p-pille allergi efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.818 visninger
17 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde der har oplevet at være startet på p-piller igen efter fødslen og så pludselig ikke kunne tåle dem? Altså samme mærke p-piller som man har kunnet tåle (i mit tilfælde i 9 år) men som kroppen pludselig ikke kan tåle efter en graviditet? Eller har I hørt om nogen der har oplevet det?

kh ano

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Anonym trådstarter

slet ingen der har hørt om det? jeg ved ikke om jeg er allergisk men det virker bare lidt som om jeg ikke kan tåle dem nu.. hvordan finder man ud af det?

Anmeld

27. februar 2011

oerbaek

det har jeg prøvet.... Efter  mine 2 første graviditeter (nåede ikke på p piller i mellem graviditeterne ) kunne jeg ikke tåle p pillerne, jeg fik migræne af dem og det var samme mærke som jeg havde brugt inden jeg blev gravid.

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

oerbaek skriver:

det har jeg prøvet.... Efter  mine 2 første graviditeter (nåede ikke på p piller i mellem graviditeterne ) kunne jeg ikke tåle p pillerne, jeg fik migræne af dem og det var samme mærke som jeg havde brugt inden jeg blev gravid.

gik lægen bare ud fra at det var allergi overfor dem eller fik du taget en prøve eller et eller andet? jeg ved slet ikke hvordan det fungerer jeg har det bare super skidt og hvad gjorde du så? kunne du godt tåle andre p-piller?

Anmeld

27. februar 2011

celkt

oerbaek skriver:

jeg har oplevet nøjagtigt det samme...

har kunnet tåle p-produkter før mine børn, men efterfølgende er det blevet værre og værre, og nu får jeg også migræne, hvis jeg bare overvejer at bruge nogle af dem....

Anmeld

27. februar 2011

oerbaek

Anonym skriver:

gik lægen bare ud fra at det var allergi overfor dem eller fik du taget en prøve eller et eller andet? jeg ved slet ikke hvordan det fungerer jeg har det bare super skidt og hvad gjorde du så? kunne du godt tåle andre p-piller?

jeg gik til lægen og forklarede at det var efter jeg var startet poå pillerne igen at jeg gik med mega hovedpine/migræne hver dag... og ja så gik vi begge ud fra at det var dem jeg ikke kunne tåle. men han sagde desværre til mig hvis jeg først reagerede på en slags så ville jeg reagere på dem alle sammen, så jeg valgte at stoppe på pillerne og migrænen forsvandt mere eller mindre, go så fik jeg spiral i stedet

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

celkt skriver:

jeg har oplevet nøjagtigt det samme...

har kunnet tåle p-produkter før mine børn, men efterfølgende er det blevet værre og værre, og nu får jeg også migræne, hvis jeg bare overvejer at bruge nogle af dem....

har du så spiral eller hvordan? (du behøver ikke svare hvis du ikke har lyst)

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

oerbaek skriver:

jeg gik til lægen og forklarede at det var efter jeg var startet poå pillerne igen at jeg gik med mega hovedpine/migræne hver dag... og ja så gik vi begge ud fra at det var dem jeg ikke kunne tåle. men han sagde desværre til mig hvis jeg først reagerede på en slags så ville jeg reagere på dem alle sammen, så jeg valgte at stoppe på pillerne og migrænen forsvandt mere eller mindre, go så fik jeg spiral i stedet

puha jeg ved bare ikke om jeg tør få spiral! har hørt så mange grimme historier jeg har ikke migræne men kaster op om natten (jeg tager dem om aftenen)... og så kan man jo sige det er ligemeget at tage dem for så dækker de jo alligevel ikke

Anmeld

27. februar 2011

celkt

det er helt i orden...

jeg skal have sat en spiral op om nogle uger, har jo en lille en på 2 mnd nu...

og jeg bryder mig heller ikke spor om det, for jeg har oplevet en rædselshistorie på egen krop med den første spiral jeg prøvede, men hvad skal man gøre, når man ikke kan tåle alt det normale, og kondomer er altså for ufedt i længden....

Anmeld

27. februar 2011

oerbaek

Anonym skriver:

puha jeg ved bare ikke om jeg tør få spiral! har hørt så mange grimme historier jeg har ikke migræne men kaster op om natten (jeg tager dem om aftenen)... og så kan man jo sige det er ligemeget at tage dem for så dækker de jo alligevel ikke

Jeg syntes helt klart du skal tage dig en snak med din læge der kan vejlede dig lidt, jeg kan jo kun skrive ud fra min egen erfaring, og jeg syns det var super nemt at få spiralen i stedet for pillerne... men det er jo et valg man tager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.