Hvis vandet siver??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2011

MIWULA

Marco2 skriver:

Det kan sagtens sive uden du er klar over det. Mit vand sev stort set ikke, det kom kun ud når jeg hostede og rejste mig. Og så havde jeg en fornemmelse af at der kom mere vand ud når jeg tissede. Troede det gik i et plask eller at man skulle fylde et bind på en time eller lign. men det gjorde det ikke ved mig. Efter et par timer hvor jeg var i tvivl ringede jeg til FG og de sagde at det sagtens kunne være vandet og at det ikke nødvendigvis gik i en skylle. Det ku godt bare komme i meget små skyller som kom ud når jeg hostede eller fx rejste mig, eller når den lille møflede rundt.

Jeg var kun 37+3 så troede slet ikke det var vandet for havde bestemt ikke forventet at føde så tidligt. Fødte senere på aftenen med veer i mindre end 2 1/2 time hjemme på sofaen, så kryds for at du også snart føder 

Så man kan sagtens være i tvivl er min erfaring.

AG

Lige det jeg søgte efter for det er lige sån jeg har det nemlig. Hmm Håber virkelig det er vandet det siver. hihi   Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

MIWULA

Dorthe1986 skriver:

Til fødselsforberedelsen fik vi at vide, at hvis man var i tvivl om det var vandet, der var begyndt at sive, så skulle man tage et bind på. Hvis det så efter en times tid, var blevet helt vådt, altså sådan tungt vådt agtigt, så var det vandet, men hvis det ligesom "lå ovenpå", så var det udflåd....

Tak for svaret sys nok jeg havde hørt lidt om det. Nu må vi se om det så er det ene eller andet. Uhhh kan næsten ikk vente med at se i bindet. hehe

Anmeld

25. februar 2011

sismofutten

MIWULA skriver:

Okey det vidste jeg ikk troede de ville sige til en man skulle blive hjemme og se om der kom veer og ville de se en igen efter nogle timer eller noget i den stil. hehe men ved jo ikk en skid det er min første gang jo. hiih men nu tror jeg lige jeg ser om der sker noget i det bind.

Ja, der kan man bar se :-)

Men ja, det lyder fornuftigt at du lige se det an - men synes at du, om en times tid, lige skal ringe til dem og fortælle hvad der er sket, og så kan de jo fortælle dig om du skal komme der ind :-)

Hold os endelig opdateret :-)

Anmeld

25. februar 2011

MIWULA

sismofutten skriver:

Ja, der kan man bar se :-)

Men ja, det lyder fornuftigt at du lige se det an - men synes at du, om en times tid, lige skal ringe til dem og fortælle hvad der er sket, og så kan de jo fortælle dig om du skal komme der ind :-)

Hold os endelig opdateret :-)

Ja det må jeg gøre. Hehe ja self skal jeg nok det.

Anmeld

25. februar 2011

Dorthe1986

MIWULA skriver:

Tak for svaret sys nok jeg havde hørt lidt om det. Nu må vi se om det så er det ene eller andet. Uhhh kan næsten ikk vente med at se i bindet. hehe

for at du snart står med lillemanden i armene

Jeg kan også mærke at jeg så småt er ved at blive lettere utålmodig, selvom jeg kun er i uge 34

Anmeld

25. februar 2011

132319

MIWULA skriver:

Kan man så godt være lidt i tvivl?? Tænker mere på om det godt kan sive meget lidt eller om det siver så meget at man lægger mærke til det??? Håber nogle kan svare på det.

Mit vand begyndte at sive 33+2 med Hjalte og det var kun ganske lidt til at starte med, dog kom der nogle lidt større pjask i ny og næ. Det sev i 5 dage før jeg blev sat i gang.

Med Kamille begyndte det at sive 36+5 og der løb det konstant og der kom kæmpe store pjask. Jeg dryppede hele vejen fra hovedindgangen og op til FG og jordemoderen udbrød, da jeg stod der med mine drivvåde bukser: "Ja vi behøver vist ikke at tjekke om der er vandafgang" 

Begge mine fødsler er startet med vandafgang uden nogle former for veer og er begge sat i gang med vedrop 

Anmeld

25. februar 2011

MIWULA

Dorthe1986 skriver:

for at du snart står med lillemanden i armene

Jeg kan også mærke at jeg så småt er ved at blive lettere utålmodig, selvom jeg kun er i uge 34

Hihi ja det var også der jeg begyndte og blive en smule utålmodig.

Anmeld

25. februar 2011

MIWULA

MHK skriver:

Mit vand begyndte at sive 33+2 med Hjalte og det var kun ganske lidt til at starte med, dog kom der nogle lidt større pjask i ny og næ. Det sev i 5 dage før jeg blev sat i gang.

Med Kamille begyndte det at sive 36+5 og der løb det konstant og der kom kæmpe store pjask. Jeg dryppede hele vejen fra hovedindgangen og op til FG og jordemoderen udbrød, da jeg stod der med mine drivvåde bukser: "Ja vi behøver vist ikke at tjekke om der er vandafgang" 

Begge mine fødsler er startet med vandafgang uden nogle former for veer og er begge sat i gang med vedrop 

Hold da op det er 2 tidlige fødsler.

Uha vedrop frygter jeg lidt har hørt det er nogle slemme veer der kommer af det.

Anmeld

25. februar 2011

132319

MIWULA skriver:

Hold da op det er 2 tidlige fødsler.

Uha vedrop frygter jeg lidt har hørt det er nogle slemme veer der kommer af det.

Ja, lidt for tidlige. Desværre, begge børn har været/er ret påvirkede af det. Den ene var meget meget langsom motorisk og den anden er enormt sensitiv 

Men ja, vedrop er efter min mening frygteligt. Efter min første fødsel sagde jeg at jeg aldrig skulle igennem det igen men da valget stod mellem dét og kejsersnit 2. gang, valgte jeg droppet.

Jeg tror ikke det er så slemt når man er så langt som du er, da din krop jo er ved at være moden til det. 

Ved min første fødsel modarbejdede min krop droppet, så jeg var lang tid om at åbne mig (og min epidural virkede IKKE ) og ved 2. fødsel var det omvendt, det virkede for kraftigt så jeg åbnede min lynhurtigt. Begge gange har min krop slet ikke været klar, på trods af vandafgangen.

MEN begge mine unger kom ud i god behold og det er jo det vigtigste 

Anmeld

25. februar 2011

MIWULA

MHK skriver:

Ja, lidt for tidlige. Desværre, begge børn har været/er ret påvirkede af det. Den ene var meget meget langsom motorisk og den anden er enormt sensitiv 

Men ja, vedrop er efter min mening frygteligt. Efter min første fødsel sagde jeg at jeg aldrig skulle igennem det igen men da valget stod mellem dét og kejsersnit 2. gang, valgte jeg droppet.

Jeg tror ikke det er så slemt når man er så langt som du er, da din krop jo er ved at være moden til det. 

Ved min første fødsel modarbejdede min krop droppet, så jeg var lang tid om at åbne mig (og min epidural virkede IKKE ) og ved 2. fødsel var det omvendt, det virkede for kraftigt så jeg åbnede min lynhurtigt. Begge gange har min krop slet ikke været klar, på trods af vandafgangen.

MEN begge mine unger kom ud i god behold og det er jo det vigtigste 

Øv da men godt at høre de kom godt ud men ja du har nok ret i min krop er nok mere klar til det. Alle i familien siger også jeg nok ikk kommer til at ligge mange timer da vi har været inde og blive scannet for nogle uger siden og der lå lillemanden med hoved meget dybt i mit bækken. Så det kan jo kun være et godt tegn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.