Det er helt FORBUDT at give andet end mme og modermælk før de er 4 måneder. Før det er deres organer slet ikke klar til at optage andet.
Anbefalingerne er dog 6 mdr, da barnet inden da "burde" kunne nøjes med mme og/eller modermælk. Dvs. rent næringsmæssigt. Nogle børn er SÅ klar inden 6 mdr til noget, der er tungere end mælk.
Det er en lang snak omkring vælling. Det sjoveste er, når folk der aldrig har prøvet det mener, at det ikke er til nogen nytte.
Man skal prøve det før, man kan se, om det har en god effekt på ens barn.
Mine børn sov igennem fra første gang de fik vælling. Der var de 4 mdr (minus en uge..fy skamme).
I dag kan de sagens vågne om natten, men de får aldrig mad. Siden jeg gav dem vælling kl. 19 har de først været sultne igen ved 8 tiden om morgenen. SÅ fantastisk dejligt.
Så prøv det. Måske virker det, måske ikke.. men vent til hun er 4 mdr.
Nogle mener, at det er svært at vænne børnene af med vælling igen. Da jeg lige har introduceret kød for dem har de ikke kunne drikke en hel flaske vælling. Jeg valgte derfor at skifte ud med almindelig mme, så de fik den mængde næring de skal have. Det var der ingen problemer med.
Nu har jeg dog taget kødet væk igen. Da jeg ikke tror, at de er helt klar til det. Så nu er mme ikke nok længere. Vælling får de igen indtil kød kommer på bordet igen.
Knus
PS: Jeg laver selv vællingen, så de får den rette mængde næring fra mme'en. Dvs. jeg jævner bare aftenflasken med majs eller rismel. Det giver lidt flere kalorier, men til gengæld spiser de jo ikke om natten.
Anmeld