Dk_lady skriver:
Hej folkens.. 
Jeg er nået dertil hvor jeg skal overveje om jeg vil have min datter i vuggestue eller dagpleje.
Vi har en vuggestue for enden af vores vej hvilket er et stort plus, men jeg vil gerne høre jer herinde hvad folk anbefaler og om der evt. nogle fordele og ulemper ved nogle af dem?
Og et sidste spørgsmål; Hvor gammel skal barnet være (ca) når det starter ? Er førstegangsgravid, så ved ikke så meget til dette..
Pfh. tak 
Min ældste datter har både gået i dagpleje og i vuggestue.
Jeg er KLART tilhænger af vuggestue nu. Det var jeg ikke, da vi startede ud, der troede jeg, at dagpleje ville fungere bedst og være mest passende for hende. Men jeg tog fejl! Hun bliver LANGT MERE udfordret i vuggestue (nu går hun i børnehave), og det var slet ikke svært for mig, da jeg skulle vælge til vores adet barn.
Begge mine piger har bare trivedes så godt i vuggestue. Og personalet er fantastiske. De er langt mere kompetente og tryghedsskabende og udfordrende, end jeg havde tænkt og troet, før jeg valgte at skifte.
Så for OS har det helt klart været den aller-bedste beslutning, at få vores børn i vuggestue, fremfor dagpleje ....stik mod mine forventninger. Jeg VAR mest tryg ved ideen om en lille gruppe og en enkelt voksen til de få faste børn. Men jeg har ændret syn, og er nu klart tilhænger af vuggestue, hvor der er uddannet personale som har en plan og en masse kompetencer, og hvor børnene bliver inddraget (og udviklet) i langt større grad ....efter min mening/erfaring.
Anmeld