Vælling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

millesofie

Maja_4000 skriver:

Hirseflager og mandler ? Og så bare blendet , eller ? 

12g hirseflager

en lille håndfuld mandler (uden skral)

5 g rørsukker

kog hirseflagerne med ca 3dl vand (eller modermælk eller MME)

sigt det og køl af

blendt mandlerne med 3 dl vand (kogt) og sigt det

bland det hele med rørsukkeret

man kan sagens blande det hele og så sigte det bagefter

sørg for at du har en stor si ellers tar det 100år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Mi

Der er ikke mere energi i det vælling du køber, så i princippet skulle det ikke gøre nogen forskel at give det. Vi begyndte med vælling ved 5 måneders alderen, men jeg lavede det selv, og så er det jo egentlig bare en meget tynd grød. Det er bare godt og mætter mere end mælk.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

1. marts 2011

Koen.

her fi hun vælling mellem 5 og 6 måneder, men det havde og har ingen effekt på lærke

Anmeld

1. marts 2011

JulieE

Begge mine har fået vælling fra 4 mdr. det har været den hjemmelavde med ris eller majs mel ig mme og har haft en rigtig god effekt på dem.

De har begge været små børn fra fødsslen og da jeg ikke har været det store Nora malkeko, har de haft brug for et tilskud. Begge gange har jeg efter aftale emd sunhedplejerken givet dem en flaske vælling  formiddag og aften.

Anmeld

1. marts 2011

Ni-ko-li-ne

jeg har/havde det sådan, at man lige så godt kan begynde på grød som at give vælling... i mine øjne er det det samme for fordøjelsen...

og jeg ville absolut ikke give vælling eller grød før tidligst 4 mdr´s alderen....

Anmeld

1. marts 2011

Brams

Vi har aldrig brugt vælling  Herhjemme var det amning og siden fastere føde.

Anmeld

1. marts 2011

Vial

Det er helt FORBUDT at give andet end mme og modermælk før de er 4 måneder. Før det er deres organer slet ikke klar til at optage andet.

Anbefalingerne er dog 6 mdr, da barnet inden da "burde" kunne nøjes med mme og/eller modermælk. Dvs. rent næringsmæssigt. Nogle børn er SÅ klar inden 6 mdr til noget, der er tungere end mælk.

Det er en lang snak omkring vælling. Det sjoveste er, når folk der aldrig har prøvet det mener, at det ikke er til nogen nytte.

Man skal prøve det før, man kan se, om det har en god effekt på ens barn.

Mine børn sov igennem fra første gang de fik vælling. Der var de 4 mdr (minus en uge..fy skamme).

I dag kan de sagens vågne om natten, men de får aldrig mad. Siden jeg gav dem vælling kl. 19 har de først været sultne igen ved 8 tiden om morgenen. SÅ fantastisk dejligt.

Så prøv det. Måske virker det, måske ikke.. men vent til hun er 4 mdr.

Nogle mener, at det er svært at vænne børnene af med vælling igen. Da jeg lige har introduceret kød for dem har de ikke kunne drikke en hel flaske vælling. Jeg valgte derfor at skifte ud med almindelig mme, så de fik den mængde næring de skal have. Det var der ingen problemer med.

Nu har jeg dog taget kødet væk igen. Da jeg ikke tror, at de er helt klar til det. Så nu er mme ikke nok længere. Vælling får de igen indtil kød kommer på bordet igen.

Knus

PS: Jeg laver selv vællingen, så de får den rette mængde næring fra mme'en. Dvs. jeg jævner bare aftenflasken med majs eller rismel. Det giver lidt flere kalorier, men til gengæld spiser de jo ikke om natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.