læge...

Anmeld

1. marts 2011

metski83

Bavianis skriver:

Nej tror jeg heller. Vi har også haft sex i dag, på dagen. Men hos min kæreste, kommer der ikke "noget" ud hver gang. Så tænker, hvis der så ikke er kommet noget i dag, men der er den anden dag, eller på torsdag ( Vi kører på hver 2 dag lige nu ) så skulle chancen stadig være der ???

Anmeld

1. marts 2011

Dorthe1986

Mener man siger 3-5 dage Så ja det er bedst at have sex op ægløsningen, da ægget kun holder i et døgns tid...

Anmeld

1. marts 2011

Annette A

Hej 

Det kommer helt an på sædcellernes kvalitet og kan derfor variere fra 1 dags holdbarhed til i ekstreme tilfælde 10 dage. Almindeligvis siger man 2-5 dage og at man minimum i sin "risikoperiode" skal have sex hver 2 dag for at have højest mulig chance. Kvindens "miljø" i underlivet er også afgørende for sædens holdbarhed, da nogle er særligt gunstige for sæd at overleve i mens andre "miljøer" hurtigt tager livet af dem. 

Anmeld

1. marts 2011

Bavianis

metski83 skriver:

Nej tror jeg heller. Vi har også haft sex i dag, på dagen. Men hos min kæreste, kommer der ikke "noget" ud hver gang. Så tænker, hvis der så ikke er kommet noget i dag, men der er den anden dag, eller på torsdag ( Vi kører på hver 2 dag lige nu ) så skulle chancen stadig være der ???

Helt sikkert! - Det er jo sådan babyer bliver til

Nogle mener, at man, for at optimere chancerne for graviditet, skal "spare" mandens sæd, og derfor kun dyrke sex hver anden dag. Men ny forskning peger på det modsatte - at jo oftere manden har udløsning (jo oftere man har sex), desto mere "viril" bliver sæden.

So you go for it!  

Anmeld

1. marts 2011

metski83

Bavianis skriver:

Helt sikkert! - Det er jo sådan babyer bliver til

Nogle mener, at man, for at optimere chancerne for graviditet, skal "spare" mandens sæd, og derfor kun dyrke sex hver anden dag. Men ny forskning peger på det modsatte - at jo oftere manden har udløsning (jo oftere man har sex), desto mere "viril" bliver sæden.

So you go for it!  

Ja det skulle man da tro passer. For normalvis har vi i gennemsnit sex en gang i ugen, nogle gange kan der gå længere. Han siger også at han ikke onanerer ret meget, så måske det kan være derfor der ikke kommer så meget sæd ud. Men heldigvis skal der jo ikke meget sæd til en graviditet

Men det er nu rart lige at høre det fra andre, for inde i mit hoved kan jeg bare bilde mig selv alt muligt ind.

Anmeld

1. marts 2011

metski83

cortsen skriver:

Hej 

Det kommer helt an på sædcellernes kvalitet og kan derfor variere fra 1 dags holdbarhed til i ekstreme tilfælde 10 dage. Almindeligvis siger man 2-5 dage og at man minimum i sin "risikoperiode" skal have sex hver 2 dag for at have højest mulig chance. Kvindens "miljø" i underlivet er også afgørende for sædens holdbarhed, da nogle er særligt gunstige for sæd at overleve i mens andre "miljøer" hurtigt tager livet af dem. 

Der kommer lige en kopi tekst her. Det er nemlig grunden til at jeg stillede spørgsmålet

Vi har også haft sex i dag, på dagen. Men hos min kæreste, kommer der ikke "noget" ud hver gang. Så tænker, hvis der så ikke er kommet noget i dag, men der er den anden dag, eller på torsdag ( Vi kører på hver 2 dag lige nu ) så skulle chancen stadig være der ???

Anmeld

1. marts 2011

metski83

Dorthe1986 skriver:

Mener man siger 3-5 dage Så ja det er bedst at have sex op ægløsningen, da ægget kun holder i et døgns tid...

Der kommer lige en kopi tekst her. Det er nemlig grunden til at jeg stillede spørgsmålet

Vi har også haft sex i dag, på dagen. Men hos min kæreste, kommer der ikke "noget" ud hver gang. Så tænker, hvis der så ikke er kommet noget i dag, men der er den anden dag, eller på torsdag ( Vi kører på hver 2 dag lige nu ) så skulle chancen stadig være der ???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.