Det er bare så træls (brug for luft)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.681 visninger
20 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

Ryberg

Lasse har været snottet i flere uger og hostet i flere uger.. vi har været til adskillige lægebesøg, og det er bare alm. forkølelse som han skal igennem... og har i forbindelse med det fået Bricanyl i flydende væske han får morgen+aften.. (flasken er snart tom, så længe har det stået på)

Okey... så starter han i dagpleje, og det går også fint......

Så starter jeg i min praktik i mandags..... torsdag aften går det så galt... han skriger.. skriger... SKRIGER.. falder om af udmattelse.. skriger igen... falder om af udmattelse.. sådan gik hele natten.. ingen feber.. jeg afventer.. fik ham så til at sove lidt til sidst..

Om morgenen starter det igen.. han skriger og skriger.. jeg tager min FØRSTE fraværsdag fra praktikken i min første uge jeg er der.. det er bare fedt... sikke et indtryk man giver

jeg får så en akut tid ved egen læge og det viser sig, at Lasse har mellemørebetændelse samt væske i ørerne.... pga. han har været syg så længe... hvor er det bare øv! vi får udskrevet penicilin og får at vide vi kan give ham panodil junior...

Han har så fået penicilin herover weekenden, men her idag, har han STADIG feber (omkring 38,5) og er stadig pyller og ked af det... selvfølgelig fået det bedre end i fredags...... dog er hans hoste blevet forværret!

Nu står jeg så og har det her problem.. min nr.2 uge i praktikken starter i morgen... og jeg bliver jo nødt til at holde Lasse hjemme, fordi han har feber og jeg selvfølgelig ikke har lyst til at sende ham afsted når han har det sådan!! og manden rejser til Tyskland med arbejdet i nat og resten af ugen..

så jeg synes virkelig bare at det hele er noget MØG!!!

Men synes nu jeg gør klogest i at holde Lasse hjemme imorgen, da han samtidig skal i en ny gæste dagpleje han aldrig har set før....

Synes virkelig det er noget møg... MØG! Elsker fraværsdage i starten af ens praktik... og vi snakker altså 4.semesters socialrådgiver praktik på en kommune.... jeg må have max 11 fraværsdage.... + at jeg har en aftale med dem at de uger min mand er uderejsende skal jeg have fri mandag-torsdag kl.3 for ellers kan jeg ikke nå at hente Lasse i dagpleje og det tæller jo også som fravær..

kan slet, slet ikke se mig ud af det lige nu

Lasse søde skat.. bliv nu rask

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

charlottekri

ja, det er da noget skidt...

har du ikke nogen du kan trække på som evt. kan passe ham i morgen og så krydse fingre for at han når at blive frisk til på tirsdag?? altså hvis han er nogenlunde ved frisk mod, og ikke er direkte dvask, så kan jeg ikke se problemet i at der er en anden der passer ham mens du er i praktik.

msåke vil han endda synes at det er sjovt at blive passet af en anden

Anmeld

27. februar 2011

Ryberg

charlottekri skriver:

ja, det er da noget skidt...

har du ikke nogen du kan trække på som evt. kan passe ham i morgen og så krydse fingre for at han når at blive frisk til på tirsdag?? altså hvis han er nogenlunde ved frisk mod, og ikke er direkte dvask, så kan jeg ikke se problemet i at der er en anden der passer ham mens du er i praktik.

msåke vil han endda synes at det er sjovt at blive passet af en anden

Jeg har ikke nogen jeg kan trække på.... mistede kontakten med min mor i december, min moster starter selv på skole imorgen, og de bor allesammen over 1 time væk... min mormor har KOL og dårligt hjerte og bor også 1 time væk, så hun kan ikke bare lige komme..

Michaels mor har brækket skulderen for noget tid siden, og må stadig ikke bære Lasses vægt.... og de bor også 1 time væk .. jamen alt familie bor væk fra os.. og så har jeg en veninde der er på barsel, men hun har jo nok i hendes egen dreng..

jeg ville ØNSKE jeg havde nogen for har absolut ikke noget imod at nogen ville se efter ham... (dog skal det være nogen der kender Lasse)

Anmeld

27. februar 2011

charlottekri

ja, så kan jeg godt se at det er svært

men hvis han ikke har feber i morgen tidlig, så synes jeg at du skal sende ham afsted selvom det er en gæste dp, for det er jo også sundt for de små pus at komme ud og lære nogle andre mennesker at kende, og så må du jo sige til hende hvordan situationen har været i weekenden, og at hun må ringe, hvis der skulle være noget... det ville jeg have gjort

