Hej derude 
Jeg bliver altså nødt til at høre om der er nogen som har lyst til at dele deres tanker om nervøsitet i graviditeten, som jeg synes kan tage overhånd fra tid til anden? Det kunne være så rart bare at nyde det hele, men nej hele tiden kan jeg finde noget nyt at bekymre mig om og det er altså ikke lige fornuftigt alt sammen. Jeg mener selvfølgelig er der ting der kan gå galt, som man skal være forsigtig med, men når det er 4-5 ting om dagen man kan finde på at gå og spekulere på om nu har skadet barnet, ja så bliver det altså en lang og hård periode i ens liv. 
Tør næsten ikke fortælle hvad bekymringerne kan handle om men det er næsten kun fantasien der sætter grænsen og hvis jeg skal nævne den nyeste, ja så er det, at min kæreste lagde sig lidt hen over mig i sengen tidligere ved et kram og jeg følte det klemte en del på min krop og sagde det selvfølgelig, så han flyttede sig. Men det nåede da at sætte gang i tankerne om, at det kunne måske trykke så meget i kroppen at "den lille" var blevet mast på det relativt korte øjeblik, selvom trykket ikke engang var på selve maven. 
Oftest går der nogle dage før bekymringen for det enkelte "tilfælde", der har skabt uro er ude af tankerne, men noget nyt er hele tiden klar til at overtage. Har nu et lille håb om at den første scanning her på onsdag kan bidrage til, at jeg kan komme på et nyt spor. Fo hvis baby nu har "klaret" alle disse mange "farer" der har været indtil videre(ifølge min egen fantasi og forestillinger) mon så ik det kan give noget ro.
Ikke desto mindre kunne det være rart at høre om nogen derude kan fortælle mig, at det er bare lidt normalt. Har læst at hver 2. gravide kvinde døjer med angst, men det kunne da være rart at høre fra nogle andre gravide der måske føler, at deres hjerne ikke er helt rationel hvad angår bekymringen om barnet i maven. Har været igennem en vellykket graviditet for snart 9 år siden med mindst ligeså mange bekymringer og så en spontan abort sidste år, hvor jeg prøvede at slappe mere af, men tror nu ikke det var tilfældet. Men ved jo det kan gå både godt og skidt. En ting er bare, hvis man ikke kan gøre noget ved det og en helt anden, hvis man selv har været delvist ansvarlig for det går galt. 
Synes det kan være svært at tackle, men prøver nu alligevel at glæde mig over hver dag, for det er jo også skønt at være gravid, når bekymringerne engang imellem er lagt på hylden. 
Anmeld