Kan godt forstå, at bølgerne kan gå højt, når der er følelser involveret, MEN
helt ærligt, så synes jeg ikke, det hele lyder så slemt. Jeg tænker derimod, at du og din mand måske bare burde nyde, at I selv har det så godt sammen, og så lade barnets mor få de ferieuger, hun gerne vil. - I har jo alligevel ikke selv lagt planer for netop de uger endnu. Så hvorfor ikke føje hende, hvis det kan hjælpe på stemningen?
Tænk altid på barnet. Og eftersom I er glade i jeres forhold er det nu, I kan vise det vigtige overskud, som ethvert barn bør opleve.
Så ras endelig ud - fx her på baby.dk - men vend den anden kind til irl. - Det er mit råd.

Er i det store hele enig med dig. Så dette er ikke en argumentation, også bare et hjertesuk.
Der er bare noget umanerlig provokerende i, at mandens eks-kæreste både kan og vil bestemme hvornår man skal på ferie. Det er voldsomt provokerende, at mandens eks. har en så stor del i ens hverdag, at det på sin vis er hende der styrer den. Som papmor skal man bare æde så mange kameler, mens man smiler sødt, tager tævene og bare vender den anden kind til.
I mit stille sind er jeg så også ret overbevist om, at enkelte eks-hekse NYDER den magt
Min eks-heks nægtede altid at hjælpe da ungerne boede hos hende. Hvilket også vil sige, at hun krævede at min mand kørte hen og hentede sine børn til samvær hos hende, i et vejr hvor al udkørsel var frarådet. Resultat? Bil endte i autoværnet på motorvejen, det kunne have gået grusomt galt!!
Og ja, vi har selv valgt det, og ja det er det bedste for børnene.... MEN! ARRRGHHHHH!