Børn og tv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2011

Mi

Syntes det er vigtigere at tage stilling til HVAD barnet ser i forhold til hvor længe det ser tv. 10 min er jo fint, men ikke hvis det er tv med mange billedskift og "flimmer".

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Anonym trådstarter

MarianneSonne skriver:

Syntes det er vigtigere at tage stilling til HVAD barnet ser i forhold til hvor længe det ser tv. 10 min er jo fint, men ikke hvis det er tv med mange billedskift og "flimmer".

www.stjerneleg.dk

Hun har set tegnefilm på Ramasjang.

Anmeld

27. februar 2011

quar20

Eva. skriver:

Hvad har du brug for...hvis du har brug for 10 min. i bad og barnet er glad ved tv modsat det måske ville skrige hvis det sad i en skråstol ude ved dig, jamen, så er valget vel klart.

Jeg ved godt hvad der er optimalt for børn (mener ikke der er noget der hedder må eller ikke må...udover at udøve vold mod børn f.eks) men jeg er også bevidst om at det optimale ikke altid hænger sammen med virkeligheden....så her er der bugt hvad der var nødvendigt for at overleve...og det bliver der altså så stadig...

Så jeg er sikker på at barnet vender hovedet eller græder når det bliver for meget...

Anmeld

27. februar 2011

Kildebakken

Anonym skriver:

Må et barn på 4 måneder se tv? I såfald hvor meget/hvor længe?

Her er min holdning:

Tv'et skal ikke være barnets underholdning 24/7 ( eller forældrenes, når de passer den lille), primært fordi baby udvikler sig bedst i kontakt med sine forældre, med respons på gråd, kys og klem. I forhold til den motoriskeudvikling er det heller ikke godt at sidde på den samme passive måde for meget hver dag. Sprogiigt er det også bedst at blive talt til:-)

For en på 4 måneder vil jeg tro fjernsynet bare er en avanceret uro. Hvis I har en god kontakt vil baby selv sige fra, enten kigge væk eller græde, når det er blevet visuelt overstimuleret. 

10 minutter når du er i bad, ville ikke give mig kvaler:-)

KH

Anmeld

27. februar 2011

Anonym

Anonym skriver:

Må et barn på 4 måneder se tv? I såfald hvor meget/hvor længe?

Altså i vores hjem har vi altid fjernsynet til at køre (det funger som en radio for os) og vores lille pige  er glad for det, og hun bruger MEGET fjernsynet til afslapning for børn har ligesom voksne brug for at slippe lidt væk og koble af fra hverdagen og her nyder vores pige meget godt af fjernsynet, bette pigen har lige siden hun var helt lille brugt fjernsynet og da hun var omkring de 4 måneder sad hun der også når jeg var i bad eller skulle vaske op osv. dengang valgte jeg så f.eks bare drømmehaven - en rigtig god tegnefilm til små børn eller også har jeg fundet en anden tegnefilm med utrolig meget musik i (hun kan f.eks også godt lide mama mia og vi danser konstant til den film og dens musik) så på den måde har jeg vuderet ud fra at lytte til mig selv og kigge på mit barn for ved mange er uenig med mig på dette punkt men det virker for os og det virker for hende og vi har et barn der udvikler sig som det skal på alle punker og endda er lidt foran på nogle punker så helt galt på den kan vi da ikke være (hun er idag knap 3år)

Anmeld

27. februar 2011

tinasmor

Hvad har du brug for...hvis du har brug for 10 min. i bad og barnet er glad ved tv modsat det måske ville skrige hvis det sad i en skråstol ude ved dig, jamen, så er valget vel klart.

Jeg ved godt hvad der er optimalt for børn (mener ikke der er noget der hedder må eller ikke må...udover at udøve vold mod børn f.eks) men jeg er også bevidst om at det optimale ikke altid hænger sammen med virkeligheden....så her er der bugt hvad der var nødvendigt for at overleve...og det bliver der altså så stadig...

Så jeg er sikker på at barnet vender hovedet eller græder når det bliver for meget...

Jeg er enig. Nogle gange må man bare gøre nogle ting fordi man blive nød til det. Hos mig, satte jeg teletubbu (staves?) på, fordi jeg ikke ville sætte hende foran et eller andet tv program hvor der f.eks kunne komme nogle skrammende billeder eller lyd. Men jeg tror jeg gjorde det da hun var omkring 8 måneder.

Før det, så tog jeg hende i en skråstol med ud på badeværelses gulvet mens jeg tog bad

Anmeld

27. februar 2011

MariaJ

10 minutter mens du er i bad, ville jeg overhovedet ikke bekymre mig om.

Jeg synes ikke helt små børn skal se en masse tv, og kunne aldrig finde på at have tv'et på som baggrundsstøj hele dagen, men vi har da tv'et tændt om aftenen og ellers hvis der kommer noget vi vil se, og så ser Johanna det jo også, hvis hun er i rummet. Jeg bryder mig ikke om at små børn decideret skal parkeres foran tv'et, og Johanna har derfor aldrig set teletubbies ellers lignende, men dobbeltmoralsk, som virkeligheden jo tit er , kan jeg sagtens finde på at tænde for morgen tv, så skærmen holder hende optaget, mens jeg er i bad.

Anmeld

28. februar 2011

Zeus

Min den yngste på 4 mdr snakker til tv-avis værterne, de får lige hele dagen opremset på 2 min  

Anmeld

28. februar 2011

kimfrit

min datter er 7 mdr og interesseret sig slet ikke for billederne på tvét. Men synes ikke der er noget galt i det hvis det bare er mens man lige er i bad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.