Hoste og feber - skal jeg gøre noget specielt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2011

MariaJ

kamtok skriver:

Hun skal have mulighed for at komme af med varmen, så ikke for meget tøj på det lille pus. Måske skal hun bare ligge i en body/undertøj under dynen. Men hold øje med at hun så ikke bliver kold..

God bedring med hende..  

Tak skal du have.

Ja, jeg syntes nok jeg havde læst det med at de ikke skulle være for varmt klædt på. Vi skifter til bare en body, næste gang hun vågner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

FamilenStorm

merethe skriver:

løft sengen i den ende hvor hende hoved er. brug f.eks nogle tykke bøger, så hendes hoved ligger højer oppe end fødderne gør  i fodenden. hvis du har saltvand til næsen og en næsesuger så brug evt også det

Bar vær varsom med at bruge saltvand og ikke mindst næsesugeren, da det er med til at stimulere sllmdepoterne i næsen og bare gør " det værrer"

Anmeld

25. februar 2011

MariaJ

Heidibh skriver:

Hæv hovedet i sengen, hold hende varm og hør efter om hun besværet vejrtrækning..

En fra min MG har lige været ved Lægevagten med hendes lille pige som har samme symptomer og fik at vide at der var rigtig mange babyer/ små børn der var forkølet og fik en RS virus.. Den er ikke farlig er bare en forkølelse der kan sætte sig på lungerne.. Så hvis luftvejene bliver besværet, kan det ske hun skal have suget slim ud af lungerne.. Og så bliver det bare en " almindelig" forkølelse igen..

Rigtig god bedring med hende..

Kram

Uf, det lyder lidt voldsomt, men tak for informationen .  Jeg havde læst om RS virus i omløb for ikke så længe siden, men vidste ikke hvad det var.

Anmeld

25. februar 2011

MariaJ

Heidibh skriver:

Bar vær varsom med at bruge saltvand og ikke mindst næsesugeren, da det er med til at stimulere sllmdepoterne i næsen og bare gør " det værrer"

Vi har slet ikke en næsesuger. Jeg prøvede at dryppe lidt alm vand i hendes næsebor tidligere på aftenen, men lykkedes ikke rigtig med det, fordi hun skreg og ikke ville ligge på ryggen imens.

Anmeld

25. februar 2011

MariaJ

jannebjerre skriver:

Ja det er bedst når man har feber i hvert fald
Men som en gammel gravet læge en gang sagde til mig, så skal man ikke være så forskrækket over feber, fordi det er fatisk bare det der hjælper kroppen til at blive rask... I gamle dage var det kroppens eneste medicin

Ja, det er vel egentlig rigtigt. Det er nok meget godt at have i baghovedet. Som førstegangsmor skal der i hvert fald ikke så meget til for at man bliver bekymret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.