Vuggestue/Dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.092 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

Laura.

Hej folkens..

Jeg er nået dertil hvor jeg skal overveje om jeg vil have min datter i vuggestue eller dagpleje.

Vi har en vuggestue for enden af vores vej hvilket er et stort plus, men jeg vil gerne høre jer herinde hvad folk anbefaler og om der evt. nogle fordele og ulemper ved nogle af dem?

Og et sidste spørgsmål; Hvor gammel skal barnet være (ca) når det starter ? Er førstegangsgravid, så ved ikke så meget til dette..

Pfh. tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Pige2009

Dk_lady skriver:

Hej folkens..

Jeg er nået dertil hvor jeg skal overveje om jeg vil have min datter i vuggestue eller dagpleje.

Vi har en vuggestue for enden af vores vej hvilket er et stort plus, men jeg vil gerne høre jer herinde hvad folk anbefaler og om der evt. nogle fordele og ulemper ved nogle af dem?

Og et sidste spørgsmål; Hvor gammel skal barnet være (ca) når det starter ? Er førstegangsgravid, så ved ikke så meget til dette..

Pfh. tak

Jeg tror ikke, de tager børn ind under 4 mdr

Anmeld

28. februar 2011

Laura.

Baagøe skriver:

Jeg tror ikke, de tager børn ind under 4 mdr

Det var også det jeg selv tænkte.. altså at de nok skulle være 6 mdr. før de startede... men ved det ikke...

Anmeld

28. februar 2011

Bryndis

Efter min personlige mening så foretrækker jeg helt bestemt dagpleje. Der føler jeg at den voksne har et større overblik over børnene og deres behov da de kun er maks 5 børn. Og børnene skal kun knytte sig til den enkelte voksen istedet for mange forskellige som i vuggestue.
Jeg er ihvert fald mest tryg ved at sende min dreng i dagpleje. Tror ikke jeg ville være rolig hvis jeg sendte ham i vuggestue da de ikke kan have overblik over alle børnene på én gang.
Og jeg tror de tager dem ind efter 6 måneder.

Og så er dagpleje billigst. Hvilket er en fordel hos os

Anmeld

28. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Mind dreng startede da han var 11 1/2 mdr. og min pige da hun var 10 1/2 mdr. - begge i vs. Jeg har nydt, at gå hjemme med dem begge så langt tid og kunne personlig ikke aflevere mine børn i vs når de kun var 6 mdr.

Jeg har kun positivt, at sige om vs. Det er en intregeret institution og da min dreng skulle starte i bh var der ingen problemer. Der er altid en voksen de kender, hvis der er sygt personale. I vores institution der er tilknyttet to busser og de kommer på tur 1 - 2 gange om ugen - både i vs og i bh.

Anmeld

28. februar 2011

Sara.

Sådan her ser jeg på det:

Vuggestue:

+der er uddannet personale

+der vil være stor chance for at være andre børn på dit barns alder

+institutionen/legepladsen er indrettet TIL børnene

- der kan være meget larm

- forskelligt med normeringer (antal voksne til børn)

- kan virke meget stort for barnet

Dagpleje

+ barnet skal ikke forholde sig til mange voksne og børn

+ mindre sygedage til barnet da de er færre børn der smitter hinanden

+hjemlig atmosfære

- ikke nødvendigvis uddannet personale

-huset skal både fungere som hjem og dagpleje

-hvis dagpleje moderen er syg skal barnet et andet sted hen og passes

Jeg har mine børn i en integreret institution.... Og ville ikke bryde mig om at sende dem til gæstedagpleje når "min" dagpleje ikke kan ha dem. Så kan jeg også godt li at der er uddannet personale!!

Tror du når du får dit barn skal kigge på det og finde ud af hvad der er bedst for ham / hende. og hvad I FØLER ER BEDST.

Det er så vidt forskelligt fra familie til familie og hvilke personlige erfaringer man har med henholdsvis vuggestue og dagpleje.

Mht. start TROR jeg de kan starte fra 6 mdr. med mindre der er nogle grunde til at starte før

Anmeld

28. februar 2011

Kongmulle

Dk_lady skriver:

Hej folkens..

Pfh. tak

Jeg har altid bedst kunne lide dagpleje

jeg syntes det er mere personligt, hyggeligt og "hjemme-agtigt".  Og de har tit mindre antal sygedage,fordi der er mindre antal børn.

Jeg har intet imod vuggestuer, jeg kan bare 100% bedre lide dagpleje

Vores har startet når de var ca 10 måneder Og vores mindste går også i dagpleje nu.

Held og lykke med det hele

Anmeld

28. februar 2011

Pige2009

Dk_lady skriver:

Det var også det jeg selv tænkte.. altså at de nok skulle være 6 mdr. før de startede... men ved det ikke...

Det er nok forskelligt, men jeg har ikke hørt om nogen der er startet inden de er 4 mdr.

Anmeld

28. februar 2011

Mi

I forhold til fordele/ulemper ved de forskellige pasningsforme, så har der været flere gode lange debatter om det. Prøv at søge oppe i højre hjørne, så kommer de sikkert frem.

Anmeld

1. marts 2011

Laura.

Mange tak for jeres svar. Jeg vil prøve at undersøge hvad der ligger af dagplejer i nærheden af min bopæl og snakke med dem og vuggestuen.. Så finder jeg nok ud af om det skal være det ene eller det andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.