Hoste og feber - skal jeg gøre noget specielt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.304 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. februar 2011

MariaJ

Johanna på ti måneder har været lidt småforkølet siden i går, og har hostet en del. Sådan en rigtig "grim" hoste fra langt nede i luftvejene (der lyder lidt som om hun er ved at få noget galt i halsen). Her til aften er hun varm, og jeg er ret sikker på at hun har feber, men har lige fundet ud af, at vores termometer er i stykker, så kan ikke måle hendes temperatur. Hun er ikke brændvarm, så jeg er ikke som sådan bekymret over temperaturen, men det er jo lidt dumt at jeg ikke har mulighed for at følge med, hvis den stiger.

Hun har aldrig rigtigt været syg før, så jeg har absolut ingen erfaring. Hun virker rimelig frisk, men utilpas og har svært ved at sove. Er der noget specielt jeg bør holde øje med eller gøre? Indtil videre er hun bare lagt i seng som normalt.

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

jannebjerre

Jeg ville blot holde øje med hvordan hun hoster og om hun hiver efter vejret.
Dernæst ville jeg hæve hendes seng, så det var lettere for hende at få fri luftveje.

God bedring med hende

Anmeld

25. februar 2011

MariaJ

jannebjerre skriver:

Jeg ville blot holde øje med hvordan hun hoster og om hun hiver efter vejret.
Dernæst ville jeg hæve hendes seng, så det var lettere for hende at få fri luftveje.

God bedring med hende

Tak skal du have. Jeg skal se om jeg kan hæve sengen på en eller anden måde. Lige nu ligger hun med hovedet på et tæppe, for netop at hæve hovedet lidt.

Hvordan er det det er med feber. Hun må ikke have det for varmt, vel? Vi har det ret koldt i soveværelset, så derfor sover hun forholdsvis varmt klædt på. Burde hun sove i noget tyndere tøj?

Anmeld

25. februar 2011

merethe

Profilbillede for merethe

løft sengen i den ende hvor hende hoved er. brug f.eks nogle tykke bøger, så hendes hoved ligger højer oppe end fødderne gør  i fodenden. hvis du har saltvand til næsen og en næsesuger så brug evt også det

Anmeld

25. februar 2011

jannebjerre

MariaJ skriver:

Tak skal du have. Jeg skal se om jeg kan hæve sengen på en eller anden måde. Lige nu ligger hun med hovedet på et tæppe, for netop at hæve hovedet lidt.

Hvordan er det det er med feber. Hun må ikke have det for varmt, vel? Vi har det ret koldt i soveværelset, så derfor sover hun forholdsvis varmt klædt på. Burde hun sove i noget tyndere tøj?

Når Felix har haft det sådan...så har jeg bare lagt en af vores hovedpuder under hans hoved, det fungere fint.
Derudover har jeg kun givet ham body og strømper på og så i køligt på hans værelse, altså ingen varme på og et tæppe over ham.
Hun må ikk ha det for varmt og du kan med stor fordel give hende en pamol stikpille...så har hun ikke så ondt det bette pus..

Anmeld

25. februar 2011

kamtok

MariaJ skriver:

Hun skal have mulighed for at komme af med varmen, så ikke for meget tøj på det lille pus. Måske skal hun bare ligge i en body/undertøj under dynen. Men hold øje med at hun så ikke bliver kold..

God bedring med hende..  

Anmeld

25. februar 2011

MariaJ

jannebjerre skriver:

Når Felix har haft det sådan...så har jeg bare lagt en af vores hovedpuder under hans hoved, det fungere fint.
Derudover har jeg kun givet ham body og strømper på og så i køligt på hans værelse, altså ingen varme på og et tæppe over ham.
Hun må ikk ha det for varmt og du kan med stor fordel give hende en pamol stikpille...så har hun ikke så ondt det bette pus..

OK. Tusind tak for hjælpen.

Vi har ikke varme på i soveværelset, men hun sover i en rigtig varm heldragt med fødder, så skal nok skifte til noget andet, når hun vågner næste gang.

Anmeld

25. februar 2011

FamilenStorm

Hæv hovedet i sengen, hold hende varm og hør efter om hun besværet vejrtrækning..

En fra min MG har lige været ved Lægevagten med hendes lille pige som har samme symptomer og fik at vide at der var rigtig mange babyer/ små børn der var forkølet og fik en RS virus.. Den er ikke farlig er bare en forkølelse der kan sætte sig på lungerne.. Så hvis luftvejene bliver besværet, kan det ske hun skal have suget slim ud af lungerne.. Og så bliver det bare en " almindelig" forkølelse igen..

Rigtig god bedring med hende..

Kram

Anmeld

25. februar 2011

MariaJ

merethe skriver:

løft sengen i den ende hvor hende hoved er. brug f.eks nogle tykke bøger, så hendes hoved ligger højer oppe end fødderne gør  i fodenden. hvis du har saltvand til næsen og en næsesuger så brug evt også det

Tak for det . Bøger har vi masser af. Det var en god ide.

Anmeld

25. februar 2011

jannebjerre

MariaJ skriver:

OK. Tusind tak for hjælpen.

Vi har ikke varme på i soveværelset, men hun sover i en rigtig varm heldragt med fødder, så skal nok skifte til noget andet, når hun vågner næste gang.

Ja det er bedst når man har feber i hvert fald
Men som en gammel gravet læge en gang sagde til mig, så skal man ikke være så forskrækket over feber, fordi det er fatisk bare det der hjælper kroppen til at blive rask... I gamle dage var det kroppens eneste medicin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.