Anmeld

27. februar 2011

Ryberg

charlottekri skriver:

ja, så kan jeg godt se at det er svært

men hvis han ikke har feber i morgen tidlig, så synes jeg at du skal sende ham afsted selvom det er en gæste dp, for det er jo også sundt for de små pus at komme ud og lære nogle andre mennesker at kende, og så må du jo sige til hende hvordan situationen har været i weekenden, og at hun må ringe, hvis der skulle være noget... det ville jeg have gjort

af erfaring de sidste par dage er der ikke feber om morgenen.. den kommer ved 10-11 tiden, der starter pylleriet og hvor han får det rigtig skidt..

min praktikplads ligger 1 time væk.. så det er også bare røv langt at køre hvis jeg alligevel skal retur...

har det så skidt med at sende ham afsted... og har det skidt ved at blive hjemme.. åhh....

Anmeld

27. februar 2011

Mamalou

Hejsa!

Jeg kan godt følge dig i, at det er en træls situation at stå i.

Jeg tænker at du må forklare din praktikvejleder hvilken situation du står i og blive hjemme hos bette mand. Det lyder til at være den bedste løsning for Lasse og dig. Du vil ikke kunne være på 100% hvis du sender Lasse afsted - en løsning du ikke vil være helt tryg ved.  

Det er aldrig rart at starte ud på den måde, da man altid gerne vil give et godt indtryk, men heldigvis har du tre/fire måneder tilbage til at vise dem dine kvalifikationer som kommende socialrådgiver. 

>:<

Anmeld

27. februar 2011

charlottekri

jamen du skulle jo hjem på et tidspunkt alligevel

og går den så går den...

men sig når du møder på arbejde at det kan være at du bliver ringet hjem, så de er forberedt på det og så tag det som det kommer... andet er der ikke at gøre

knus charlotte

Anmeld

27. februar 2011

Mussen2

Åh hvor jeg føler med dig. Det værst er bare når manhverken slår til derhjemme eller på job.

Blot en lile bemærkning. Vores datter har haft lignende tur med bricanyl og langvarig hoste, hun fik inhalator og jeg fik besked om at hun ikke måtte få feber over flere dage, da det kan være tegn på at det har sat sig til lungebetændelse. Så jeg synes du skal ringe og snakke med lægen. Hos vores datter hjalp inhalatoren og hun har faktisk ikke haft noget siden  7-9-13, bank under bordet, spyt over højre skulder.....

Anmeld

27. februar 2011

K&S

KittyGirl skriver:

Jeg har ikke nogen jeg kan trække på.... mistede kontakten med min mor i december, min moster starter selv på skole imorgen, og de bor allesammen over 1 time væk... min mormor har KOL og dårligt hjerte og bor også 1 time væk, så hun kan ikke bare lige komme..

Michaels mor har brækket skulderen for noget tid siden, og må stadig ikke bære Lasses vægt.... og de bor også 1 time væk .. jamen alt familie bor væk fra os.. og så har jeg en veninde der er på barsel, men hun har jo nok i hendes egen dreng..

jeg ville ØNSKE jeg havde nogen for har absolut ikke noget imod at nogen ville se efter ham... (dog skal det være nogen der kender Lasse)

Øv øv, hvor er det bare en træls situation at stå i

Jeg tænkte - har du spurgt din veninde? For ja, hun har jo sin egen dreng, men måske hun alligevel ville have lyst til at hjælpe  

Rigtig god bedring med Lasse og  for at han snart er helt frisk igen...!

Anmeld

27. februar 2011

Ryberg

Mussen2 skriver:

Åh hvor jeg føler med dig. Det værst er bare når manhverken slår til derhjemme eller på job.

Blot en lile bemærkning. Vores datter har haft lignende tur med bricanyl og langvarig hoste, hun fik inhalator og jeg fik besked om at hun ikke måtte få feber over flere dage, da det kan være tegn på at det har sat sig til lungebetændelse. Så jeg synes du skal ringe og snakke med lægen. Hos vores datter hjalp inhalatoren og hun har faktisk ikke haft noget siden  7-9-13, bank under bordet, spyt over højre skulder.....

Jeg har nemlig tænkt mig at få fat i lægen imorgen... er nemlig også bange mht. lungebetændelse.. men tænker, at den må penicilinen vel egentlig også tage ?!

og tak for det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.