Hjælp til skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.247 visninger
15 svar
0 synes godt om
25. februar 2011

BabyThilde

Min datter har små røde knopper over hele kroppen, har talt med lægen i telefon og de siger det måske kan være skoldkopper vi skulle lige se tiden an.

Men hun har set sådan ud ca 3 dage nu, og hvis det er skoldkopper ville der så ikke være kommet blærer på nu?

håber nogle kan fortælle mig lidt mere, google plejer at være min ven, men er stadig meget i tvivl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Pige2009

BabyThilde skriver:

Min datter har små røde knopper over hele kroppen, har talt med lægen i telefon og de siger det måske kan være skoldkopper vi skulle lige se tiden an.

Men hun har set sådan ud ca 3 dage nu, og hvis det er skoldkopper ville der så ikke være kommet blærer på nu?

håber nogle kan fortælle mig lidt mere, google plejer at være min ven, men er stadig meget i tvivl

Jeg synes, du skal se tiden an og hvis det på mandag stadig er det samme, ville jeg kontakte lægen og få en tid. Det er meget individuelt hvordan børn reagerer på skoldkopper, men hvis det er det, så kan du smøre med zinkliniment for at lindre kløen

God bedring...

Anmeld

25. februar 2011

TbCp

BabyThilde skriver:

Min datter har lige haft skoldkopper... smider lige et par billeder så du kan se hvordan det udviklede sig fra dag 1 og de flg. dage....

Vil dog også tro at der ville være kommet blærer nu hvis det er skoldkopper

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. februar 2011

BabyThilde

Baagøe skriver:

Jeg synes, du skal se tiden an og hvis det på mandag stadig er det samme, ville jeg kontakte lægen og få en tid. Det er meget individuelt hvordan børn reagerer på skoldkopper, men hvis det er det, så kan du smøre med zinkliniment for at lindre kløen

God bedring...

Ja det var jo så mit næste spørgsmål, prinsessen klør jo heller ikke

Hun burde også klø i de røde knopper hvis det var det ik?

Det er bare det dummeste tidspunkt det falder på, hun skal starte i dagpleje på tirsdag, og vil jo selvfølgelig ikke sende hende afsted hvis det er skoldkopper.

Åhh jeg er så grøn på det her område

Anmeld

25. februar 2011

BabyThilde

TbCp skriver:

Min datter har lige haft skoldkopper... smider lige et par billeder så du kan se hvordan det udviklede sig fra dag 1 og de flg. dage....

Vil dog også tro at der ville være kommet blærer nu hvis det er skoldkopper

Hmm... ja sådan ser hun jo slet ikke ud. Det ligner mere sådan nogle eksem knopper det min datter har. Gad vide om det kan være eksem hun har?! ..tænke..tænke...

1000 tak for billederne, det var vildt dejlig og se hvordan det ser ud.

Anmeld

25. februar 2011

Pige2009

BabyThilde skriver:

Ja det var jo så mit næste spørgsmål, prinsessen klør jo heller ikke

Hun burde også klø i de røde knopper hvis det var det ik?

Det er bare det dummeste tidspunkt det falder på, hun skal starte i dagpleje på tirsdag, og vil jo selvfølgelig ikke sende hende afsted hvis det er skoldkopper.

Åhh jeg er så grøn på det her område

Hun må slet ikke komme i DP før der er sår på alle skoldkopperne. Det er íkke sikkert, hun kan klø rigtigt endnu. Laura havde skoldkopper, da hun var 7 mdr. og hun kunne ikke rigtigt klø i dem

Anmeld

25. februar 2011

Tullemor82

Jeg tænker 3 dages feber knopper i 3 dage, feber og så er det væk

Anmeld

25. februar 2011

BabyThilde

Tullemor82 skriver:

Jeg tænker 3 dages feber knopper i 3 dage, feber og så er det væk

Jahh men hun har det slet ikke skidt og heller ikke feber, så tror ikke det er det heller 

Anmeld

25. februar 2011

BabyThilde

Baagøe skriver:

Hun må slet ikke komme i DP før der er sår på alle skoldkopperne. Det er íkke sikkert, hun kan klø rigtigt endnu. Laura havde skoldkopper, da hun var 7 mdr. og hun kunne ikke rigtigt klø i dem

Nej det er jo det, har nu slet ikke lyst til at sende hende afsted hvis hun er syg, så det giver lidt sig selv  men tror jeg venter og ser til på mandag, så må lægen bedømme hva det er

Anmeld

25. februar 2011

Tullemor82

BabyThilde skriver:

Jahh men hun har det slet ikke skidt og heller ikke feber, så tror ikke det er det heller 

Hun behøver ikke have det skidt, det havde min søn ikke, og feberen kommer først efter de 3 dage så vidt jeg husker

Det lyder ikke ret meget som skoldkopper, min søn har fået dem konstateret i dag og der er blærer og sår på flere af dem allerede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.