Hvornår ku jeres børn finde ud af at drikke af kop??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2011

misslea

Tjuhl skriver:

vi har givet Sol lidt grød og vand i kop i en uges tid nu og det kører bare  hun kan godt drikke af koppen, men gør det på den der besværlige måde, men at drikke "nedad", altså trykke koppen nedad med hovedet

hmm... altså Wilma åbner munden, men der sker ikke rigtig andet! Når jeg så begynder at hælde koppen lidt på skrå, så der kan løbe lidt vand ned i munden på hende, løber det bare direkte ud... hmm!!  Der ryger absolut intet indenbords...! Nogle gange kan hun lave en lille smule bevægelse med tungen, men det er helt bestemt ikke noget, der rykker... heheh!

Til gengæld havde hun styr på det der ske-teknik med det samme, og hun lapper en stor portion grød eller mos i sig på ingen tid! Så jeg regner da med, at mit lille vidunder også lærer det her på et tidspunk...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

misslea

linselouise skriver:

vi begyndte med kop da lauritz begyndte at få fast føde, dvs da han var 4 mdr. Der gik nok en måneds tid før han gad og kunne finde ud af det.

Bare bliv ved med at prøve hver dag ved måltiderne, til sidst vænner hun sig til det.

Idag drikker Lauritz fint af kop uden hjælp fra mor og far.

Du kan evt også prøve at give hende en tudekop til starten, men det kan også gå hen og blive en glidebane hvis hun pludselig kun gider den og ikke alm. kop.

Okay super...! Det er meget rart at vide, at det ikke nødvendigvis er alle, der fanger med det samme! Og en måneds træning er da også ret godt gået synes jeg!!

Anmeld

27. februar 2011

misslea

nettemor skriver:

Vores dreng lærte det hurtigt. 2-3 uger. men han har heller aldrig fået flaske. ved ik om det har noget at sige. men som der er en der skriver så er det meget forskelligt hvornår de lærer hvad. det skal nok komme.

Faktisk da Wilma lige var poppet ud, fik hun min råmælk, som jeg havde pumpet ud (jeg pumpede ud på hospitalet for at stimulere mælkeproduktionen, da vi lå på patienthotellet efter fødslen) i et lille snapseglas, og det fungerede rigtig godt. hun lappede det i sig! Så egentlig burde hun jo godt kunne.

Men tror måske, at problemet er, at hun slet ikke er interesseret i vandet, når hun er så mæt efter grød og mos.... hun gider nemlig knapt nok at blive ammet!

Giver det mon det samme at tilbyde hende vand inden måltidet? eller skal det være efter?

For så kunne det jo være, at hun var lidt mere interesseret i koppen...!

Anmeld

27. februar 2011

Anne85

Prøv med et lille engangs snapseglas indtil hun har lært hvad det handler om. Den er perfekt størrelse til hendes lille mund og kan mases lidt sammen. Sårn har vi gjort ved begge børn og de har kunne drikke fint af kop fra de var omkring 5 mdr

Anmeld

27. februar 2011

misslea

Anne85 skriver:

Prøv med et lille engangs snapseglas indtil hun har lært hvad det handler om. Den er perfekt størrelse til hendes lille mund og kan mases lidt sammen. Sårn har vi gjort ved begge børn og de har kunne drikke fint af kop fra de var omkring 5 mdr

1000 tak for tippet!!!

Jeg sad faktisk netop og tænkte på, at Wilma jo faktisk fik min råmælk af et engangs snapseglas, da hun var 1-2 dage gammel.... og det gik jo fint... så måske jeg lige skulle forsøge mig med det...!! heheh

Anmeld

27. februar 2011

Nettemor

misslea skriver:

Faktisk da Wilma lige var poppet ud, fik hun min råmælk, som jeg havde pumpet ud (jeg pumpede ud på hospitalet for at stimulere mælkeproduktionen, da vi lå på patienthotellet efter fødslen) i et lille snapseglas, og det fungerede rigtig godt. hun lappede det i sig! Så egentlig burde hun jo godt kunne.

Men tror måske, at problemet er, at hun slet ikke er interesseret i vandet, når hun er så mæt efter grød og mos.... hun gider nemlig knapt nok at blive ammet!

Giver det mon det samme at tilbyde hende vand inden måltidet? eller skal det være efter?

For så kunne det jo være, at hun var lidt mere interesseret i koppen...!

ja altså jeg ga det både før under og efter måltidet. præcis som jeg selv ville ha gjort det.. altså jeg drikker jo heller ikke kun bagefter.. prøv det da. der sker jo ikke noget ved at hun får det før og under også. hvis hun ikke vil ha det så tager hun jo ik noget af det..

Anmeld

27. februar 2011

misslea

nettemor skriver:

ja altså jeg ga det både før under og efter måltidet. præcis som jeg selv ville ha gjort det.. altså jeg drikker jo heller ikke kun bagefter.. prøv det da. der sker jo ikke noget ved at hun får det før og under også. hvis hun ikke vil ha det så tager hun jo ik noget af det..

jep - det må jeg da forsøge så

Anmeld

27. februar 2011

tinasmor

Jeg tror hun var omkring 9 måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.