Kræft er selvfølgelig en alvorlig ting, men jeg har efterhånden fået opbygget mig en lille lommefilosofi om, hvad der kan være lige så slemt for os mennesker. Det er nøjagtig det, du skriver Bacon: At vi hører om alle mulige med kræft hele tiden. Til sidst tænker man, at man nok ikke undgår kræft i én eller anden form, og det er sgi da deprimerende.
En anden pind til den ligkiste er alle de skræmmekampagner, der kører konstant - sat i gang af div. styrelser, foreninger og universiteter, der med deres offentliggørelse af div. undersøgelser kan få enhver til at indrømme, at de har gjort alt for at køre deres liv i sygdom, fordærv og død.
Der går ikke en dag uden, at vi bombarderes med undersøgelser og tal på, hvor meget hvidt brød, alkohol, tobak, sødemiddel, enkeltudmættet fedt, farvestof, phtalat, stress, grilllet kød, komælk, udstødningsgas, stillesiddende arbejde, ensomhed, kaffe, poker, utroskab, børnehold, asbest, husstøv og sukker ødelægger vores kroppe og giver os alverdens sygdomme.
Min teori er, at alle de undersøgelser gør mennesker syge af skyldfølelse.
Når undersøgelserne så også kobles sammen med dét at få kræft, ja så kan vi jo ikke gøre andet end at sætte os til at vente på, hvor i kroppen den vil ramme.
Jeg er sikker på, at mange læger dagligt har besøg af patienter, der har det dårligt på én eller anden måde, og som tror, de nok er døden nær, fordi de har hørt i undersøgelserne, at de har overtrådt de tilladte værdier for ét eller andet.
Lige da jeg fik Sofie, var jeg også enormt bange for at noget skulle tilstøde mig (sygdom, overfald eller biluheld) for hvad skulle der så ske med hende? - Men det har jeg fundet ud af, ikke duer for mig i længden. Det bliver man bare mere tosset/syg af.
Lad være med at tænke så meget over det Bacon! Jeg fik lavet et "sundhedstjek" hos min læge for ca. 3/4 år siden. Deri indgår en blodprøve, hvor evt. kræftfrembrud (overalt i kroppen) ville have vist sig. Det tjek koster intet, og så kan man få lavet det med jævnlige mellemrum og tage noget i opløbet.
Jeg har ikke lavet noget børnetestamente. Til gengæld har vi rigtig gode forsikringer, som begunstiger Sofie i tilfælde af vores død - uanset årsagen.
- Helle - træt af al den oplysning, som gør folk ""syge"
Anmeld