Hvornår ku jeres børn finde ud af at drikke af kop??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.680 visninger
17 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

misslea

God aften de damer....

Ja - nu er Wilma jo 4½ måned, og spiser både grød og mos med velbehag... nu er vidst et rigtig lille madøre!!!

Nårh men... men min SP sagde, at jeg også gerne måtte begynde at give hende vand af kop ved måltiderne, så det har jeg jo selvfølgelig forsøgt!

MEEEEEN... det syns den lille dame altså ikke er toppen af poppen! Hun kan vidst ikke rigtig finde ud af, hvad hun skal stille op med den underlige tingest, som jeg sætter op på hendes læber!! .

Når hun har spist grød/mos gider hun faktisk ikke engang at drikke vand af en flaske, som hun ellers gerne har villet før, så jeg blir jo faktisk nødt til at amme hende lidt efter hendes måltid!

Det gør mig heller ikke noget... men nu er jeg bare nysgerrig efter at vide, hvornår jeres små guldklumper kunne finde ud af den der drikke teknik???

Det gik nemlig super nemt med at starte på skemad - den fangede hun lynhurtigt, meeeen det er ikke helt det samme med den der drikke-teknik! heheh

Kom glad med jeres erfaringer....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

LR85

vores dreng var meget lang tid om a drikke a kop, tror vi øvede ved hvert måltid, men han trak vejret, pustede og alt muligt i koppen.

SP sagde vi bare skulle tage det med ro og tilbyde ham væske fortsat.

Han lærte det (begyndte a forstå det) ved 10 måneders alderen. han er 1 år nu og drikker fint, så tag du det bare med ro, nogen er hurtige til a smile, andre kravle, drikke, osv. Det skal nok komme når barnet er klar

Anmeld

27. februar 2011

L.J.L

misslea skriver:

God aften de damer....

Ja - nu er Wilma jo 4½ måned, og spiser både grød og mos med velbehag... nu er vidst et rigtig lille madøre!!!

Nårh men... men min SP sagde, at jeg også gerne måtte begynde at give hende vand af kop ved måltiderne, så det har jeg jo selvfølgelig forsøgt!

MEEEEEN... det syns den lille dame altså ikke er toppen af poppen! Hun kan vidst ikke rigtig finde ud af, hvad hun skal stille op med den underlige tingest, som jeg sætter op på hendes læber!! .

Når hun har spist grød/mos gider hun faktisk ikke engang at drikke vand af en flaske, som hun ellers gerne har villet før, så jeg blir jo faktisk nødt til at amme hende lidt efter hendes måltid!

Det gør mig heller ikke noget... men nu er jeg bare nysgerrig efter at vide, hvornår jeres små guldklumper kunne finde ud af den der drikke teknik???

Det gik nemlig super nemt med at starte på skemad - den fangede hun lynhurtigt, meeeen det er ikke helt det samme med den der drikke-teknik! heheh

vi begyndte med kop da lauritz begyndte at få fast føde, dvs da han var 4 mdr. Der gik nok en måneds tid før han gad og kunne finde ud af det.

Bare bliv ved med at prøve hver dag ved måltiderne, til sidst vænner hun sig til det.

Idag drikker Lauritz fint af kop uden hjælp fra mor og far.

Du kan evt også prøve at give hende en tudekop til starten, men det kan også gå hen og blive en glidebane hvis hun pludselig kun gider den og ikke alm. kop.

Anmeld

27. februar 2011

Nettemor

Vores dreng lærte det hurtigt. 2-3 uger. men han har heller aldrig fået flaske. ved ik om det har noget at sige. men som der er en der skriver så er det meget forskelligt hvornår de lærer hvad. det skal nok komme.

Anmeld

27. februar 2011

misslea

louiseandersen85 skriver:

vores dreng var meget lang tid om a drikke a kop, tror vi øvede ved hvert måltid, men han trak vejret, pustede og alt muligt i koppen.

SP sagde vi bare skulle tage det med ro og tilbyde ham væske fortsat.

Han lærte det (begyndte a forstå det) ved 10 måneders alderen. han er 1 år nu og drikker fint, så tag du det bare med ro, nogen er hurtige til a smile, andre kravle, drikke, osv. Det skal nok komme når barnet er klar

Okay tusind tak for dit svar....! Jeg fik lige pludselig indtrykket af, at det skulle de små gerne kunne snart... heheh!

Og når nu Wilma bare ikke gider, så vil jeg jo helst ikke stresse over det!

Hun har været SUPER hurtig til ALT, så jeg forventer nok lidt meget af hende allerede.... men jeg tager det helt stille og roligt med det der kop-halløj så, og fortsætter med at tilbude hende lidt vand af kop, og så finder hun nok ud af det før eller siden.. hehe

Anmeld

27. februar 2011

LR85

misslea skriver:

Okay tusind tak for dit svar....! Jeg fik lige pludselig indtrykket af, at det skulle de små gerne kunne snart... heheh!

Og når nu Wilma bare ikke gider, så vil jeg jo helst ikke stresse over det!

Hun har været SUPER hurtig til ALT, så jeg forventer nok lidt meget af hende allerede.... men jeg tager det helt stille og roligt med det der kop-halløj så, og fortsætter med at tilbude hende lidt vand af kop, og så finder hun nok ud af det før eller siden.. hehe

kan godt forstå dig, da min søn var 6-7 måneder og stadig ikke havde en eneste ide om hva han skulle bruge koppen til, sys jeg også det var lidt svært... men ja, valgte også Ikke a stresse over det og bare fortsatte med a tilbyde, og så kom det en dag

Held og lykke og nyd alle de ting hun gør godt

Anmeld

27. februar 2011

oo

vi har givet Sol lidt grød og vand i kop i en uges tid nu og det kører bare  hun kan godt drikke af koppen, men gør det på den der besværlige måde, men at drikke "nedad", altså trykke koppen nedad med hovedet

Anmeld

27. februar 2011

MaliksMor

Malik kunne selv drikke af kop, da han var omkring 7 måneder

I starten hældte han bare det hele ud over sig selv

Anmeld

27. februar 2011

MaliksMor

Tjuhl skriver:

vi har givet Sol lidt grød og vand i kop i en uges tid nu og det kører bare  hun kan godt drikke af koppen, men gør det på den der besværlige måde, men at drikke "nedad", altså trykke koppen nedad med hovedet

Gør Malik os Ha ha.

Anmeld

27. februar 2011

Pige2009

misslea skriver:

God aften de damer....

Vi startede med tudkop, så hun selv kunne styre det. da hun så var fortrolig med koppen tog vi låget af, så hun stille og roligt kunne vænne sig til den uden tud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.