Så var det i torsdags at Idun havde en legedate med Pigen. Da jeg var ovre og handle, ringede hendes stedmor, så til mig, for at spørge om jeg havde mulighed for at køre hende hjem, fordi hendes far åbenbart er et eller andet billard hajs, som skulle spise DM et eller andet.
Så fik vi os en god snak - selvfølgelig er det altid FRYGTELIGT at høre den ene halvdel af en skilsmisse historie, men i forhold til, hvad mit indtryk af moren er, så tror jeg desværre at den holder meget godt stik.
Desværre er det ikke deres skilsmisse, som har gjort at pigen er som hun er, og stedmoren, sagde også at hende og faren havde besluttet at NU skulle de banke i bordet og have noget støtte på hende, skolepsykolog mv, for det gik bare ikke... Og i den forstand, burde det jo ligge lige til højrebenet, fordi hele arsenalet står klar på kommunen, men at der ikke er så mange der gør brug af det her i kommunen... mmm.. - Desværre, hvis der er børn der har brug for det. Men der er jo kun 1-2 børn i hver klasse på Iduns skole, der har problemer - og heldigvis da for det... mmm...
MEN MEN - hun sagde også at de havde snakket meget med pigen (både faren og stedmoren) om at få det til at blive en god oplevelse og det var hun meget opsat på.
Jeg henter dem oppe i SFOen og de får leget hele eftermiddagen. Pigen bliver og spiser til middag og siger at hun gerne vil hjem efter aftensmad. (tilsyneladende er hun også A menneske, så hun var mega træt - også fordi det var hendes første legedate)...
Så det var en rigtig stor succes og pigen var rigtig glad og det var Idun også.
Men stadig har jeg bare den i baghovedet at det virker som om at Iduns bedste veninde har trukket sig væk fra hende...
Det er mega træls. Det kan sagtens være at det er en tilfældighed - men der har nærmest aldrig været en uge, hvor de ikke har leget en eller 2 gange... mindst... Men siden vinterferien (hvor vi jo var i Iduns værelses byggecamp) og ugen efter og i næste uge, har de ikke leget sammen og hendes veninde kan ikke lege i næste uge...
Jeg har det sådan, at naturligvis skal Idun lege med alle mulige - også hende som hendes bedste veninde bare HADER. Men jeg har bare ikke lyst til at det skal gøre skår i deres forhold
Jeg tror jeg giver den en uge eller noget endnu også kan det være jeg lige tager en snak med venindes mor... Hvis det ikke ændrer sig til normalen igen... Suk.
Men det gør bare ondt i hjertet... - og igen - det kan sagtens være jeg 'bare' ser spøgelser...
Men i forhold til Pigen, kunne jeg bare se rigtig meget glæde - også fra hendes far. Han var SÅ glad, næste morgen, da jeg mødte dem i skolen. Så det er jo i hvertfald godt 
Så jeg håber at pigens udviklign i hvertfald er kommet igang
Og Idun og hende vil i hvertfald rigtig gerne lege igen