Børn og tv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.158 visninger
18 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. februar 2011

Anonym trådstarter

Må et barn på 4 måneder se tv? I såfald hvor meget/hvor længe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Mor1012

ja det vil jeg os vide

Anmeld

27. februar 2011

Maja88

hvorfor skal de se fjernsyn???

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

hvorfor skal de se fjernsyn???

Hun bliver sat foran fjernsynet når jeg er i bad. Det er ca. 10 min.

Anmeld

27. februar 2011

Maja88

Anonym skriver:

altså for mig tænker jeg 10 min er lidt for lang  tid... du skal jo huske hvor mange billeder et tv sender ud  i sekundet.. og er bare for meget  for et lille barn...

Kunne hun ikke ligge i en kravlegård eller komme med på badeværelset når du skal i bad?

Anmeld

27. februar 2011

pussepige

Anonym skriver:

Jeg synes det er helt okey at sætte hende der.. Jeg plejer selv at tage Elias med i hans skråstol når jeg er i bad, enkelte gange ser han også lidt tv i stedet, eller ligger på sit legetæppe..

Anmeld

27. februar 2011

Kindfed

Tillader mig at komme med en anden synsvinkel. Jeg får nemlig en smule knopper, hver gang nogen siger, hvad børn 'må' og ikke 'må'. Det er dig, der er moren og dig, der bestemmer og prioriterer, hvad dit barn må og ikke må. Det er altid fair at spørge til råds (det gør jeg selv tit!), men lyt til dig selv og tro på, at du godt kan kende, hvad der er rigtigt og forkert for dig og din baby. Du kender hende fx vel efterhånden så godt, at du godt kan se på hende, om hun ser ud til at 'lukke af' efter 10 min foran fjernsynet?

Anmeld

27. februar 2011

Aves.

Hvad har du brug for...hvis du har brug for 10 min. i bad og barnet er glad ved tv modsat det måske ville skrige hvis det sad i en skråstol ude ved dig, jamen, så er valget vel klart.

Jeg ved godt hvad der er optimalt for børn (mener ikke der er noget der hedder må eller ikke må...udover at udøve vold mod børn f.eks) men jeg er også bevidst om at det optimale ikke altid hænger sammen med virkeligheden....så her er der bugt hvad der var nødvendigt for at overleve...og det bliver der altså så stadig...

Så jeg er sikker på at barnet vender hovedet eller græder når det bliver for meget...

Anmeld

27. februar 2011

jannebjerre

Kindfed skriver:

Tillader mig at komme med en anden synsvinkel. Jeg får nemlig en smule knopper, hver gang nogen siger, hvad børn 'må' og ikke 'må'. Det er dig, der er moren og dig, der bestemmer og prioriterer, hvad dit barn må og ikke må. Det er altid fair at spørge til råds (det gør jeg selv tit!), men lyt til dig selv og tro på, at du godt kan kende, hvad der er rigtigt og forkert for dig og din baby. Du kender hende fx vel efterhånden så godt, at du godt kan se på hende, om hun ser ud til at 'lukke af' efter 10 min foran fjernsynet?

Præcis - er så enig

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Hvad har du brug for...hvis du har brug for 10 min. i bad og barnet er glad ved tv modsat det måske ville skrige hvis det sad i en skråstol ude ved dig, jamen, så er valget vel klart.

Jeg ved godt hvad der er optimalt for børn (mener ikke der er noget der hedder må eller ikke må...udover at udøve vold mod børn f.eks) men jeg er også bevidst om at det optimale ikke altid hænger sammen med virkeligheden....så her er der bugt hvad der var nødvendigt for at overleve...og det bliver der altså så stadig...

Så jeg er sikker på at barnet vender hovedet eller græder når det bliver for meget...

Det vil jeg lige have med i tankerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.